یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی نباید بکند؟

اگر شما در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید یا خودتان موسس آن هستید، حتماً می دانید که گاهی اوقات دچار اشتباهاتی می شوید که می تواند منجر به شکست کمپین های تبلیغاتی شما شود.

این مسئله باعث شده تا اعتماد بسیاری از کاربران از بین برود و فکر کنند که آژانس های دیجیتال مارکتینگ کاری مفیدی برای آن ها انجام نمی دهند. در حالی که همه ما می دانیم آژانس های دیجتال مارکتینگ چقدر توانسته اند مفید باشند و به رشد کسب و کارهای مختلف کمک کنند. به همین دلیل، در این مقاله می خواهیم به بررسی اشتباهاتی که چنین آژانس هایی انجام می دهند بپردازیم تا بتوانید به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای تبدیل شوید.

اشتباهات آژانس دیجیتال مارکتینگ

تا کنون از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده اید یا خودتان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستید؟ حتماً با برخی از اشتباهاتی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند، آَشنا هستید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی ۴ مورد از مهم ترین اشتباهاتی که آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند بپردازیم تا چنین خطاهایی را تکرار نکنید. این موارد عبارتند از:

۱.      صادق نبودن و عدم ارائه توضیحات کافی

اولین اشتباهی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ دچار می شوند، این است که با مشتریان خود صادق نیستند. در واقع گاهی اوقات کارمندان آژانس فکر می کنند که هر چیزی که خودشان صلاح بدانند، بدون دخالت کارفرما قابل اجرا است و اصلاً نیازی به مشورت با کارفرما نیست. کارفرما هم فکر می کند که چنین افرادی همیشه کار درست را انجام می دهند و همین مسئله می تواند مسائل زیادی به وجود بیاورد. به عنوان مثال، ممکن است کار دستی انجام شود اما متناسب با بودجه کارفرما نباشد. در چنین شرایطی کارفرما شاکی می شود! پس صادق بودن و ارائه نظرات به صورت صادقانه در مورد استراتژی موردنظر امر بسیار مهمی است و باید به آن اهمیت زیادی بدهید.

۲.      عدم توجه به توانایی ها

یکی دیگر از اشتباهاتی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ به آن دچار هستند، این است که بدون توجه به توانایی های خود به کارفرما قول می دهند. مثلاً در مورد سئو، ممکن است به کارفرما بگویند که در کمتر از ۳ ماه به صفحه اول گوگل می رساند اما رقابت در برخی کلمات کلیدی آن قدر سخت است که ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. یکی دیگر از مثال ها صفحه اینستاگرام است! به کارفرما قول داده اید که در یک هفته یک میلیون فالوور جذب کنید؟

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی نباید بکند؟

قطعاً از راه طبیعی و تبلیغات نمی توانید این کار را انجام دهید و لازم است اقدام به خرید فالوور فیک کنید. در این صورت اینستاگرام صفحه شما را بسته و نه تنها بد قول می شوید، بلکه ضرر می کنید. پس متناسب با توانایی های خود به کارفرما قول انجام فرآیندی را بدهید و البته به صورت منطقی.

۳.      عدم ارائه گزارش منفی هنگام تحویل گزارش

یکی دیگر از اشتباهاتی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ انجام می دهند، این است که تنها گزارش مثبت برای کارفرما فرستاده و گزارش های منفی را برای خودشان نگه می دارند. همه ما می دانیم که حتی بزرگ ترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ هم ممکن است داده های منفی زیادی داشته باشند. شما به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ لازم است که داده های منفی را هم به کارفرما ارائه کنید تا برای دفعات بعدی، مجدداً بودجه کارفرما هدر نرود.

مثلاً در تبلیغات اینستاگرام اگر یک صفحه بازدهی خوبی ندارد، گزارش آن را به کارفرما بدهید تا دفعات بعدی به آن صفحه تبلیغ ندهد. بنابراین طبیعی است که برخی کمپین ها به خوبی پیش نروند و این مسئله باید به کارفرما گزارش داده شود.

۴.      انکار کردن اهمیت سئو

برخی آژانس های دیجیتال مارکتینگ به کارفرما می گویند که سئو مرده است و دیگر نیازی نیست روی سئوی سایت خود کار کنید! این حرف از پایه و اساس اشتباه است. در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که از طریق سئو درآمدهای میلیاردی دارند و شما نباید کارفرما را از این موضوع غافل کنید. بلکه وظیفه شما این است که حتی اگر به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی فرآیند سئو را انجام نمی دهید، واقعیت را به کارفرما بگویید تا خودش فکری برای سئوی سایت خود بردارد.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی نباید بکند؟

بدون سئو، کسب و کار اینترنتی شکست خورده است و نباید تنها روی شبکه های اجتماعی تمرکز کرد.

با رعایت این ۴ نکته به راحتی می توانید جلوی بسیاری از اشتباهات دیگری که ممکن است پس از این اشتباهات به آن دچار شوید را بگیرید. البته این مسائل و رعایت آن ها اصلاً کار سختی نیست و بهتر است و به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همیشه آن ها را در نظر داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین اشتباهات آژانس دیجیتال مارکتینگ و به خصوص در بخش تبلیغات دیجیتال را بررسی کنیم تا به چنین مشکلاتی دچار نشوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا