راه‌اندازی اولین سایت ۵G کرمانشاه در سال آینده

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از راه اندازی اولین سایت ۵G در استان در سال آینده خبر داد.

موبنا – مهندس حمیدرضا امیری، با اشاره به وجود ۸۰۰ سایت همراه اول در سطح استان، گفت: از این تعداد بیش از ۹۰ درصد سایت ها تحت پوشش ۳G و ۴G هستند.

وی افزود: حدود ۸۶ سایت که ۱۰ درصد سایت های همراه اول استان را شامل می شود هم هنوز ۲G هستند که برنامه داریم سال آینده آنها را هم تحت پوشش نسل سه و چهار قرار دهیم.

امیری از پیگیری برای راه اندازی سایت ۵G در استان خبر داد و افزود: قرار بود این طرح امسال در سطح کشور اجرایی شود که عملی نشد.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت های راه اندازی سایت ۵G در استان فراهم شده و درصورتی که مجوزهای لازم صادر شود، این سایت سال آینده در استان راه اندازی می شود.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال آینده به احتمال زیاد چند سایت ۵G در استان راه اندازی شود و اولویت ما در این زمینه پوشش نقاط پرترافیک شهری خواهد بود.

یک کیلومتر هم قطعی ارتباط در محورهای استان نداریم

وی در ادامه در خصوص وجود برخی نقاط کور در سطح محورهای استان گفت: در برخی مواقع قطع ارتباط به دلیل قطع برق برخی سایت ها، سرقت برخی تجهیزات سایت ها، خرابی سایت و … امکان پذیر است. بطور مثال زمانی که برق سایت قطع می شود مدتی طول می کشد که دوباره سایت بتواند ارتباط را برقرار کند.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر از لحاظ رگولاتوری بیش از ۹۸ درصد پوشش داده ایم و اگر منصفانه بگوییم زیر یک درصد هم نقاط کور نداریم و حتی یک کیلومتر هم قطعی ارتباط در جاده های اصلی استان نداریم.

امیری از افزایش سایت های استان جهت پوشش دهی بهتر نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: سال آینده ۶۰ سایت جهت افزایش پوشش مخابراتی در روستاهای استان راه اندازی می شود، همچنین ۲۴ سایت جدید نیز در شهرهای استان احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد سایت‌های در نظر گرفته شده برای شهرها هشت سایت آن در شهر کرمانشاه راه اندازی می شود، اما در این زمینه مشکل اصلی مقاومت مردم جهت نصب و راه اندازی این سایت‌ها است.

مقاومت مردم در برابر نصبت سایت‌های جدید مشکل‌ساز شده

امیری با بیان اینکه تصور غلط مردم درخصوص مضرات این سایت ها موجب شده با مقاومت بسیاری برای نصب این سایت ها مواجه شویم، افزود: هنوز در هیچ مطالعه علمی ثابت نشده که سایت های مخابرات سرطان زا هستند و متاسفانه ترویج این شایعات موجب شده که با مشکلات بسیاری برای نصب سایت ها مواجه شویم.

وی افزود: زمانی که ساختمان بلندی احداث می شود پوشش مخابراتی در واحدهای مسکونی اطراف کم می شود و نیاز است سایت های جدید احداث شود، اما این مقاومت مردم در برابر نصب سایت های جدید مشکل ساز شده است.

۵۰۰۰ تلفن ثابت استان به دلیل “سرقت” قطع است

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه در ادامه از سرقت به عنوان چالش جدی دیگر برای مخابرات استان یاد کرد و افزود: هم اکنون چهار تا پنج هزار تلفن ثابت در سطح استان به دلیل سرقت تجهیزات قطع است.

وی افزود: برای جبران سرقت های صورت گرفته تنها در سال جاری هفت تا هشت میلیارد تومان هزینه کرده ایم و واقعا با چالش بزرگی در این زمینه مواجه هستیم.

امیری گفت: متاسفانه برخی سارقان و معتادان متجاهر به تجهیزات بی ارزش مانند فیبرنوری هم رحم نمی کنند و به طمع اینکه ارزش دارد آن را قطع می کنند و این درحالیست که فیبرنوری ارزش ریالی ندارد، اما قطع آن موجب قطع ارتباط یک منطقه می شود.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به مشکلات سرقت در حوزه مخابرات نیاز است و انتظار داریم که مسئولین متولی در این زمینه اقدامات جدی تری انجام دهند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا