مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران از بنیاد شهید برای پیگیری یک تخلف

در راستای شفاف‌سازی و بررسی کدهای ملی آقای عبدی که به نقل از شما نیوز منتشر شده بود بررسی‌ها حکایت از این دارد او رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه سورین است.

موبنا – در راستای شفاف‌سازی و بررسی کدهای ملی آقای عبدی که به نقل از شما نیوز منتشر شده بود بررسی‌ها حکایت از این دارد که او رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه سورین  است.

همچنین  با بررسی در سایت کدال و سایت روزنامه رسمی نام قبلی شرکت آسان سرمایه پویای دانا بوده که مانند تعاونی اعتبار زرین‌دشت تغییر نام داده و به شرکت مدیریت سرمایه سورین تبدیل شده و در راس آن ع.ع نماینده شرکت پویا تجارت فاریاب به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت است.

گویا شرکت‌های آقای عبدی هر چند وقت یک بار تغییر نام می‌دهند و مشخص شد این شرکت سهامدار ۴.۸ درصدی  بانک ایران‌زمین است.

با بررسی و تحقیقات بیشتر متوجه شدیم صاحب این سهم در گذشته شرکت شاهد و سرمایه‌گذاری سعدی متعلق به بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران بوده و در حال حاضر به شرکت ع.ع انتقال پیدا کرده است حال جای سؤال دارد با چه قیمتی و چگونه به ایشان انتقال یافته و ایشان سهامدار بانک ایران‌زمین شد‌ه‌اند؟

همچنین با اطلاعاتی که از قرارداد شرکت شاهد با عبدی به دست این سایت رسیده است، متوجه شدیم این سهم با قیمت نازل ۷۵۰ میلیارد ریال با شرایط ۵ میلیارد تومان نقد و ۳۰ میلیارد تومان املاک و مابقی اقساط بلندمدت ۱۰ ماهه بدون انجام تشریفات قانونی و با قیمت عالی و بدون توجه به بلوکی بودن آن بدون مزایده به ایشان واگذار شده لازم به ذکر است شرکت‌های فوق متعلق به بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران بوده است.

در حال حاضر ارزش سهام بانک ایران‌زمین  حدود ۴ برابر شده است و به طور مشخص سود آن به جای اینکه به خانواده شهدا و ایثارگران برسد به جیب ع.ع  و شرکت مدیریت سرمایه سورین رفته است.

از همه جالب‌تر اینکه نامبرده به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده و  طبق تبصره ۱ بند ۳ ماده ۳ و همچنین اظهارنظر صریح مدیر مالی وقت شرکت شاهد قرارداد باید فسخ می‌شد.

ولی نه تنها قرارداد فوق فسخ نشد بلکه توسط الحاقیه که هیات مدیره وقت شرکت شاهد امضا شده است و حجم‌ معامله را کاهش داده شده و چک‌های آقای عبدی را مسترد می‌گردد.

نکته‌ای که اکنون الزامی‌ است نهادهای نظارتی امنیتی مورد بررسی قرار دهند این است که چطور آقای ع.ع با چه رابطه‌ای سهام یک بانک که مالک آن خانواده شهدا هستند را با این قیمت نازل به دست آورده و با کمک چه کسانی حق خانواده شهدا پایمال شده است و سود ناشی از سهام به جای خانواده شهدا به جیب ایشان رفته است؟!

همچنین مورد دیگری که باید مورد توجه نهادهای نظارتی و امنیتی قرار گیرد این هست که شرکت تولیدی ساریه شمال با چه رابطه‌ای از بانک ا.ز تسهیلات چند ده میلیاردی گرفته و شرکت فولاد البرز ایرانیان با آقای عبدی چه رابطه‌ای دارد که به واسطه ایشان با شرکت وابسته به بانک ا.ز شرکت پردیس زرین ایرانیان قرارداد بالای ۶۰۰ میلیارد تومانی منعقد کرده است؟!

و از همه مهم‌تر که نهادهای نظارتی باید مورد بررسی قرار دهند این است که چطور عبدی قبل از خرید سهام علیه هیات مدیره بانک ا.ز در بازرسی کل کشور شکایت طرح کرده است؟! و ثبت شکایت شخصی ایشان در شعبه پانزدهم دادسرای اقتصادی ناحیه ۳۲ وقتی سهامدار نیست و سهام خود را به شرکت مدیریت سورین واگذار کرده به چه معنا هست؟! و آیا شکایت ایشان قبل از بررسی سمت ایشان پذیرفته شده است؟! به راستی ایشان توسط  چه شخصی یا چه گروهی در پشت پرده حمایت می‌شود؟!

در پایان از ریاست محترم بنیاد شهید جناب آقای دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی و نهادهای نظارتی خواهشمندیم برای تنویر افکار و اذهان عمومی نسبت به این موضوع رسیدگی کنند.

 منبع: برنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا