گردشی در خط تولید گودزیلای ژاپنی! (+فیلم و عکس)

تعهد به کاهش اثرات زیست محیطی تولید خودرو نیز مورد توجه شرکت نیسان بوده و با کاهش انرژی مصرفی مورد نیاز برای تولید و نوآوری در فرآیند رنگ آمیزی، میزان انتشار دی اکسید کربن کارخانه توچیگی را کاهش داده است.

موبنا نیسان جی‌تی-آر بیش از یک دهه است که به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای اسپرت جهان مطرح بوده و طرفداران خاص خود را دارد. نیسان از این مدل که جانشین اسکای‌لاین جی‌تی-آر محسوب می شود، در سال ۲۰۰۷ و طی نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد.

 

 

نیسان جی‌تی-آر که با نام مستعار “گودزیلا” شناخته می شود در سال ۲۰۰۷ روانه بازار ژاپن شد، در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدل ۲۰۰۹ در بازار آمریکا عرضه شد و تا به امروز تولید آن بدون این که بازطراحی کامل را تجربه کند، ادامه داشته است. البته، نیسان با برخی بروزرسانی ها و فیس لیفت ها برای حفظ جایگاه خودرو جی‌تی-آر در بازار تلاش کرده است.

خودرو جی‌تی-آر در کارخانه توچیگی نیسان تولید می شود. کارخانه توچیگی عنوان بزرگ‌ترین کارخانه نیسان در ژاپن از نظر مساحت زمین را به خود اختصاص داده است. این کارخانه در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر توکیو قرار دارد.

کارخانه توچیگی در سال ۱۹۶۸ افتتاح شد و امروز بیشتر در زمینه تولید محصولات اسپرت، لوکس و الکتریکی شرکت نیسان به ویژه مدل نمادین جی‌تی-آر فعالیت می کند. کارخانه توچیگی یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه های نیسان نیز محسوب می شود که ربات ها و هوش مصنوعی حضور پررنگی در آن دارند. همچنین، نیروی کار کارخانه از ماهرترین افراد تشکیل شده که به نام “تاکومی” شناخته می شوند.

همزیستی متوازن بین فناوری های پیشرفته و استادکاری کارگران، کارخانه توچیگی نیسان را به محلی نه تنها برای تولید مدل های لوکس، بلکه برای ساخت خودروهای اسپرت شرکت تبدیل کرده است.

تعهد به کاهش اثرات زیست محیطی تولید خودرو نیز مورد توجه شرکت نیسان بوده و با کاهش انرژی مصرفی مورد نیاز برای تولید و نوآوری در فرآیند رنگ آمیزی، میزان انتشار دی اکسید کربن کارخانه توچیگی را کاهش داده است.

همچنین، طرح ابتکاری کارخانه هوشمند نیسان در کارخانه توچیگی اجرایی شده است. این طرح ابتکاری منحصر به فرد از تولید خودروهای نسل آینده شرکت با استفاده از فناوری های نوآورانه پشتیبانی می کند، به تحقق هدف عدم انتشار کربن نیسان تا سال ۲۰۵۰ و فراهم کردن محیطی که کارگران می توانند با راحتی بیشتر به تولید محصولاتی با کیفیت بالا بپردازند، کمک می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا