هاست پایتون چیست؛ نکاتی که قبل از خرید آن باید بدانید

در این مقاله خواهیم آموخت که‌ هاست پایتون چیست. پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است که توسط Guido van Rossum ساخته شد و در سال ۱۹۹۱ منتشر شد.

پایتون بیشتر برای موارد توسعه وب (سمت سرور)، توسعه نرم افزار، ریاضیات، برنامه نویسی سیستم استفاده می‌شود. اما‌ هاست پایتون چیست؟‌ میزبانی پایتون سرویس میزبانی وبی هست که قابلیت اجرای برنامه پایتون را دارد و برای ماژول‌ها و بسته‌های پایتون بهینه شده است. در ادامه شما را با میزبانی پایتون و نکات مهم قبل از خرید آن آشنا خواهیم کرد.

 میزبانی پایتون چیست؟

 میزبانی پایتون چیست؟

پایتون همه کاره است، به این معنی که می‌توان از آن در پروژه‌های مختلف و در صنایع مختلف، از جمله علم داده، یادگیری ماشین، بلاک چین، و غیره استفاده کرد. برای شروع بهتر است بدانید که بزرگترین بازیگران صنعت فناوری مانند گوگل، فیس بوک و نتفلیکس از پایتون استفاده می‌کنند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی مفسری و همه منظوره است و یکی از محبوب ترین انتخاب‌ها برای توسعه نرم افزار مدرن است. چرا؟

چون اولا، ماژولار است، یعنی به راحتی می‌توان آن را با سایر فناوری‌ها و راه حل‌ها ادغام کرد.

دوم اینکه منبع باز است. یک جامعه پر جنب و جوش از توسعه دهندگان وجود دارد که به توسعه فناوری کمک می‌کنند، و بنیاد نرم افزار پایتون بر کیفیت و جهتی که زبان به آن می‌رود نظارت دارد.

ثالثاً، پایتون مفسری است، به این معنی که درست قبل از راه‌اندازی برنامه به کد ماشین ترجمه می‌شود. این امر نوشتن برنامه‌های قابل حمل و جهانی را تسهیل می‌کند که استفاده از آنها در سیستم عامل‌های مختلف آسان تر است. اینها تنها برخی از دلایلی است که پایتون را میان برنامه نویسان محبوب نموده است.

میزبانی وبی که از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می‌کند و پایتون را روی وب سرور کاربر نصب کرده است،‌هاست پایتون نامیده می‌شود. میزبانی‌های وب برنامه‌های انحصاری را برای تسهیل توسعه دهندگان با انعطاف پذیری و آزادی کدنویسی در زبان ارائه می‌دهند.‌ با خرید هاست در صورتی که نیاز به پایتون باشد، به استفاده از CGI و SSH با پشتیبانی از CGI و همچنین mod_wsgi نیاز دارید. همچنین میزبان‌هایی که پایتون را ارائه می‌دهند از اجرای فرآیندهای مداوم پشتیبانی می‌کنند.

میزبانی Python سازگاری عالی برای توسعه وب را امکان پذیر می‌کند و استفاده از Python را در برنامه‌های کاربردی پیشرفته تضمین می‌کند. پایتون در پردازش داده‌های گسترده در محیط‌های علمی‌و با فناوری پیشرفته مشارکت می‌کند. میزبانی پایتون ترکیب برنامه نویسی ساخت یافته و رویکرد مبتنی بر شی را تسهیل می‌کند. کدهای پایتون به سمت زبان انگلیسی گرایش دارند و خوانایی کد را آسان می‌کنند.

میزبانی پایتون معمولاً برای برنامه‌های چند پلتفرمی‌استفاده می‌شود و می‌تواند در برنامه‌های امنیتی نیز استفاده شود.

نکات مهم قبل از خرید‌ هاست پایتون

همانطور که گفته شد، پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده، شی گرا و سطح بالا است. در نتیجه انتخاب یک میزبانی وب خوب پایتون نیاز به بررسی دقیق دارد.

برای شروع، باید مطمئن شوید که به پوسته دسترسی دارید و وب سرور آپاچی باید از CGI و mod_wsgi پشتیبانی کند. همچنین مطمئن شوید که هر چارچوبی که قصد استفاده از آن را دارید، مانند جنگو یا فلاسک، توسط شرکت میزبانی وب پشتیبانی می‌شود. در نهایت، باید مطمئن شوید که نسخه مناسب پایتون پشتیبانی می‌شود.

اگر سایتی را با استفاده از پایتون طراحی می‌کنید، باید یک میزبانی وب خوب داشته باشید تا همه چیز برای شما راحت باشد. میزبانی وب پایتون ویژگی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که نصب ماژول‌های پایتون را بسیار آسان می‌کند. علاوه بر این، سرعت و بهره وری را به شدت افزایش می‌دهد.‌هاست پایتون می‌تواند میزبانی لینوکس را برای استفاده بهینه با برنامه‌هایی که به طور خاص با پایتون برای نصب پیش نیازهای مناسب روی سرور طراحی شده‌اند، ارائه دهد.

از آنجایی که ‌هاست بر امنیت وب سایت و زمان بارگذاری شما تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، مطمئن شوید که بهترین بسته‌هاست را از بهترین شرکت میزبانی وب انتخاب می‌کنید. در زیر پنج نکته وجود دارد که باید قبل از خرید برنامه‌های میزبانی وب کسب و کار در نظر بگیرید.

۱.آپتایم سرور

بالا بودن وب برای وب سایت شما بسیار مهم است. بنابراین، شما باید ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که می‌تواند بهترین زمان کار سرور را ارائه دهد. ابزارهای زیادی برای بررسی آپتایم سرور وجود دارد. کاربر می‌تواند امتیاز آپتایم را ببیند یا نظارت کند تا ارزیابی کند که آیا سرور ثابت است یا نه. ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که حداقل ۹۸٪ تا ۹۹٪ زمان آپدیت را ارائه دهد.

۲.ارتقای طرح‌های ساده اما کاربردی

اگر سایت خود را قبلا راه اندازی نموده اید یا به تازگی وب سایت جدیدی را راه اندازی کرده اید، برنامه‌های میزبانی وب پایتون گزینه‌های خوبی برای این کار خواهند بود. این کار نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود، بلکه تنظیم و استفاده از آن بسیار آسان است. هنگامی‌که وب سایت شما بزرگ شد یا ترافیک زیادی داشت، در آن زمان باید برنامه‌های خود را به برنامه‌های بزرگتر یا میزبانی VPS یا سرور اختصاصی ارتقا دهید. بنابراین گزینه‌های ساده و آسان برای ارتقای طرح‌ها باید در ارائه دهنده‌هاست موجود باشد.

۳.برنامه‌های کاربردی وب

برنامه‌های کاربردی وب

 این نکته بسیار مهم است زیرا میزبانی وب باید گزینه‌های برنامه‌های کاربردی وب داشته باشد. مانند آن باید از کتابخانه‌ها، انواع فریمورک‌ها و ماژول‌های پایتون و غیره پشتیبانی کند.

۴.مکان سرور

این نکته بسیار مهمی‌است که قبل از خرید باید به خاطر داشته باشید زیرا این امر مستقیماً بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تأثیر می‌گذارد. ابتدا باید مخاطبان هدف را بشناسید و پس از آن باید محل سرور را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر مخاطب هدفی از هند دارید، باید مکان‌های سرور هندی را خریداری کنید، این امر باعث می‌شود که وب‌سایت برای کاربران هندی سریع‌تر بارگیری شود و در کنار آن زمان پاسخ‌دهی بهتری نیز داشته باشید. و بنابراین این به شما در نتیجه سئو کمک می‌کند.

۵.پشتیبان‌گیری از وب‌سایت

پشتیبان‌گیری از وب‌سایت

پشتیبان گیری برای یک وب سایت بسیار اساسی است. اگر به طور تصادفی وب سایت از کار افتاد یا ویروس داشت. در آن مرحله شما نیاز به پشتیبان گیری از وب سایت دارید. اگر یک سایت پایتون دارید، مطمئن شوید می‌توانید به راحتی از وب سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کلام آخر

امیدواریم شما هم مانند ما پایتون را دوست داشته باشید. دلایل خوبی وجود دارد که یکی از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی است، و ما مطمئن هستیم که هر برنامه نویسی، چه برنامه مبتدی و چه برنامه نویس باتجربه ای، می‌تواند یاد بگیرد که با این زبان پیشرفت کند. به علاوه، آموزش‌های پایتون بسیار زیادی وجود دارد، پیدا کردن یک آموزش پایتون برای سبک یادگیری خاص شما آسان است.

توسعه‌دهندگان وب و علاقه‌مندان به فناوری می‌دانند که استفاده از میزبانی پایتون فضایی برای مقیاس‌پذیری و افزایش انعطاف پذیری می‌دهد. به وب‌رمز بپیوندید و شروع به میزبانی برنامه‌های پایتون خود با ما نمایید. ما سرورهای سریع، پشتیبانی مشتری ۲۴/۷ داریم و در مقایسه با سایر برنامه‌های میزبانی، بارگذاری سریع‌تر صفحه و عملکرد کلی شما را تضمین می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا