زرد لوکس؛ میوه‌ای با خواص ویژه!

یک موز اندازه متوسط حاوی ۱۳ درصد از نیاز روزانه منگنز است که درصد نسبتا بالایی برای چنین میان وعده کوچک و آسان بری مصرف محسوب می شود.

موبنا – هرچند قیمت موز، دسترسی به این میوه را برای بخش قابل توجهی از افراد جامعه ما محدود کرده اما باید به این نکته اشاره کنیم که مساله فقط مصرف میوه و لذت بردن از طعم آن نیست زیرا موز یکی از محبوب‌ترین میوه های جهان است که فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند.

اثرات مثبت مصرف موز بر سلامت روده شناخته شده هستند، اما فواید این میوه محبوب به همین جا ختم نمی شود. به گفته کارشناسان، افزودن موز به رژیم غذایی می تواند در بسیاری از زمینه ها به بهبود و تقویت سلامت بدن انسان کمک کند.

پوست شما می تواند بهبود شرایط خود را تجربه کند

به گفته لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه، یک موز اندازه متوسط حاوی ۱۳ درصد از نیاز روزانه منگنز است که درصد نسبتا بالایی برای چنین میان وعده کوچک و آسان بری مصرف محسوب می شود.

مصرف منگنز می تواند به معنای بهبود ظاهر پوست انسان باشد زیرا این ماده معدنی برای ساخت کلاژن ضروری است. کلاژن به حفظ ظاهر جوان پوست و محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد که می تواند به بروز چین و چروک منجر شود، کمک می کند.

روده بزرگ از شما سپاسگزار خواهد بود

جان فاکس، مشاور تغذیه و سردبیر سایت سلامت The Unwinder، به مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ که در نشریه Nutrition Bulletin منتشر شد، اشاره داشته که نشان می دهد موز حاوی ماده ای به نام “نشاسته مقاوم” است. در شرایطی که نشاسته ممکن است ماده ای غذایی با بار منفی به نظر برسد، اما نشاسته مقاوم در واقع به تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه کمک می کند.

اسیدهای چرب زنجیره کوتاه نقش مهمی در سلامت روده بزرگ ایفا می کنند، از این رو، هرچه میزان تولید آنها بیشتر باشد، روده بزرگ شما سالم‌تر خواهد بود.

پیامدهای پنهان مصرف موز

می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید

به گفته لیزا ریچاردز، متخصص تغذیه، موز حاوی الکترولیت های ضروری است که می تواند به هیدراته و متعادل نگه داشتن شرایط بدن کمک کند. زمانی که بدن از تعادل مربوط به مواد معدنی خارج می شود، احتمال تجربه عوارض جانبی منفی مانند گرفتگی های عضلانی نیز بیشتر می شود.

می تواند نمکی را که مصرف می کنید، متعادل کند

به گفته سلین بیچمن، متخصص تغذیه، سطوح پتاسیم موجود در موز برای سلامت غذایی کلی اهمیت دارد، به ویژه اگر نمک زیادی مصرف می کنید.

موز سرشار از پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری برای کمک به مبارزه با آثار منفی سدیم محسوب می شود. دکتر چان تانگ از مرکز خدمات سلامت Pall Mall Medical، بر فواید پتاسیم تاکید داشته و به این نکته اشاره دارد که سطوح کافی پتاسیم در رژیم غذایی انسان برای سلامت قلب و فشار خون بسیار خوب است که به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری قلبی کمک می کند.

می تواند به کاهش وزن کمک کند

به گفته ماری ویرتز، متخصص تغذیه، موز به دلیل داشتن قند و کالری بالا در مقایسه با سایر میوه ها از شهرت خوبی برخوردار نیست.

اما به رغم این شهرت به ظاهر منفی، موز به دلیل محتوای فیبر و آنتی اکسیدان های خود می تواند در واقع به کنترل وزن کمک کند.

موز سرشار از فیبر است که آهنگ گوارش را کند کرده و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر را تقویت می کند. همچنین، مصرف این میوه به منظم و عادی شدن حرکات روده کمک می کند. از این رو، موز به عنوان یک خوراکی عالی بین وعده های غذایی اصلی روزانه در نظر گرفته می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا