چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

در سال ۲۰۲۲ بسیاری از کسب‌وکارهایی که تا پیش از این دورکار بودند سرانجام کار حضوری را از سر گرفتند. اما کار کردن از راه دور قرار نیست به طور کامل از بین برود و در همین مدت فضای ترکیبی (دورکاری و حضوری) توسعه زیادی پیدا کرده است. پس وقتی دوباره مشغول کار کردن در دفاتر می‌شویم، چگونه می‌توانیم تعادل بین زندگی و کار را حفظ کنیم و بخشی از راحتی کار کردن از خانه را هم داشته باشیم؟ چگونه می‌توانیم با بیشترین بازدهی ممکن کار کنیم و از کار کردن لذت ببریم؟

موبنا –  در اینجا به ۵ مورد از توصیه‌های مناسب برای سازگاری شما با محیط کاری دوگانه بین دفتر و خانه می‌پردازیم.

چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

آنچه در مورد کار در دفتر دوست ندارید را تغییر دهید

درست است که برگشتن به دفتر جنبه‌های منفی دارد ولی همه می‌دانیم که اقامت طولانی در خانه هم خیلی دوست داشتنی نیست. یک دقیقه را صرف شناخت دلایل ناراحتی‌تان از برگشتن به دفتر کنید و بعد سعی کنید از جنبه دیگری به آن‌ها نگاه کنید. اگر قبل از کرونا از رفت و آمد به محل کارتان اذیت می‌شدید، الان به آن به عنوان زمانی برای خودتان نگاه کنید تا با گلکسی Z Fold3 5G برنامه‌های محبوب‌تان را تماشا کنید. بازگشت به جلسات حضوری فرصتی است که سبک‌های جدیدتری را امتحان کنید. بازگشت به دفتر کار حتی می‌تواند فرصتی باشد که هر روز رستوران‌های جدیدی را در اطراف محل کارتان محک می‌زنید. بعد از ۲ سال کار از خانه، شما توصیه‌های زیادی را شنیده‌اید، حالا می‌توانید با آن‌ها استراتژی بچینید که روزتان را ساده‌تر کند.

چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

رفتن به دفتر می‌تواند یک فعالیت اجتماعی باشد

اگر دل‌تان برای یک چیز در دفتر تنگ شده باشد بی شک همکاران‌تان و فعالیت‌های اجتماعی است که بین افراد اتفاق می‌افتد. پس وقتی به دفتر کارتان برمی‌گردید به آن به عنوان موقعیتی برای معاشرت با همکاران‌تان نگاه کنید. هر روز حداقل با یک نفر از همکاران‌تان بنشینید و در کافه یا زمان ناهار صحبت کنید. حتی می‌توانید از توصیه اول‌مان استفاده کنید و با آن‌ها در رستوران‌های جدیدی که می‌خواستید ببینید قرار بگذارید.

 

خود را به موزیک یا سکوت مهمان کنید

بعد از مدت طولانی‌ای که در سکوت خانه گذرانده‌اید، شلوغی و سروصدای محیط کار می‌تواند حواستان را پرت کند. پس به تکنولوژی رو بیاورید و یک هدفون با قابلیت حذف صدای محیط مثل گلکسی Buds2 تهیه کنید. حتی اگر دوست ندارید حین کار به موزیک یا پادکست گوش کنید، می‌توانید قابلیت Active Noise Cancelling (حذف صدای محیطی) را فعال و در سکوتی نسبی به کار خود بپردازید.

چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

جلسات‌تان را در حین راه رفتن برگزار کنید

هر جا که کار می‌کنید به همیشه نشستن پشت میزتان عادت نکنید. اگر به نشستن عادت کنید ممکن است در آینده با مشکلات فیزیکی و ذهنی زیادی مواجه شوید. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید در پارک و در حال قدم زدن یا در کافه‌ای نزدیک محل کار خود، جلسات کاری معمول خود را برگزار کنید. می‌توانید این توصیه را با توصیه شماره ۲ ترکیب و یکی از همکاران‌تان را همراه خود ببرید. هنگام راه رفتن گلکسی Watch4 خود را فراموش نکنید تا تعداد قدم‌های‌تان را بشمارد.

چگونه با دنیای کاری جدید سازگار شویم؟

یک محیط کار سوم ایجاد کنید

محیط کاری دوگانه فقط انتخابی بین خانه و دفتر کارتان نیست. برای موفقیت واقعی باید بتوانید در هر محیطی کار کنید. پس یک کافه آفتابی، پارکی که وای‌فای دارد یا یک حیاط سرپوشیده را پیدا کنید و در آنجا مشغول به کار شوید. یا راه‌حل متفاوتی را انتخاب و یک جستوجوگر در جهان متاورس شوید. کمپانی‌های زیادی تلاش می‌کنند که دفاترشان در متاورس را راه بیاندازند، پس شاید بتوانید از یکی از محیط‌های آنان استفاده کنید یا حتی در محلی مثل Zepeto یک جلسه سه بعدی با آواتارتان برگزار کنید و جزو پیشتازان مدل جدید کار کردن باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا