هایس توربو؛ تجربه‌ای آتشین از یک ون باسابقه ژاپنی! (+فیلم و عکس)

بروزرسانی سیستم تعلیق و همچنین استفاده از جزئیات اسپرت در بدنه از دیگر ویژگی های هایس ۱۲ سیلندر است. این خودرو برای فروش در فیس بوک با قیمت ۸۵۴۸۹ دلار قرار گرفته است.

موبنا هایس یکی از مشهورترین برندهای فعال در مجموعه تویوتا است که از سال ۱۹۶۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در کلاس ال سی وی روانه بازار شده تا یک ون باکیفیت ژاپنی در میدان رقابت کلاس مذکور باشد.

سال ۲۰۱۹ نسل ششم(H300) هایس در استرالیا معرفی شده و همچنان محصولات این نسل در نقاط مختلف جهان حضور دارند.

اما در مطلب امروز سراغ یکی از متفاوت ترین نمونه هایس می رویم که البته نمی توان آنرا یک ون خالص دانست زیرا میزبان تغییرات فنی بسیار مهمی شده است.

تیونر از موتور ۱۲ سیلندر تویوتا سنچری در هماهنگی با سیستم توربودوقلوی جدید استفاده کرده تا میزان خروجی را به ۶۰۰ اسب بخار برساند. گشتاور نیز برابر با ۷۱۰ نیوتن متر محاسبه شده است. توان پیشرانه توسط جعبه دنده ۳ سرعته سکوئنشال به محور عقب منتقل می شود.

این موتور ۱۲ سیلندر در حالت استاندارد ۲۷۶ اسب بخار خروجی و ۴۸۱ نیوتن متر گشتاور دارد.

گفتنی است؛ در سوپر اسپرتها و برخی خودروهای سفارشی از سیستم سکوئنشال استفاده می شود که  برای تعویض دنده، دیگر نیازی به جابه‏جایی دسته دنده نیست و تنها باید آن را به سمت پایین یا بالا حرکت داد. با این عمل، دنده‏ها‏ی مختلف به طور پی ‏در پی درگیر شده و زمان تعویض به حداقل می‏رسد، به همین دلیل چنین جعبه دنده ای را سکوئنشال (Sequential Gearbox) به معنای تعویض متوالی نام گذاشته اند.

پیشرانه ۵ لیتری ۱۲ سیلندر در قسمت عقب ون قرار داده شده و کاربری این خودرو به عنوان ون را حذف کرده است.

بروزرسانی سیستم تعلیق و همچنین استفاده از جزئیات اسپرت در بدنه از دیگر ویژگی های هایس ۱۲ سیلندر است. این خودرو برای فروش در فیس بوک با قیمت ۸۵۴۸۹ دلار قرار گرفته است.

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا