ایده های طراحی روف گاردن با استیج شیشه ای

دارای روف گاردن هستید و به دنبال ایده های برای طراحی آن هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ایده های جذاب برای طراحی روف گاردن با کف شیشه ای آشنا کنیم.

دارای روف گاردن هستید و به دنبال ایده های برای طراحی آن هستید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ایده های جذاب برای طراحی روف گاردن با کف شیشه ای آشنا کنیم. در واقع در مناطق شهری پرجمعیت داشتن یک روف گاردن کوچک بسیار کاربردی است و به عنوان یک نعمت است. به راحتی می توانید از آن به عنوان باغچه‌ استفاده کنید لذت ببرید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با طراحی های بام سبز با استفاده از استیج شیشه ای بیشتر آشنا شوید.

ایده های طراحی روف گاردن

  • روف گاردن سر باز

اگر بام سبز کوچکی دارید برای بزرگتر نشان دادن فضا خود بهتر است از سقف استفاده نکنید. همچنین استفاده از شیشه شفاف به جای دیوار سنگی یا فنس، نرده و یا حتی حصاری از درختچه‌ها در حاشیه‌ها می‌تواند بسیار زیبا و جذاب است. البته اگر در رابطه با فضای خصوصی خود حساس هستید و می‌خواهید مانع نگاه‌های دیگران شوید، می توانید از مدل شیشه های مات استفاده کنید.

  • استفاده از گیاهان

برای داشتن فضای طبیعی و زیبا بام سبز خود می توانید از گیاهان استفاده کنید. اطراف روف گاردن خود را با گیاهان بلند بپوشانید تا هم میزان فضای سبز را افزایش دهید بامبوی درحال رشد و چمن ترکیب خوبی هستند و فضای زیبایی را ایجاد می کنند.

ایده های طراحی روف گاردن با استیج شیشه ای

  • استفاده از وسایل برای تزئین بام سبز خود

لازم است که در ابتدا تصمیم بگیرید چه وسایلی را می‌خواهید خریداری کنید. آیا می‌خواهید در تراس خود استراحت کنید و یا اینکه می‌خواهید شام خود را آنجا صرف کنید. در ابتدای کار باید هدف استفاده از بام سبز خود را مشخص کنید. وسایلی که با استایل و مضمون روف گاردنتان مطابقت داشته باشند مناسب هستند.

 

اهمیت به کف روف گاردن خود

برای زیبایی بیشتر روف گاردن خود باید به کف آن هم اهمیت بدهید. کف پوشی را انتخاب کنید که با بودجه، وضعیت آب‌وهوایی منطقه، تم و مضمون روف گاردنتان مطابقت داشته باشد. در واقع استفاده از کف شیشه ای در روف گاردن بسیار زیبا و جذاب است که در ادامه استیج شیشه ای را به شما معرفی می کنیم.

 

استفاده از استیج شیشه ای در روف گاردن

استیج شیشه ای یا کف شیشه ای، در طراحی ساختمان و معماری بسیار استفاده می گردد. به طور گسترده در کفپوش ها و پلکان مکان های عمومی و خصوصی کاربرد دارد. این مدل کف های شیشه ای در بام سبز بسیار زیبا است و در عین حال روشنایی محیط را افزایش می دهند.

در حقیقت استیج شیشه ای می تواند یکپارچه سازی بصری را فراهم کرده و فضا را بزرگ تر و وسیع تر نشان می دهد. همچنین با توجه به کاربرد و مکان مورد استفاده، کف شیشه ای در طرح ها و ابعاد متنوعی ارائه می شوند و ممکن است مات یا شفاف باشند.

 

جالب است که بدانید در استیج های شیشه ای پیکسل های قرار دارد که قابل برنامه ریزی است و حتی رقص نور را با توجه به انواع رنگ های مشخص شده، در طرح ها و اشکال متنوع ایجاد می کنند. به عنوان نتیجه گیری باید گفت که انواع مدل های استیج شیشه ای، بر اساس تعداد پیکسل ها و تعداد رنگها مشخص می شود و بنابراین مدل های ارائه شده از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. استفاده از این مدل کف شیشه ای در روف گاردن بسیار جذاب و زیبا است.

 

نحوه اجرا استیج شیشه ای در روف گاردن

این نوع کف شیشه ای از شیشه سکوریت و لمینت ساخته می شود. این شیشه ها، در مقایسه با شیشه های معمولی مقاوم هستند. در واقع ضد ضربه و بسیار محکم بوده و می توانند فشار و بار زیادی را تا ۱۵۰۰ کیلومتر در متر مربع تحمل کنند، بدون اینکه شکسته شوند. این نوع شیشه های لایه ضد لغزش سطح شیشه، دارای ضریب اصطکاک بسیار بالایی است که امنیت کف شیشه را تامین می کند، بنابراین از لغزش افراد هنگام راه رفتن بر روی آن جلوگیری می کند. به همین دلیل برای کف روف گاردن بسیار مناسب است.

ایده های طراحی روف گاردن با استیج شیشه ای

ضخامت این نوع شیشه ها بالا است زیرا باید در کف بام سبز اجرا شود. بنابراین بسته به مساحت کلی صفحه شیشه ای، ضخامت هایی بالا برای این المانها در نظر گرفته می شود. اما باید گفت که ضخامت ۱۰۰ میلی متر، معمول و متداول است.

اسکلت کلی استیج شیشه ای را فلزی نظیر آلومینیوم با روکش ABS در دو رنگ سفید یا مشکی تشکیل می دهد و شیشه ها روی این اسکلت سوار می شوند. زیرسازی نیز در نصب و اجرای استیج شیشه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولا از یک لایه بتنی ضد رطوبت برای این کار استفاده می شود تا در هنگام حرکت روی استیج شیشه ای، ورقه ها از جایشان تکان نخورند و اتصالات موجود نیز از ضربه های حرکت افراد در امان بمانند.

نکته مهم در نصب این کف ها باید توجه داشت این است  که حتما این قطعات در کنار یکدیگر کاملا چفت شوند و لبه ها نباید روی هم قرار گیرند و یا بین آنها فاصله باشد. در غیر این صورت حفره ها یا برآمدگی های ایجاد شده، باعث خرابی اجرا می شودبه این صورت امکان نفوذ رطوبت، تکان خوردن و از جا درآمدن پانل های استیج شیشه ای وجود دارد.

برای اجرا کف شیشه ای نمی توانید قیمت دقیقی را مشخص کنید. این قیمت به فاکتور های مختلفی از جمله مساحت پروژه و ابعاد استیج شیشه ای، تعداد پیکسل ها و ال ای دی ها، پیچیدگی طراحی، ضخامت شیشه، انتقال به محل نصب و بین طبقات و تعداد افراد مورد نیاز برای این کار، رنگ و کیفیت شیشه بستگی دارد. بنابراین طراحی هر بام سبز با کف شیشه ای متفاوت است و هزینه متفاوتی دارد. البته لازم است بدانید که شیشه لمینت در مقایسه با شیشه سکوریت از قیمت بیشتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا