تویوتا و رونمایی از یک هاچ بک تند و تیز! (+عکس)

این پیشرانه ۳ سیلندر در مقایسه با نمونه مورد استفاده در یاریس جی آر که بالا اشاره شد بروزرسانی موفقی را پشت سر گذاشته است.

موبنا گازو ریسینگ یکی از جذاب ترین مراکز فعال در صنعت بین المللی خودرو است که بطور تخصصی توسعه جزئیات اسپرت برای محصولات تویوتا را برعهده دارد. همین چند وقت پیش بود که گازو از قویترین موتور ۳ سیلندر جهان که بر یک یاریس نصب شده بود، رونمایی کرد تا داغ ترین هاچ بک بازار را به نام خود ثبت کند.

اما اکنون تویوتا و گازو ریسینگ از یک هاچ بک آتشین دیگر رونمایی کرده اند که با نام کامل تویوتا جی آر کرولا ۲۰۲۳ شناسایی می شود.

کرولای جی آر زیر درپوش موتور خود میزبان تپنده ۱.۶ لیتری توربوشارژ از سری G16E-GTS است. این پیشرانه ۳ سیلندر برابر با ۳۰۰ اسب بخار خروجی و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در مقایسه با نمونه ۳ سیلندر مورد استفاده در یاریس جی آر که بالا اشاره شد بروزرسانی موفقی را پشت سر گذاشته است.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته دستی با قابلیت ریو-مچینگ استفاده شده است. ریو-مچینگ قابلیتی است که امکان تعویض دنده ها با کمترین اختلال در تعادل و عملکرد خودرو را فراهم می کند.

سامانه تمام چرخ محرک نیز دارای قابلیت تنظیمات تقسیم گشتاور ۴۰-۶۰، ۵۰-۴۰ و ۷۰-۳۰ محورجلو-عقب است.

بیشینه سرعت و شاخص صفر تا صد مورد اشاره قرار نگرفته است.

کرولا جی آر جدید ۱۴۷۴ کیلوگرم وزن دارد و برای قسمت بیرونی سقف از پنل فیبرکربن استفاده شده که نمای بسیار جذابی هم دارد.

رینگ های ۱۸ اینچی ۱۵ پره آلومینیومی نیز بر جذابیت های نمای جانبی این هاچ بک آتشین افزوده است. سیستم ترمز از دیسک های ۱۴ اینچی و کالیپر ۴ پیستونه در محور جلو و دیسک ۱۱.۷ اینچی و کالیپر ۲ پیستونه در محور عقب استفاده می کند.

فضای داخل کابین با لوگوی جی آر جذابیت بیشتری را همراه خود دارد و از فناورانه ها می توان به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پیش روی راننده اشاره کرد. از جمله اطلاعات جذابی که در این نمایشگر نمایش داده می شود می توان به وضعیت سیستم تمام چرخ محرک، فشار توربو، وضعیت دنده و سرعت سنج اشاره کرد. همچنین یک نمایشگر ۸ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی در مرکز کنسول اصلی جلو قرار دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا