مانیتورهای آینده

شروع سال جدید بهانه‌ مناسبی برای تغییر لوازم دیجیتال قدیمی و آوردن ابزارهای تازه‌ و پیشرفته‌ای است که به‌روزترین فناوری‌ها را در اختیار‌تان می‌گذارد. یکی از این ابزارهای مهم مانیتورهای گیمینگ است که با آوردن یکی از مدل‌های جدید آن به اتاق بازی خود می‌توانید هیجان و لذت بی‌نظیری را تجربه کنید.

موبنا – گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی به خوبی می‌دانند که برای لذت بردن کامل از جزئیات بازی‌ها و داشتن تجربه‌ای بدون نقص از تصاویر و حرکات آن، حضور یک مانیتور ویژه گیمینگ اهمیت و کاربرد بالایی دارد. مانیتورهای تخصصی گیمینگ از قابلیت‌ها و فناوری‌هایی بهره می‌برند که به آنها کمک می‌کند تا عملکرد چشم‌نوازی در پردازش صحنه‌های پیچیده و پرجزئیات بازی‌های ویدئویی ارائه دهند. این سری از مانیتورها می‌توانند تفاوت‌ها را در بازی و مسابقه‌ رقم بزنند، تفاوت بین صفحه نمایش شفاف، واضح و بی‌نقص با تصاویری تار و بی‌روح که لرزش‌های زیادی هم دارد.

مانیتورهای سری اودیسه (Odyssey)، نسل جدید نمایشگرهای گیمینگ سامسونگ است که در سری‌ها و مدل‌های متنوع طراحی و عرضه شده است. این مانیتورها با ترکیبی از مهم‌ترین قابلیت‌های بازی مثل نرخ بالای تازه‌سازی تصویر، کاهش زمان واکنش‌ (response times) و طراحی نوآورانه خود می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی‌های ویدئویی را به گیمرها و علاقه‌مندان ارائه دهند.

برای اینکه بیشتر با این سری از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ آشنا شوید، برترین مدل‌های این سری را بررسی کرد‌ه‌ایم.

مانیتورهای آینده

مانیتور Neo G9

مانیتور ۴۹ اینچی Neo G9 جدیدترین مدل از سری اودیسه سامسونگ است که تابستان ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه شد. اودیسه Neo G9 اولین مانیتور خمیده با پنل Quantum Mini LED است که از فناوری مشابه تلویزیون‌های جدید سامسونگ یعنی ماتریس کوانتوم بهره می‌برد. نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتز، زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای (GTG) و وضوح تصویر DQHD (5120 در ۱۴۴۰) باعث شده تا این مانیتور جدید سامسونگ عملکردی خیره‌کننده و کم‌نظیر را به گیمرها ارائه دهد.   مانیتورهای آینده

انحنای مانیتور Neo G9 به شعاع ۱۰۰۰R می‌رسد که این سطح از خمیدگی نزدیک به میدان دید و سطح کروی چشم انسان است. به کمک این انحنای مناسب، نمایشگر ۴۹ اینچی Neo G9 می‌تواند دید کاربران را به طور کامل پوشش دهد و سطح جدیدی از تصویر فراگیر را به گیمرها منتقل کند.

مانیتور Neo G9 سامسونگ از فناوری HDR 2000 و نسبت کنتراست استاتیک ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ پیش از معرفی Neo G9 مدل G9 را با ابعاد مشابه عرضه کرده‌ بود. هر دو این مانیتورها در طراحی خود از فناوری Infinity Core Lighting بهره‌ می‌برند که یک طراحی نوآورانه و آینده‌گرایانه‌ است. به کمک این فناوری، بدنه پشتی مانیتورها به طور خودکار به رنگ‌ متناسب با صفحه نمایش در می‌آیند. مثلا در زمانی که گیمرها در آب‌های عمیق باشند یا در دل جنگلی تاریک قرار بگیرند، نور پشت نمایشگر با آن هماهنگ می‌شود تا مرزهای بین بازی و واقعیت کمرنگ شود.

مانیتورهای آینده

مانیتور G7

مانیتورهای گیمینگ سری اودیسه G7 سامسونگ برای اولین بار در جریان نمایشگاه CES 2020 به عنوان اولین مانیتور گیمینگ جهان با انحنای ۱۰۰۰R معرفی شدند. طراحی خمیده G7 کمک کرده تا گیمرها  حتی پس از ساعت‌ها بازی پیاپی هم دچار خستگی چشم نشوند. طراحی و عملکرد مطلوب نمایشگر در ارائه تجربه بصری راحت باعث شده تا مانیتور اودیسه G7 گواهی‌ اولین نمایشگر خمیده با انحنای ۱۰۰۰R و گواهی راحتی چشم یا Eye Comfort را از موسسه بین‌المللی و معتبر TUV Rheinland دریافت کند.

مانیتورهای آینده

اودیسه G7 با داشتن قابلیت‌هایی همچون رزولوشن WQHD (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰)، نسبت تصویر ۱۶:۹، زمان واکنش فوق سریع یک میلی‌ثانیه‌ای و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز به مانیتوری تبدیل شده که می‌تواند هر کسی را در هیجان و لذت بازی‌ها غرق کند.

استفاده از پنل  QLED در این نمایشگر کمک کرده تا طیف گسترده‌ و کاملی از رنگ‌ها دیده شود و گیمرها لذتی فراتر از تصور خود داشته باشند. علاوه بر این بهره‌مندی از قابلیت HDR600 مزیت دیدن تمامی جزئیات بازی حتی در تاریک‌ترین و روشن‌ترین تصاویر به همراه دارد.

مانیتورهای سری اودیسه G7 در در دو مدل ۲۷ و ۳۲ اینچ طراحی و عرضه شده‌اند.

مانیتورهای آینده

مانیتور G5

اودیسه G5 از مدل‌های اقتصادی این سری سامسونگ است که با پنل خمیده، وضوح تصویر WQHD، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۶۵ هرتز، زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای و پشتیبانی از قابلیت HDR طراحی شده است.

طراحی مانیتور G5 با قاب‌های کم حاشیه در ۳ ضلع بدنه و پایه انعطاف‌پذیر انجام شده است تا گیمرها در زمان بازی تمرکز و کنترل بیشتری بر روی اتفاقات و وقایع آن داشته باشند.

پشتیبانی از قابلیت AMD FreeSync باعث شده تا مانیتور G5 عملکرد کم‌نقص و بدون لرزشی را در پردازش و اجرای بازی‌ها ارائه دهد. اودیسه G5 همچنین از حالت محافظ چشم Eye Saver Mode و ویژگی تصویر بدون لرزش (Flicker Free) برخوردار است تا گیمرها در ساعت‌های متمادی دچار خستگی چشم نشوند.

مانیتورهای اودیسه G5 در ابعاد ۲۷ و ۳۲ اینچ در دسترس گیمرها و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا