عکاسی که به خاطر شیرها معروف شد! (+گزارش تصویری)

نیدهام عوامل کلیدی در عکاسی از حیات وحش را صبر و این که بتوان خود را در موقعیتی مناسب قرار داد تا به صورت ایمن اقدام به عکاسی کرد، می داند.

موبنا سایمون نیدهام، عکاس بریتانیایی، به عکاسی از حیات وحش علاقه خاصی دارد و از این طریق زیبایی های دنیای حیوانات را از نمایی نزدیک در معرض دید عموم قرار می دهد. مجموعه ای از عکس های پرتره که از شیرها گرفته شده اند یکی از کارهای برجسته نیدهام است.

این عکس ها زیبایی و قدرت این حیوان را به خوبی نمایش می دهند. اما مهمتر این که مجموعه عکس های نیدهام اهمیت این موجودات باشکوه را نشان می دهد زیرا شیرها در حال تبدیل شدن به گونه ای در معرض خطر انقراض هستند و حدود ۲۰ هزار شیر در طبیعت باقی مانده اند.

حیوانات باشکوهی که زمانی عنوان سلطان جنگل را یدک می کشیدند، بی سر و صدا و به واسطه فعالیت های انسان در حال ناپدید شدن هستند. تعداد شیرهای آفریقایی نسبت به ۲۵ سال گذشته نصف شده است و در فهرست گونه های آسیب پذیر در برابر انقراض قرار گرفته اند.

عکس های دیدنی نیدهام از شیر سفیدی به نام “مویا” که در پناهگاه شیر گلن گاریف در آفریقای جنوبی حضور دارد، زیبایی و رنگ خاص این حیوان را به تصور کشیده و بسیار مورد توجه قرار گرفت. به گفته نیدهام، پوست مویا در برخورد نخست برای وی بسیار جالب توجه بود. شیرهای سفید حیوانات نادری در حیات وحش هستند زیرا رنگ متمایز آنها نتیجه یک جهش ژنتیکی است که در آن باید دو نسخه از یک ژن مغلوب وجود داشته باشد تا پوشش طلایی معمول شیر به سفید تغییر رنگ دهد.

عکس های مویا به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و پس از آن به واسطه شکل یال و رنگ غیرمعمول این حیوان توجه رسانه های اصلی را نیز به خود جلب کرد.

نیدهام عوامل کلیدی در عکاسی از حیات وحش را صبر و این که بتوان خود را در موقعیتی مناسب قرار داد تا به صورت ایمن اقدام به عکاسی کرد، می داند. وی صبر و حوصله در انتظار لحظه مناسب را چالش برانگیزترین بخش درباره عکاسی از حیات وحش عنوان می کند.

نیدهام کار خود را به عنوان یک طراح گرافیک آغاز کرد و به همراه دوست دانشگاهی خود یک آژانس تبلیغاتی موفق به نام ATTIK را تاسیس کرد. وی پس از فروش کسب و کار خود، بر علاقه خود به سفر، کارگردانی و عکاسی متمرکز شد. کارهای عکاسی او از پروژه های حرفه ای برای برندهای کوچک و بزرگ تا هنرهای زیبا، عکاسی بشردوستانه و فعالیت هایی برای سازمان های غیردولتی در سراسر جهان را شامل می شود.

نیدهام عکاسی از حیات وحش را برای کمک به خیریه ها و پناهگاه های حیوانات آغاز کرد. جدا از فعالیت های حفاظتی و افزایش آگاهی درباره حیوانات در معرض خطر انقراض با عکاسی از آنها، نیدهام کارهای خود را بفروش رسانده و نیمی از سود خود را به پناهگاه هایی اختصاص می دهد که برای آنها کار می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا