۲۰ نما از قبل و بعد آغاز جنگ در اوکراین (+عکس)

عکس هایی که منتشر می شوند، نشان می دهد که شهرهایی آرام و زیبا چگونه می توانند در یک فاصله زمانی کوتاه به مکان هایی جنگ‌زده و ویران تبدیل شوند.

موبنا – در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، روسیه تهاجم نظامی گسترده ای را به اوکراین آغاز کرد. اگرچه اوکراینی ها با تمام توان در حال دفاع از کشور خود هستند، اما با شدت گرفتن حملات، ارتش روسیه پیشروی بیشتری در خاک اوکراین داشته است.

شهرهای مختلف اوکراین زیر آتش سنگین نیروهای نظامی روسیه قرار دارند و عکس هایی که منتشر می شوند، نشان می دهد که شهرهایی آرام و زیبا چگونه می توانند در یک فاصله زمانی کوتاه به مکان هایی جنگ‌زده و ویران تبدیل شوند.

بمباران و موشک‌باران مناطق مسکونی موجب شده تا به امروز بیش از یک میلیون اوکراینی از کشور خود فرار کنند. این در شرایطی است که به گفته فیلیپو گراندی، کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل، احتمالا میلیون ها شهروند اوکراینی دیگر مجبور به ترک کشور خود می شوند.

گراندی معتقد است که هیچ چیز نمی تواند جایگزین توقف درگیری های نظامی و استفاده از مذاکره و دیپلماسی برای برون‌رفت از بحران شود. وی صلح را تنها راه توقف این تراژدی عنوان کرده است.

همچنین، به گفته میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، افزون بر کسانی که اوکراین را ترک کرده اند، یک میلیون نفر از شهروندان این کشور نیز در داخل آواره شده اند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا