معرفی ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم دومین رمز ازر شناخته شده و محبوب در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال است. این رمز ارز و سایر رمز ارزها گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. شما نیز برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید باید آن را بررسی کنید و اطلاعات کاملی درباره ارزهای دیجیتال به دست آورید.

تاریخچه اتریوم (Ethereum)

اتریوم دومین رمز ارز شناخته شده جهان پس از بیت کوین است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ رشد سریعی در بازار ارزهای دیجیتال داشته و به طور کلی روند صعودی دارد. در سال ۲۰۱۳ یک برنامه نویس حرفه ای و محقق رمز ارز که ۲۰ سال داشت به نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) آن را معرفی کرد. پس از چند ماه او تصمیم گرفت توکن اختصاصی این شبکه یعنی اتر را به صورت جمعی بفروشد و با این کار سرمایه آن را افزایش داد. به این ترتیب اتریوم جای خود را در بازار ارز های دیجیتال باز کرد و بعد از بیت کوین محبوب ترین رمز ارز جهان شناخته شد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم در واقع یک بلاک چین غیر متمرکز می باشد. این شبکه دارای توکن اتر است. سیستم اتریوم از قراردادهای هوشمند استفاده می کند. شبکه بلاک چین اتریوم از الگوریتم Proof of Work استفاده می نماید، به این معنی که ماینرها توان محاسباتی بالای خود را برای حل مسئله ریاضی پیچیده و تایید تراکنش های بلوکی شبکه به اشتراک می گذارند. ماینر هایی که موفق به انجام این کار شوند، برای هر بلوک استخراج شده جایزه می گیرند. بلاک چین اتریوم بیشتر از یک ارز بوده و از برنامه ها و قراردادهای هوشمند زیادی پشتیبانی می نماید.

ارز دیجیتال
ارز دیجیتال اتریوم

 

مزایای اتریوم

مزایای ارز دیجیتال اتریوم عبارتند از:

  • سرعت تراکنش های شبکه اتریوم بسیار بالاست.
  • نسبت به خیلی از رمز ارزهای دیگر امنیت بالایی دارد.
  • استخراج آن نسبت به بیت کوین آسان‌تر است.
  • سرعت توسعه این بلاک چین بسیار بالاست.
  • سرعت شبکه اتریوم زیاد است.
  • عملکرد بلاک چین اتریوم بسیار قوی است.
  • روش کار این ارز دیجیتال غیرمتمرکز است.

معایب اتریوم

معایب ارز دیجیتال اتریوم عبارتند از:

  • زبان برنامه نویسی آن پیچیده است.
  • کارمزد تراکنش ها بالا است.
  • مانند بقیه ارز های دیجیتال سرمایه گذاری در آن ریسک دارد.
  • به علت بالا بودن تعداد تراکنش ها در بعضی مواقع سرعت تراکنش ها کم می شود.

جایگاه ارز دیجیتال اتریوم

اولین قیمت ارز دیجیتال اتریوم در زمان عرضه حدود ۳۰ سنت بود. چند ماه پس از افزایش قیمت بیت کوین رشد اصلی قیمت اتریوم اتفاق افتاد. در سال ۲۰۱۷ میلادی که قیمت بیت کوین همچنان صعودی بود، قیمت هر واحد ارز دیجیتال اتریوم در حدود ۱۰۰ دلار بود. ولی با روند صعودی آن قیمت در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ۷۴۸ دلار رسید. همین اتفاق باعث شد تا سرمایه گذاران در این رمز ارز سود زیادی را کسب کنند. تحلیل گران بازار ارزهای دیجیتال بر اساس همین روندها، آینده ای درخشان را در این رمز ارز پیش بینی می کنند. در حال حاضر روز به روز سرمایه گذاران بیشتری اتریوم را به کیف پول خود اضافه می کنند.

آموزش ارزهای دیجیتال

همانطور که گفته شد اتریوم دومین رمز ازر شناخته شده و محبوب در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال است. این رمز ارز و سایر رمز ارزها گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. شما نیز برای اینکه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید باید آن را بررسی کنید و اطلاعات کاملی درباره ارزهای دیجیتال به دست آورید. برای کسب اطلاعات آموزشی در این زمینه می توانید از فضای مجازی و سایت های فعال در این حوزه کمک بگیرید. وب سایت آرن کریپتو https://arencrypto.com یکی از سایت های ایرانی فعال در زمینه آموزش ارزهای دیجیتال می باشد. شما می توانید اخبار و اطلاعات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال و سایر مطالب آموزشی در این زمینه را در این سایت پیدا کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا