خودروی جدید رنو با حضور شرکای چینی (+عکس)

Yi از منظر ابعاد برابر با ۴۶۷۵ میلیمتر در طول، ۱۸۳۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۵۰ میلیمتر است.

موبنا – کمپانی JMEV یک مجموعه خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در نانچانگ کشور چین قرار دارد و بطور خاص به تولید محصولات الکتریکی مشغول است. ۵۰ درصد سهام این مجموعه در اختیار رنو قرار دارد و مابقی را نیز شرکای چینی به خود اختصاص داده اند.

یکی از محصولات جدید این برند Yi نام دارد که در بازارهای اروپایی نیز عرضه می شود. این خودرو در بازار چین از ۲۰۵۰۰  تا ۳۱۴۰۰ دلار قیمت گذاری می شود.

Yi از منظر ابعاد برابر با ۴۶۷۵ میلیمتر در طول، ۱۸۳۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۷۵۰ میلیمتر است.

در بخش پیشرانه این خودرو و در تریم پایه از تک موتور ۶۰ کیلوواتی(۸۰ اسب بخار) با گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر استفاده شده است. انرژی مورد نیاز این پیشرانه از باتری لیتیومی ۴۷ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۴۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم می کند.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز برابر با ۱۳ ثانیه محاسبه شده است.

در تریم بالاتر از تک موتور ۱۱۰ کیلوواتی(۱۴۷ اسب بخار) با گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده شده است. شاخص صفر تا ۱۰۰ این مدل برابر ۱۰ ثانیه است.

تریم پرچمدار از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۱۷۰ کیلووات(۲۲۸ اسب بخار) و گشتاور ۳۹۵ تیوتن متر استفاده می کند. انرژی مورد نیاز این موتورها از باتری ۶۰ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۴۵۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل برابر با ۵.۸ ثانیه است.

برای مدل دو موتوره سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ ها با توجه به تریم در اندازه های ۱۷ و ۱۸ اینچی ارائه می شوند.

از امکانات کابین باید به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سانروف الکتریکی، دستگیره درب ها پاپ آپ، نورپردازی داخلی، نمایشگرهای دیجیتال سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر، بلوتوث، یو اس بی، نمایشگر لمسی سیستم تهویه، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست، پاور ویندوز هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی، گرم کن و تاشوی خودکار آینه ها، سنسور باران و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز باید به مواردی مانند ورود بدون کلید، کروز کنترل ریسپانسیو، قفل مرکزی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، دستیار پارک، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک خودکار، سنسور نور، نور بالای اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ و … اشاره کرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا