میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ

گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر به دستگاهی ضروری و ارزشمند برای ثبت لحظات تلخ و شیرین زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند. به همین خاطر در اغلب نظرسنجی‌ها دوربین گوشی بین ۳ عامل اصلی و مهم خریداران قرار دارد. اهمیت دوربین گوشی‌ها از زمان رواج شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل هم شده است و بهترین ابزار برای تولید محتوای کاربران محسوب می‌شود.

موبنا – با توجه به همین نکته، سامسونگ از گذشته تاکنون گوشی‌های خود را با دوربین‌های قدرتمند و باکیفیت روانه بازار کرده است. سامسونگ از زمانی که اولین گوشی دوربین‌دار خود (SCH-V200) را در سال ۲۰۰۰ عرضه کرده با بهبود دادن بی‌وقفه قسمت دوربین، پیشگام بودن خود را حفظ کرده است. دوربین‌های نوآورانه سری گلکسی S اوج سال‌ها تجربه در توسعه فناوری‌های نوآورانه هستند. در ادامه روند تکاملی دوربین گوشی‌های سامسونگ از زمان عرضه اولین مدل گلکسی S در سال ۲۰۱۰ تا گوشی‌های جدید گلکسی S22 را مرور کرده‌ایم.

 

گلکسی S و تصویربرداری پانوراما: عریض‌تر از چیزی که می‌بینید

اولین گوشی گلکسی S از یک دوربین جلوی مدل VGA با توانایی تماس تصویری و یک دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی HD بهره می‌برد. دوربین عقب قابلیت فوکوس خودکار، تشخیص چهره و ضد لرزش و به خصوص تصویربرداری پانوراما داشت که به کاربران اجازه می‌داد از صحنه‌ای عریض‌تر از صفحه گوشی‌شان عکس بگیرند.

 

 

گلکسی S2 و فلش LED: تصویربرداری در نور کم

گلکسی S2 که یک سال بعد از گلکسی S معرفی شد، دوربینی پیشرفته‌تر داشت. این ارتقا شامل افزایش تعداد پیکسل‌ها (۲ مگاپیکسل در جلو و ۸ مگاپیکسل در عقب) و یک فلاش LED برای تسهیل عکس‌برداری در شب بود. فوکوس خودکار بهبودیافته و تبدیل عکس‌ها به تصاویر نقاشی شده از دیگر قابلیت‌های S2 بود.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S3 و تصویربرداری پشت هم: با یک لمس تا ۲۰ عکس بگیرید

قابلیت Burst Shot (تصویربرداری پشت هم) که با گلکسی S3 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ابزار عالی برای ثبت لحظاتی بود که در یک ثانیه اتفاق می‌افتاد مانند عکس‌های سرگرم‌کننده پرش به هوا. دوربین جلوی ۱.۹ مگاپیکسلی و دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی هردو از از این قابلیت پشتیبانی می‌کردند. این قابلیت به کاربران اجاره می‌داد حداکثر ۲۰ تصویر در ۳.۳ ثانیه بگیرند. دوربین‌ها همچنین حالت Best Photo را داشتند که به کاربران کمک می‌کرد بهترین عکس را ار بین ۸ عکس انتخاب کنند و همچنین حالت Zero Shutter Lag که تضمین می‌کرد بین فشردن دکمه شاتر و تصویربرداری هیچ تاخیری وجود نداشته باشد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S4 و تصویربرداری دوگانه: اضافه کردن حالت تصویر در تصویر

گلکسی S4 با ترکیب دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی، عصر دوربین‌های ۱۰ مگاپیکسلی را آغاز کرد. این گوشی هوشمند همچنین ویژگی‌هایی را معرفی کرد که نحوه ثبت لحظات خاص کاربران را تغییر داد و به آنان اجازه داد داستان‌شان را بگویند. تصویربرداری دوگانه به کاربران اجازه داد در یک لحظه با هر دو دوربین گوشی خود عکس بگیرند و عکسی تولید کنند که در آن عکاس و سوژه هر دو در قاب حضور داشتند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین گلکسی S4 می‌توان به تصویربرداری با صدا (Sound & Shot) اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌داد همراه تصاویر خود صدا ضبط کنند، و درام شات (Drama Shot) که به کاربران امکان می‌داد چندین عکس را پشت سر هم بگیرند و آن‌ها را در یک تصویر ترکیب کنند.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S5 و HDR با رنگ‌های غنی:  در هر محیطی عکس‌های واضح بگیرید

گلکسی S5 یک نسخه برجسته بود، زیرا اولین گوشی هوشمند در صنعت موبایل بود که دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ISOCELL بود. سنسور تصویر ISOCELL کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشید و امکان گرفتن تصاویر واضح‌تری را حتی در تاریکی فراهم می‌کرد. این دوربین همچنین دارای حالت HDR ارتقا یافته برای بهبود عکس‌ها بود. استفاده از ویژگی HDR هنگام عکس‌برداری یا فیلم‌برداری به کاربران این امکان را می‌داد تا حتی در اتاق‌هایی با نور کم یا محیط‌هایی با نور پس‌ زمینه سنگین، از تصاویر واضح و پررنگ لذت ببرند.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


 گلکسی S6 و ۰.۷ ثانیه: لحطه را در کمتر از ۱ ثانیه ثبت کنید

برای اینکه کاربران گوشی‌های هوشمند بتوانند لحظات بیشتری را راحت‌تر ثبت کنند، سامسونگ عملکرد راه‌اندازی سریع (Quick Lunch) را در گلکسی S6 معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد دوربین را تنها در ۰.۷ ثانیه راه‌اندازی کنند. برای استفاده از دوربین این گوشی در هر صفحه‌ای تنها کافی بود دو بار روی دکمه هوم ضربه بزنید. S6 مجهز به قابلیتی بود که به‌طور خودکار اجسام متحرک را ردیابی و روی آن ها تمرکز می‌کرد، وضوح تصویر را افزایش می‌داد، در حالی که یک لنز ۵ مگاپیکسلی F1.9 در جلو برای افزایش کیفیت سلفی نصب شده بود.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S7 و حسگر تصویر دو پیکسلی: فوکوس خودکار سریع و دقیق

گلکسی S7 از یک سنسور تصویر پیکسل دوگانه استفاده می‌کرد، فناوری‌ای که در دوربین‌های DSLR رده بالا وجود دارد، تا به کاربران امکان دهد، حتی زمانی که در تاریکی هستند، به سرعت عکس‌های واضحی بگیرند. این سنسور با تقسیم هر پیکسل به دو فتودیود، عملکرد فوکوس خودکار را بسیار بهبود بخشید. این دوربین همچنین حالت selfie flash را معرفی کرد که باعث می‌شد هنگام گرفتن عکس سلفی صفحه روشن شود تا عکس واضح‌تری تولید شود. وبسایت معتبر DxOMark به نوآوری‌های دوربین گلکسی S7 امتیاز ۸۸ را داد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S8 و الگوریتم پردازش سیگنال تصویر: هر تصویر را به شاهکار تبدیل کنید

یک تصویر خوب به نور خوب و کمترین حرکت در سوژه نیاز دارد. متاسفانه این شرایط ایده‌آل عموما در همه شرایط تصویربرداری وجود ندارند. گلکسی S8، برای کمک به کاربران در گرفتن عکس‌های بهتر، الگوریتم پردازش سیگنال تصویر بهبودیافته را معرفی کرد که تصاویر واضح و بدون لرزش را بدون توجه به زمان و مکان تضمین می‌کرد. از آنجایی که استفاده از نمایشگر بزرگ ۶.۲ اینچی دستگاه با یک دست برای برخی دشوار است، کنترل‌های مبتنی بر حرکت دست نیز برای کمک به کاربران معرفی شد. برای مثال کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه دوربین، فیلترها یا حالت‌ها را تغییر می‌داد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S9 و دیافراگم دوگانه: روشن‌ترین روزها و تاریک‌ترین شب‌ها

برای اطمینان از اینکه عکس‌های کاربران در محیط‌های مختلف به خوبی ثبت می‌شوند، گلکسی S9 دوربینی با دیافراگم دوگانه معرفی کرد که به‌طور خودکار مانند چشم انسان با نور محیط تنظیم می‌شد. این دوربین روشن‌ترین لنز F1.5/F2.4 موجود در گوشی‌های هوشمند در آن زمان را داشت که می‌توانست نزدیک به ۲۸ درصد نور بیشتر را نسبت به نسل قبلی جذب کند و در نتیجه تصاویر واضح‌تری را حتی در مکان‌های تاریک به ثبت می‌رساند.

قابلیت Super Slow-mo در گلکسی S9 به کاربران اجازه می‌داد ویدئوهایی با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند و لحظات یا حرکاتی را ثبت کنند که برای چشم انسان بسیار سریع است. این عملکرد اشتراک‌گذاری این صحنه‌های آهسته را به عنوان GIF در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران آسان می‌کرد. یکی دیگر از موارد قابل توجه AR Emoji بود که از فناوری واقعیت افزوده برای ایجاد آواتارهای کاربران استفاده می‌کرد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S10 : ویدئوهای واضح در همه شرایط

زمانی که گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، کاربران گوشی‌های هوشمند بیشتر از قبل در حال تولید محتوا بودند. برای همراهی با این روند، گلکسی S10 حالت Super Steady را معرفی کرد. قابلیتی که کیفیت ویدئوهای ضبط شده کاربران را از طریق تثبیت‌کننده ویدیو به شدت افزایش داد و ثبت محتواهایی باکیفیت از سوژه‌های در حال حرکت را ممکن کرد. پشتیبانی از +HDR10 در گلکسی S10 رنگ‌های واقعی را در ویدیوهای کاربران ایجاد می‌کرد، در حالی که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی Ultra Wide آن صحنه‌هایی را که کاربران آن‌ها را با میدان دیدی شبیه به چشم انسان (۱۲۳ درجه) می‌دیدند، ثبت می‌کرد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S20 : بدون از دست دادن کیفیت، زوم کنید

عملکرد فوق‌العاده گلکسی S20 سطح عکاسی با گوشی‌های هوشمند را بالا برد. هم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 Ultra و هم دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی S20 و S20+ برای ثبت تک تک جزئیات در یک صحنه طراحی شده بودند. شاید جالب توجه‌ترین بخش دوربین، عملکرد Space Zoom بود که به کاربران امکان می‌داد تا حتی از فاصله‌ای‎ بسیار دور کاملا روی سوژه‌‌های مورد نظر خود زوم کنند. در نسخه‌های گلکسی S20 و S20+ با این فناوری کاربران می‌توانستند تا ۳۰ برابر زوم کنند. در نسخه S20 Ultra با توجه به استفاده از فناوری پیشرفته لنزهای چینشی (Folded Lens) امکان ۱۰ برابر زوم اپتیکال و تا ۱۰۰ برابر زوم در فناوری Space Zoom فراهم بود.

علاوه بر پشتیبانی از فیلمبرداری ۸K، این دوربین همچنین دارای یک حالت Super Steady ارتقا یافته بود که به لطف تثبیت کننده و آنالیز حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی، ثبات دوربین را یک قدم جلوتر می‌برد.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S21 : عکس‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای بگیرید

سامسونگ برای اینکه به کاربران امکان ثبت لحظات زندگی خود را به روش‌های معنادارتری بدهد، سری گلکسی S21 را به دوربینی فوق‌العاده مجهز کرد که محتوا را با استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه بهبود می‌داد. گلکسی S21 Ultra اولین گوشی هوشمند سامسونگ بود که از دو لنز تله فوتو بهره می‌برد.

ترکیبی از فناوری لرزش‌گیر، زوم اپتیکال ۱۰ برابر و فوکوس خودکار لیزری و دو پیکسلی، دوربین‌ها را قادر می‌ساخت تا نتایجی مشابه با دوربین‌های DSLR رده بالا تولید کنند. سری گلکسی S21 همچنین به سازندگان این امکان را می‌داد که از دوربین سلفی و اصلی به طور همزمان برای ایجاد محتوای ویدیویی به‌ یاد ماندنی استفاده کنند.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ


گلکسی S22 : هوشمندترین دوربین سامسونگ  

سامسونگ به تازگی و در اواخر بهمن ماه امسال از پرچمدران جدید سری S خود رونمایی کرد. گوشی‌های جدید سری گلکسی S22 تجربه جدیدی از کار با دوربین گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد. قابلیت جدید Nightography سری S22 این امکان را به کاربران می‌دهد تا حتی در شب، عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های بهتر و دقیق‌تر بگیرند. قابلیتی که به کمک افزایش ۲۳ درصدی سنسور دوربین (نسبت به S21 و S21+) و فناوری پیکسل انطباقی ممکن شده است. گلکسی S22 و S22+ با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز تله ۱۰ مگاپیکسلی و لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی ساخته شده تا همیشه بتوانید عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید. گلکسی S22 و S22+ از آخرین تکنولوژی هوش مصنوعی سامسونگ بهره می‌برد که سطح عکاسی‌تان را بالاتر می‌برد. قابلیت Stereo Depth Map هوش مصنوعی این گوشی‌ها، گرفتن عکس‌های با کیفیت در حالت پرتره را بسیار آسان‌تر کرده است. به کمک الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی، تصاویر سوژه‌های مورد نظرتان با بیشترین جزئیات ممکن ثبت می‌شود.

مدل گلکسی S22 Ultra با یک سنسور پیکسل ۲.۴ میکرومتری ساخته شده که بزرگترین سنسور پیکسل سامسونگ است. این سنسور به لنزهای دوربین این توانایی را می‌دهد که نور و اطلاعات بیشتری را دریافت کرده تا نور و جزئیات ویدئوها را بهینه‌سازی کند. علاوه بر این، لنزهای پیشرفته فوق شفاف (Super Clear Glass) گلکسی S22 Ultra به شما کمک می‌کند حتی در شب هم بتوانید ویدئویی بدون لرزش و کاملا شفاف در شب بگیرید. ضمن اینکه قاب‌بندی خودکار ویدئو تضمین می‌کند که دوربین شما دقیقا از چیزی که می‌خواهید فیلم بگیرید، چه یک نفر باشد و چه ده نفر.

میراث خانوادگی هوشمندترین دوربین سامسونگ

مهم نیست که عکاس آماتور یا حرفه‌ای هستید، گلکسی S22 Ultra همه ابزاری که برای گرفتن یک عکس فوق‌العاده نیاز دارید را در اختیار شما می‌گذارد. گلکسی S22 Ultra هم مثل گلکسی S22 و S22+، به شما امکان دسترسی انحصاری به برنامه Expert RAW می‌دهد. این برنامه دارای مجموعه جامعی از ابزارهای ویرایش درون دوربین است که تجربه‌ای شبیه به DSLR (دوربین دیجیتال حرفه‌ای) ارائه می‌دهد تا شما بتوانید از کنترل خلاقانه‌تری لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا