پروژه ریساکا و جزیره ای پلاستیکی که ۳ برابر فرانسه است! (+فیلم و عکس)

در اینجا حداقل ده تن تور ماهیگیری در سال تولید می شود./با یک تن تور می توان ۲۰۰ صندلی، ۲۰۰۰ روکش، ۱۰۰۰۰ دکمه و بسیاری از اشیاء دیگر را که بخشی از زندگی روزمره ما هستند تهیه کرد.

موبنا؛ محمدمهدوی زباله‌ دان بزرگ اقیانوس آرام با نام چرخاب زباله اقیانوس آرام، محل تجمع زباله‌ های دریایی در چرخاب شمالی اقیانوس آرام است که اولین بار در سال ۱۹۹۸ کشف شد. اندازه این جزیره پلاستیکی مصنوعی تقریبا سه برابر فرانسه است!

مطالعه‌ ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که تورهای ماهیگیری حدودا نیمی از جرم این زباله دان را با توجه به افزایش فعالیت ماهیگیری در اقیانوس آرام به خود اختصاص می دهند.

 

 

ریساکا پروژه ای است که راه حل های نوآورانه ای را به منظور بازیافت زباله های صنعت ماهیگیری به ویژه تورهای ماهیگیری ارائه می دهد. منشا این پروژه به یکی از مهمترین مراکز ماهیگیری ایتالیا به نام مازارا دل والو باز می گردد. در اینجا حداقل ده تن تور ماهیگیری در سال تولید می شود.

پروژه ریساکا و جزیره ای پلاستیکی که 3 برابر فرانسه است! (+فیلم و عکس)

این پروژه در واقع یک برنامه اقتصادی است که تورهای ماهیگیری را منحصرا از مازارا دل والو بازیافت و آنها را به بخشی از مد مبتنی بر اصول اخلاقی و طراحی پایدار تبدیل می کند. تورها عمدتا از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند که در صورت ورود به روند بازیافت و استفاده مجدد، به راحتی می‌توانند زندگی دوم پیدا کنند. با یک تن تور می توان ۲۰۰ صندلی، ۲۰۰۰ روکش، ۱۰۰۰۰ دکمه و بسیاری از اشیاء دیگر را که بخشی از زندگی روزمره ما هستند تهیه کرد.

پروژه ریساکا و جزیره ای پلاستیکی که 3 برابر فرانسه است! (+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا