«استخراج» یکی از زودبازده‌ترین صنعت‌های کشور است

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نصر با بیان اینکه به‌کارگیری رمزارزها استفاده از ابزارهای جدید بین‌المللی در عرصه تجارت است، گفت: صنعت استخراج یکی از زودبازده‌ترین صنعت‌های در دسترس کشور است که می‌تواند نیروهای متخصص بسیاری را مشغول به کار کند.

موبنا – علی پاک‌باخته‌گان زنجانی، با تاکید بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌های لازم در زمینه رمزارزها گفت: هنوز دستورالعمل مشخصی تدوین نشده و در عین حال مشخص نیست که اگر فعالان اقتصادی، بخشی از تجارت بین‌الملل خود را با ابزار رمزارز انجام دهند، سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و سایر سازمان‌ها و نهادهای مشابه، چه برخوردی با این تراکنش‌ها خواهند داشت. متاسفانه این مساله در کشور مغفول مانده و معمولا با استناد به مطالب و تحقیقات تاریخ گذشته، اقدام به تصمیم‌گیری در حوزه‌ای می‌شود که اطلاعات و مولفه‌های آن روزانه در حال تغییر است.

عضو کمیسیون رمزارز و بلاک‌چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: اینکه آیا حسابرسان، بخشنامه یا استانداردی در اختیار دارند که در زمان رسیدگی به حساب‌ها به آن استناد کرده و استفاده از رمزارزها را مورد تایید قرار دهند؟ مشخص نیست. این در حالی است که این موضوع و تدوین قوانین در این حوزه از ضروریاتی است که می‌تواند انقلابی را در عرصه تجارت داخلی و خارجی ایجاد کند.

پاک‌باخته گان زنجانی بیان کرد: نخستین مشکل در این حوزه عدم آگاهی و اشراف بدنه حاکمیت نسبت به فناوری‌های نوین و پدیده‌های نوظهور است. در حال حاضر می‌توان ادعا کرد بخش خصوصی به موجب ماهیت خود و تلاش برای ثروت‌آفرینی، جلوتر از نهادهای رسمی در حال حرکت است و این امر تا حدود زیادی جهان شمول محسوب می‌شود. شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این حوزه باید به آن‌ توجه شود، بهره‌گیری مدون از مشاوره بخش خصوصی است که عموما بازیگر اصلی این حوزه‌ها محسوب می‌شود.

مدیر آموزش رمزارز دانشگاه پیام نور با بیان اینکه به‌کارگیری رمزارزها در واقع استفاده از ابزارهای جدید بین‌المللی در عرصه تجارت است که بسیاری از مشکلات تجار را در عرصه تجارت خارجی حل می‌کند، گفت: صنعت استخراج یکی از زودبازده‌ترین صنعت‌های در دسترس کشور به حساب می‌آید که تنها به تجهیزات مخصوص و انرژی نیاز دارد و البته می‌تواند موجب رونق صنایع بسیاری در حین پروسه راه‌اندازی، تجهیز و نگهداری شود، همچنین می‌تواند نیروهای متخصص بسیاری را مشغول به کار کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا