وضوح رنگ‌های کریستالی

مدل AU8000 از سری تلویزیون‌های جدید ۴K سامسونگ است که سال ۲۰۲۱ روانه بازارهای جهانی شد. AU8000 با تجهیز به فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون پردازنده ۴K کریستال، طراحی مینیمال، فناوری Motion Xcelerator، قابلیت Tap View و… با اینکه به تلویزیون‌های پرچمدار سامسونگ نزدیک است اما در عین حال جزو مدل‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی بازار به شمار می‌رود.

موبنا – AU8000 به تازگی از سوی وبسایت معتبر و تخصصی بررسی تلویزیون rtings.com به عنوان یکی از سه مدل برتر تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. این وبسایت از تلویزیون AU8000 به دلیل داشتن نسبت کنتراست بالا، عدم بازتاب نور بر روی صفحه نمایش، قابلیت‌های هوشمند، کیفیت تصویر عالی و زمان ورود و خروج سریع داده‌ها در حالت بازی تمجید کرده است. در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌های این تلویزیون سامسونگ را بررسی کرده‌ایم.

وضوح رنگ‌های کریستالی

رنگ‌های کریستالی

چگونگی نمایش رنگ‌ها و میزان طبیعی بودن آنها سهم زیادی در کیفیت تصویر تلویزیون دارد. هر چقدر این رنگ‌ها واقعی‌تر و با طیف رنگی گسترده‌تری به نمایش دربیاید، تصاویر تلویزیون چشم‌نوازتر و جذاب‌تر خواهد بود. تلویزیون AU8000 سامسونگ به قابلیت رنگ‌های کریستالی پویا یا Dynamic Crystal Color مجهز است. در این فناوری تمایز و تفکیک طیف‌های رنگی گوناگون با دقت عمل بالایی انجام می‌شود. به شکلی که در یک صحنه‌ای مانند غروب خورشید که طیف رنگ‌های قرمز مسلط است، تماشاگران می‌توانند به راحتی تمامی رنگ‌های گسترده این طیف را با قدرت تفکیک بالایی مشاهده کنند. به کمک این قابلیت تمامی جزئیات مربوط به رنگ‌های تصاویر قابل مشاهده می‌شود.

علاوه بر این تلویزیون AU8000 از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند. قابلیت HDR یا همان دامنه دینامیکی بالا (high dynamic range)، استاندارد نسبتا جدید ضبط و پخش فیلم‌هاست که از کنتراست بسیار بالایی در نمایش نقاط روشن و تاریک فیلم‌ها برخوردار است. ضمن اینکه میزان روشنایی و درخشندگی تصاویر و همچنین تعداد رنگ‌های نمایش داده شده چند برابر بیشتر از استانداردهای فعلی است.

وضوح رنگ‌های کریستالی

ارتقا به ۴k

پردازنده، یکی از عناصر مهم نسل جدید تلویزیون‌هاست که با تجزیه و تحلیل صدا و تصویر داده‌ها بهینه‌ترین تصاویر را به بینندگان ارائه می‌دهد. در تلویزیون‌های AU8000 از پردازنده پیشرفته ۴K کریستال استفاده شده که سرعت و دقت بالایی در پردازش محتواها دارد. پردازنده ۴K کریستال با هماهنگی رنگ‌ها و روشنایی تلویزیون نرخ کنتراست بالایی را به نمایش می‌گذارد و ارائه مطلوب تصاویر HDR را تضمین می‌کند.

این پردازنده همچنین قادر است تا وضوح تصویر محتواهای مختلف را با تجزیه و تحلیل دقیق به رزولوشن ۴K ارتقا دهد و با جزئیات بالایی تصاویر را پخش کند.

وضوح رنگ‌های کریستالی

طراحی مینیمال

تلویزیون AU8000 سامسونگ به سبکی مینیمالیستی و با کمترین حاشیه در کناره‌ها طراحی شده تا تجربه بصری فراگیری را ارائه دهد. بدنه باریک تلویزیون به شما اجازه می‌دهد تا تلوزیون خود را بدون زحمت با هر فضای داخلی که دارید ترکیب کنید. چنانچه قصد نصب دیواری تلویزیون خود را داشته باشید این کار به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. ضمن اینکه می‌توانید کابل‌های خود را مرتب نگه دارید یا پنهان کنید و ظاهر ساده تلویزیون خود را حفظ کنید.

مدل AU8000 در مقایسه با نسل قبلی خود با پایه های جدیدی عرضه می‌شود و می‌تواند بسیار صاف روی میز قرار بگیرد و به دلیل باریکی آن با هر مدلی از طراحی داخلی بسیار زیبا به نظر می‌آید. این تلویزیون دو پایه دارد که باعث می‌شود دستگاه بدون هیچگونه مشکلی به راحتی بر روی هر سطحی که بخواهید قرار بگیرد. این ویژگی کمک می‌کند که به راحتی ابزارهای جانبی مثل ساندبار در کنار تلویزیون جای بگیرد.

وضوح رنگ‌های کریستالی

وضوح تصاویر سریع

چه در زمان بازی‌های ویدئویی باشید یا دیدن مسابقات ورزشی، شما با داشتن تلویزیون AU8000 تمامی تصاویر سریع و پرشتاب را به واضح‌ترین شکل ممکن خواهید دید. این تلویزیون ۴K سامسونگ مجهز به فناوری Motion Xcelerator است که سریع‌ترین تصاویر را با کمترین اختلال، تاری و لرزش پخش می‌کند.

وضوح رنگ‌های کریستالی

اتصال آسان

دو سالی می‌شود که دیگر مرزهای میان خانه و محل کار کمرنگ شده و آموزش و کار از راه دور توسعه بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است. در چنین زمان‌هایی دستگاه‌هایی که امکان اتصال راحت و بدون دردسری داشته باشند ارزش زیادی خواهند داشت. تلویزیون AU8000 یکی از این دستگاه‌هاست که به راحتی می‌توان گوشی‌ هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و…  را به آن وصل کرد و از صفحه نمایش بزرگ تلویزیون برای کامل کردن فایل‌ها، ارتباط تصویری، جلسه آنلاین، آموزش و… استفاده کرد.

اتصال تلویزیون به گوشی با قابلیت Tap View راحت و کم‌دردسرتر از همیشه شده است. برای استفاده از این قابلیت باید گزینه Tap View را در برنامه SmartThings تلفن همراه خود روشن کنید و سپس به Tap view بروید. تلفن خود را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید، سپس هنگامی که پیام مجاز بودن حضور تلفن روی صفحه نمایش ظاهر شد، روی آن ضربه بسیار ملایمی بزنید.

 

پشتیبانی از Q-Symphony (ترکیب صدای ساندبار و تلویزیون)، OTS (پخش صدای سوژه‌ها هماهنگ با حرکات آنها)، دستیار صوتی بیکسبی، گوگل و آلکسا، Adaptive Sound (پردازش صداها نوع محتواها و صحنه‌های ویژه آن) از دیگر قابلیت‌های تلویزیون AU8000 سامسونگ است.

تلویزیون AU8000 در ابعاد متنوع ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ در دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا