بررسی و معرفی بروکر فارکس معتبر

یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام ورود به بازار فارکس به آن بر می خوریم انتخاب بروکر معتبر است. بروکرها پُل ارتباطی میان معامله گران و بازار فارکس هستند.

بنابراین انتخاب بروکر یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن دقت کنیم تا بهترین بروکر را برای انجام معاملات خود برگزینیم. سنجیدن اعتبار بروکر در جلوگیری از زیان های احتمالی افراد در آینده جلوگیری می کند.

اگر توانستید برای انجام معاملات در بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس، بهترین و معتبرترین بروکر را انتخاب کنید، می توانید از سپردن سرمایه خود به آنان مطمئن باشید و از خدمات متنوعی که بروکرها ارائه می دهند برخوردار شوید. ما در این مقاله سعی می کنیم با بررسی و معرفی بروکر فارکس معتبر به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنیم.

نقش بروکر فارکس 

نقش بروکر در بازار فارکس

همان طور که قبلا هم گفتیم بروکرها میان بازار فارکس و معامله گران ارتباط برقرار می کنند. برای این که بیشتر متوجه نقش بروکرها شویم با مثالی ساده موضوع را روشن می کنیم.

فرض کنید که می خواهید چند متر پارچه بخرید. برای این کار می دانید که بازار محلی است که در آن جا پارچه می فروشند. بنابراین به بازار می روید اما در خود بازار نیز باید به دنبال مغازه های پارچه فروشی بگیرید چرا که مغازه های متنوعی در بازار وجود دارد.

بروکرها در فارکس همانند مغازه ها در مثال بالا عمل می کنند و قیمت های مختلفِ جفت ارزها را برای معامله گران خود فراهم می کنند.

بروکرها علاوه بر نقش رابط خود، با فراهم کردن پلتفرم های معاملاتی و ارائه انواع اندیکاتورها و ابزارهای تحلیلی به معامله گران در یافتن فرصت های معاملاتی کمک می کنند.

علاوه بر همه این ها بروکرها سعی می کنند سرعت انجام معاملات را همواره بهبود ببخشند. سرعت انجام معاملات برای کسانی که اسکلپر هستند یا به شکل کوتاه مدت معامله می کنند، بسیار مهم است.

اگر شما هم یکی از این معامله گران هستید بهتر است با یک حساب دمو، سرعت انجام معاملات را در بروکر انتخابیِ خود تست کنید. برای این که با نقش بروکر فارکس بیشتر آشنا شوید می توانید ادامه مطلب را بخوانید.

یکی از وظایف مهم بروکرها ارائه دارایی های مالی مختلف است. مثلا بعضی بروکرها به جز جفت ارزهای ماژور و مینور، فلزات گران بها مثل طلا، نقره، سهام، ارزهای دیجیتال و شاخص های سهام مثل داو جونز(Dow Jones) را نیز ارائه می دهند.

بنابراین شما می توانید با توجه به زمینه هایی که در آن ها علاقه به معامله کردن دارید بروکر خود را انتخاب کنید.

همان طور که اشاره کردیم بروکرها رابط میان معامله گران و بازار فارکس هستند و طبیعی است که برای ایفای چنین نقشی دستمزدی بطلبند. به طور کلی بروکرها کارمزد معاملات خود را در قالب اسپرد (Spread)، کمیسیون (Commission) و بهره شبانه (Swap) می گیرند.

اعتبار بروکر فارکس

اعتبار بروکر فارکس چه تاثیری در معاملات معامله گران دارد؟

اولین فاکتوری که به هنگام جست و جو برای یافتن بروکر مناسب باید به آن دقت داشته باشید، اعتبار آن است اما چرا اعتبار بروکر این قدر مهم است؟

اگر قرار باشد با یکی از دوستان خود به عنوان شریک تجاری کار کنید آیا حاضرید سرمایه خود را بدون اطمینان یافتن از شریک خود به او بسپارید؟ زمانی که قصد سرمایه گذاری در فارکس را دارید نیز باید قبل از سپردن سرمایه خود به بروکر از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.

بدین طریق می توانید مطمئن شوید که در صورت ورشکستگی بروکر، سرمایه شما از دست نمی رود و یا این که در بروکر شما، معاملات دستکاری نمی شوند.

هستند افرادی که با یک جست و جوی ساده اولین بروکر را برای خود انتخاب کرده و بدون تحقیق کافی در آن ثبت نام کرده و با این کار سرمایه خود را از دست داده اند.

البته چنین مواردی بسیار نادر است ولی بهتر است با بررسی اعتبار یک بروکر از قبل، بهترین شرایط معامله گری در فارکس را برای خودمان فراهم کنیم اما سوال این جاست که چطور باید اعتبار یک بروکر را بررسی کنیم؟

چطور اعتبار یک بروکر را بررسی کنیم؟

برای بررسی کردن اعتبار یک بروکر باید به دنبال تاییده سازمان های ناظر یا رگولاتورها (Regulators) در فارکس باشیم. سازمان ناظر در فارکس بر فرآیندهای مالی انجام شده در بروکر و نحوه انجام معاملات نظارت می کنند.

سازمان های مختلفی برای نظارت کار بروکرها در جهان وجود دارد که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارند. اگر بروکرها بتوانند قوانین مربوط به یک رگولاتور را رعایت کنند، می توانند تاییدیه سازمانی آن نهاد را داشته باشند و معامله گران به هنگام ثبت نام با دیدن این تاییدیه سازمانی می توانند از سلامت فرآیندهای مالی و معاملات در بروکر مطئمن باشند و بدین طریق امکان هر گونه تخلف توسط بروکرها از بین می رود.

رگولاتورها خود نیز از نظر ارزش و اهمیت دسته بندی می شوند و هر چه قوانین مربوط به آن ها سخت گیرانه تر باشد، ارزش تاییده سازمانی آن ها بیشتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رگولاتورها می توانید اینجا کلیک کنید.

مورد دیگری که در تعیین اعتبار فارکس نقش به سزایی دارد، داشتن بیمه مسولیت است. داشتن این بیمه به این معنی است که اگر هر اتفاقی برای بروکر پیش بیاید، بر طبق آن چه که در مفاد بیمه نوشته شده است، بروکر موظف است سرمایه افراد را تا حد تعیین شده در آن بپردازد.

هر چند استفاده از بیمه مسولیت جز موارد نادر است ولی داشتن آن به منزله اعتبار بیشتر بروکر است.

در پایان می توان گفت که بروکرها به عنوان یک بنگاه معاملاتی در بازار جفت ارزها یا فارکس عمل می کنند و وظیفه دارند بهترین قیمت های خرید و فروش را در هر لحظه از بازار برای مشتریانشان فراهم کنند و در عوضِ ارائه چنین خدماتی کارمزد معاملات را از خریداران و فروشندگان دریافت می کنند.

ما نیز برای سرمایه گذاری در فارکس به یک بروکر مطمئن نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم سرمایه خود را که حاصل سال ها کار و تلاش مان است را در محل امنی سرمایه گذاری کنیم. همان طور که پیشتر نیز گفتیم وجود رگولاتورها در جهان یافتن یک بروکر امن را برای ما بسیار آسان کرده اند.

منبع: amoozesh-boors

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا