خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

تاکنون جهانِ ما، چنین نظاره‌گر تغییرات نبوده است. تغییراتی که با ورود تکنولوژی، نه تنها وارد شکلِ زندگی ما شده‌اند، بلکه حتی تصورِ ما از ارزش‌ها و دارایی‌های‌ مالی‌مان را هم تغییر داده‌اند. از همین روست که برای داشتنِ یک زندگی همسو با جریان مدرن امروزی، باید خود را با این تغییرات وفق دهیم و از جریان تکنولوژی عقب نمانیم.

در میانۀ تمامی امکاناتی که تکنولوژی به ما ارائه داده است، رمزارزها پیشگام هستند و دانستن نحوه تعامل با آن‌ها امری لازم برای هرکسی است که می‌خواهد معاملات روز دنیا را درک کرده و بیشتر از آن، وارد این جریان پر تب‌وتاب شود. فرصتی مغتنم، که غنیمت دانستنِ آن، کلیدی برای موفقیت در بازار کسب و کارِ امروزی است. پس هرچه زودتر، باید این فضا را شناخت و از قافله عقب نماند!

بیت کوین چیست؟

خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

در دنیای رمزارزها، بیت کوین‌ معروفیت و محبوبیت بیشتری دارد و شناخت آن، دری به سوی یادگیریِ هرچه بهتر رمزارزهاست.

در صفحه خرید بیت کوین از صرافی تبدیل آمده است:

نوشته های مشابه

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی ارز‌های دیجیتال است، همیشه با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد بوده و نقش قلب تپندۀ این حوزه را داشته. این ارز از سال ۲۰۱۰ که قیمت آن تنها حدود ۰.۰۹ دلار بوده، تا سقف آخر خود (تا زمستان ۱۴۰۰) که قیمت ۶۹۰۰۰ دلار را دید، حدود ۷۷۰۰٪ رشد داشته. با وجود رشد فزایندۀ این حوزه در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف، پیوسته در حال سفت و سخت‌تر کردن قوانین روی ارز‌های دیجیتال هستند ولی با این حال متخصصان این حوزه از قیمت‌های ۱۰۰٬۰۰۰ و ۱۵۰٬۰۰۰ دلار در ماه‌های آتی صحبت می‌کنند».

بیت کوین، از طریق بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد خود، امکانات هیجان‌انگیزی را برای کاربران‌اش فراهم می‌کند که تا قبل از آن، توسط هیچ سیستم دیگری، قابل ارائه نبوده‌اند و همین، استفاده از این رمزارز را به پدیده‌ای محبوب تبدیل کرده است.

مدیریت تراکنش‌ها و صدور بیت کوین به صورت جمعی و توسط شبکه بلاک چین انجام می‌شود، هیچ‌کس مالکیت یا کنترل آن را در دست ندارد و همه می‌توانند در استفاده از آن مشارکت داشته باشند.

 

خرید بیت کوین در ایران

بحث امنیت و اعتماد در فضای معاملاتی ارز دیجیتال؛ یکی از مهم‌ترین بحث‌ها بوده و بهترین راهکار برای ورود به این حوزه، داشتن تعامل با صرافی‌های ارز دیجیتال است.

انواع مختلفی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد. از آنجایی که ماهیت بیت کوین بر تمرکززدایی و حاکمیت فردی استوار است، برخی صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند ناشناس بمانند و کاربران را ملزم به واردکردن اطلاعات شخصی نمی‌کنند. چنین صرافی‌هایی به‌طور مستقل عمل می‌کنند و معمولاً غیرمتمرکز هستند، به این معنی که نقطه کنترل مرکزی ندارند.

در مقابل، اکثر صرافی‌های محبوب، غیرمتمرکز نیستند و از قوانینی پیروی می‌کنند که کاربران را ملزم به ارائۀ اسناد شناسایی می‌کند. امروزه، اکثر معاملات ارز دیجیتال، از طریق این صرافی‌ها انجام می‌شود.

در این میان، با وجود الزام به ارائۀ اسناد شناسایی، داستان برای کاربران ایرانی کمی متفاوت است. از آنجایی‌که صرافی‌های خارجی، در غالب اوقات، پاسپورت ایرانی را تایید نمی‌کنند، عملا امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی با سختی انجام‌پذیر بوده و عنصر بازدارنده‌ای برای ورود آن‌ها به عرصه معاملات ارز دیجیتال محسوب می‌شود. این مسئله با حضور صرافی ارز دیجیتال ایرانی حل شده است و  خوشبختانه، شما در ایران، این فرصت را دارید که با شناخت صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال داخلی، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و وارد معاملات این حوزه شوید.

 

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی، بیت کوین دارد؟

خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی

از آنجایی که جهان رمزارزها، در دهه گذشته به سرعت رشد کرده است و بسیاری از توکن‌های جدید وارد بازار شده‌اند، همه این توکن‌ها در همۀ صرافی‌ها در دسترس نیستند و هر صرافی مجموعه‌ای از توکن‌های خاص خود را ارائه می‌دهد.

در ایران، اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال، اتریوم و بیت کوین را ارائه می‌دهند و بهترین مرجع برای رصد قیمت بیت کوین و اتریوم به حساب می‌آیند. در زیر تعدادی از بهترین‌ صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی نام برده می‌شوند:

 

 

صرافی ارز دیجیتال تبدیل

صرافی تبدیل، یک صرافی آنلاین برای خرید و فروش بیت کوین و تبادل سایر ارزهای دیجیتال به صورت تخصصی است.

تبدیل، بیشترین تنوع ارزی در بین بازار‌های معاملاتی ایران را با بازار‌های ریالی و تتری متنوع به کاربران‌اش ارائه می‌دهد و در کنار آن، با ابزارهای حرفه‌ای خرید و فروش از جمله حد ضرر و OCO، به کاربران‌اش کمک می‌کند تا ریسک معاملات خود را مدیریت کنند.

تبدیل برای نگه‌داری بیت کوین، کیف پولی امن به کاربران‌اش اختصاص می‌دهد که قابلیت انتقال به کیف پول‌های دیگر و همچنین، شبکه‌های دیگر را دارد.

چنانچه در ابتدای ورودتان به عرصۀ ارزهای دیجیتال و بیت کوین هستید، با ورود به آکادمی تبدیل نیز می‌توانید مراحل آموزش را بصورت گام به گام طی کنید و با آگاهی کامل وارد عرصه معاملات ارز دیجیتال شوید.

صرافی اوکی‌اکسچنج

صرافی اوکی‌اکسچنج اگرچه بازار معاملاتی ندارد، اما امکان خرید و فروش تعداد زیادی رمزارز نظیر بیت کوین، اتریوم و دوج کوین را به صورت سریع فراهم می‌کند.

برای خرید بیت کوین در این صرافی، ابتدا باید عضو سایت شوید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و فرآیند ثبت‌نام را با احراز هویت انجام دهید و در مرحله بعد، پس از تکمیل فرآیند، برای انجام خرید، فروش و یا هر تراکنش دیگری، حساب کاربری یا کیف پول خود را شارژ کنید.

صرافی رمزینکس

رمزینکس امکان ورود به بازار معاملاتی با دیگر کاربران را به طور مستقیم امکان‌پذیر می‌کند. رمزینکس نیز تنوع بالایی از رمزارزها را پوشش می‌دهد و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن هم با ریال و هم تتر امکان‌پذیر است.

 

پس از خرید بیت کوین در کجا می‌توان آن را نگه‌داری کرد؟

همانطور که پول نقد یا کارت اعتباری خود را در یک کیف پول فیزیکی نگهداری می‌کنیم، بیت کوین نیز در یک کیف پول – یک کیف پول دیجیتال – ذخیره می‌شود. این کیف پول دیجیتال می‌تواند مبتنی بر سخت افزار یا مبتنی بر وب باشد و همچنین می‌تواند روی یک تلفن همراه و یا روی دسکتاپ رایانه قرار گیرد و یا با چاپ کلیدهای خصوصی و آدرس‌های مورد استفاده برای دسترسی روی کاغذ، ایمن نگه داشته شود.

کاربران می‌توانند بیت کوین و دیگر توکن‌های خود را در نتیجۀ سرقت، خرابی رایانه، از دست‌دادن کلیدهای دسترسی و موارد دیگر از دست بدهند. از همین رو، ذخیره‌سازی سرد (یا کیف پول‌های آفلاین) یکی از امن‌ترین روش‌ها برای نگهداری بیت کوین است، زیرا این کیف پول‌ها، از طریق اینترنت قابل دسترسی نیستند. کسانی که به راهکاری امن برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال خود فکر می‌کنند، باید از کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره‌سازی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند.

 

سخن آخر

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که بدون کنترل مرکزی یا نظارت بانک‌ها یا دولت‌ها به بازار آمد و توانست از زمان ورودش، پرچم‌دار حوزۀ ارز دیجیتال باشد و امروزه،
تعداد فزاینده‌ای از خدمات در سراسر جهان وجود دارند که تبادلات مالی خود را با بیت کوین انجام می‌دهند. همین، بهترین بهانه برای  آشنایی با این رمزارز پر طرفدار و حضور  موفق در عرصه کسب‌وکار است. پس چنانچه در آغاز ورودتان به عرصۀ ارزهای دیجیتال هستید، اولین و مهم‌ترین هدف شما می‌تواند آشنایی با این رمزارز جذاب باشد که از طریق تعدادی از صرافی‌های معتبر ایرانی به راحتی برای شما میسر است. می‌توانید همین امروز داستان خرید بیت کوین خود را در این صرافی‌ها شروع کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا