تبدیل یک شاسی بلند به سدانی که ظاهری متفاوت و قلبی آتشین دارد! (+عکس)

تیونر به این نکته اشاره داشته که بستر لازم برای دستیابی به اسب بخار بیشتر تا ۱۱۰۰ اسب نیز طی برنامه های آینده، فراهم است!

موبنا – یکی از جذاب ترین های دنیای تیونینگ خودرو طی ماه گذشته به پروژه ای مربوط می شود که طی آن شاسی بلند فورد اکسپلورر اس تی مدل ۲۰۲۰(معرفی کامل ST) تبدیل به سدانی آتشین و بسیار متفاوت شده است!

اکسپلورر اس تی(تست تصادف) در حالت استاندارد نیز خودروی بسیار قدرتمندی است که در بخش پیشرانه آن از نمونه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو با ۴۰۰ اسب بخار خروجی، استفاده شده است. این بلندقامت آمریکایی طی ۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

اما این آمار برای تیونر جذابیتی نداشته و به دنبال اسب بخار بیشتر بوده است! دستیابی به این هدف از مسیر بروزرسانی توربوها، تعویض کامل سیستم اگزوز، بروزرسانی نرم افزاری پیشرانه، اینترکولر جدید، انژکتور جدید، سیستم گاز جدید و … پیگیری شده است.

در نهایت این تغییرات میزان خروجی پیشرانه را به ۶۵۷ اسب بخار رسانده و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. البته تیونر به این نکته اشاره داشته که بستر لازم برای دستیابی به اسب بخار بیشتر تا ۱۱۰۰ اسب نیز طی برنامه های آینده، فراهم است!

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، تیونر با کاهش ارتفاع شدید بدنبال افزایش پایداری خودرو و ایجاد هماهنگی با شرایط جدید پیشرانه بوده و البته عملا این شاسی بلند را تبدیل به یک سدان آتشین کرده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا