مانیتورهای جدید سامسونگ چگونه در نوآوری رکورددار شدند؟

سامسونگ ماه گذشته میلادی و در جریان نمایشگاه CES 2022 از سری جدید مانیتورهای خود رونمایی کرد. مجموعه جدید مانیتورهای سامسونگ که شامل مدل‌های اودیسه Neo G8، M8، S8 و اودیسه Ark می‌شود، در این دوره از نمایشگاه CES جوایز نوآوری را کسب کردند.

موبنا – نمایشگاه CES هر ساله با بررسی طراحی و مهندسی محصولات فناوری، نوآورانه‌ترین مدل‌ها را معرفی می‌کند. برای ششمین سال متوالی است که مانیتورهای سامسونگ موفق می‌شوند جایزه نوآوری نمایشگاه CES را از آن خود کنند. در این دوره هشت جایزه نوآوری و یک جایزه بهترین نوآوری به مانیتورهای سامسونگ اهدا شد که رکورد جدیدی را در این نمایشگاه رقم زدند. از میان مدل‌های معرفی شده، مانیتور ۳۲ اینچی اودیسه Neo G8 موفق شد جایزه بهترین نوآوری نمایشگاه CES را دریافت کند.

 

اولین مانیتور

مدل اودیسه Neo G8 اولین مانیتور ۴K جهان است که از نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. این مانیتور به شکل خمیده و با شعاع ۱۰۰۰R طراحی شده و با زمان واکنش یک میلی‌ثانیه‌ای خود تجربه‌ عالی و کم‌نقصی را به علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد.

کیفیت تصویر این مانیتور به کمک قابلیت‌هایی مثل Quantum Mini LED، Quantum HDR 2000، روشنایی ۲ هزار نیت، کنتراست استاتیک ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ عملکرد چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد و ظریف‌ترین جزئیات را برای ایجاد تجربه‌ بصری فراگیر به تصویر می‌کشد.

سری اودیسه، مانیتورهای گیمینگ سامسونگ که به منظور پاسخگویی به نیازهای متنوع گیمرها برای ارائه یک تجربه بصری کاملا جدید و نوآورانه طراحی شده‌اند.

پیش از این مدل‌هایی مثل G7، G9 و Neo G9 از سری اودیسه در دسترس گیمرها و علاقه‌مندان به این سری مخصوص گیمینگ قرار گرفته بود.

مانیتورهای جدید سامسونگ چگونه در نوآوری رکورددار شدند؟

هوشمندترین مانیتور

سامسونگ سال ۲۰۲۰ اولین مدل از سری جدید مانیتورهای سریSmart  خود را معرفی کرد. این مانیتورهای جدید مثل تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز بودند و با هدف پاسخ به نیازهای تازه کاربران در شرایط جدید و افزایش دورکاری روانه بازارهای جهانی شد‌ند. این مانیتورها برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند خانه‌شان همزمان اتاق کار، باشگاه ورزشی، سالن سینما و محلی برای بازی‌های کامپیوتری باشد، گزینه‌ای ایده‌آل و محبوب به شمار می‌رود.

مانیتورهای M8 نسل جدید مانیتورهای سریSmart  هستند که در ابعاد ۳۲ اینچ و با قابلیت‌های پیشرفته و نوآورانه طراحی شده‌اند. مانیتور M8 سامسونگ تنها ۱۱.۴ میلی‌متر ضخامت دارد که سه چهارم باریک‌تر از نسل قبلی است و فضای کاری بزرگتری را فراهم می‌کند.

رزولوشن UHD، پوشش ۹۹ درصدی طیف رنگی sRGB، نمایش ۱.۰۷ میلیارد رنگ و روشنایی ۴۰۰ نیت از جمله‌ قابلیت‌های مانیتور M8 است که این امکان را فراهم می‌کند تا هر سند، عکس، ویدئو و محتوایی به طور دقیق و واقعی نمایش داده شود.

اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های تلویزیون‌های هوشمند در این مانیتور پشتیبانی می‌شود و در عین حال به عنوان یک مرکز کنترل SmartThings بدون نیاز به کامپیوتر قابل بهره‌برداری است.

مانیتورهای سری Smart سامسونگ این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا حتی بدون نیاز به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها هم به اسناد و فایل‌های خود دسترسی داشته باشند. به کمک قابلیت وای‌فای و بلوتوث در این مانیتورها، می‌توانید بدون نیاز به کابل و به شکل بی‌سیم به گوشی‌ها و تبلت‌ها وصل شوید.

مانیتور هوشمند M8 مجهز به دوربین مغناطیسی و متحرک SlimFit است که در زمان دورکاری و نیاز به تماس ویدئویی تصویر شفاف و واضحی را مخابره می‌کند. برنامه‌‌های محبوب تماس ویدئویی مثل Google Duo در این مانیتور پشتیبانی می‌شود.

 

عالی‌ترین تصویر

سامسونگ سال ۲۰۲۱ یکی دیگر از سری‌های جدید مانیتورهای خود را به نام مانیتورهای وضوح بالا (High-Resolution) معرفی کرد. این مانیتورها با کاربردها و قابلیت‌های متنوع تازه‌ترین راهکار‌ سامسونگ برای پاسخگویی به نیازهای کاربران اداری و خانگی است که می‌توانند به کمک کیفیت تصویر فوق‌العاده و طراحی راحت و ارگونومیک چالش‌های پیش‌روی خود را پشت سر بگذارند.

با آغاز سال ۲۰۲۲ نسل جدید این سری از مانیتورهای تازه متولد شده سامسونگ رونمایی شد. مانیتور S80PB به عنوان جدیدترین مدل از مانیتورهای وضوح بالا سری S8 سامسونگ است که در دو مدل ۲۷ و ۳۲ اینچی عرضه می‌شود. این مانیتورها از وضوح تصویر UHD بهره می‌برد که سطح بالایی از دقت را برای طراحان و ویرایشگران محتواهای تصویری فراهم می‌کند.

این مانیتور با پوشش حداکثر ۹۸ درصدی طیف رنگ‌های DCI-P3 مجموعه‌ گسترده‌ای از رنگ‌های غنی و طبیعی را ارائه می‌دهد.

تجربه بصری مانیتور S80PB با پشتیبانی از HDR™ ۶۰۰ به سطحی بالاتر ارتقا پیدا کرده است. این مانیتور جدید سامسونگ اولین مانیتوری در جهان است که موفق شده تاییدیه عدم بازتاب نور محیط یا Glare Free را از آزمایشگاه UL دریافت کند. یک لایه مات روی صفحه نمایش اصلی کشیده شده تا ضمن جلوگیر از هرگونه بازتاب نور محیط، به تمرکز بیشتر کاربران کمک شود.

هر دو مدل از مانیتورهای S80PB مجهز به درگاه‌های USB Type-C و LAN با قابلیت شارژ ۹۰ واتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های خود را شارژ کنند. پایه مانیتور قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش را دارد و می‌توان آن را متناسب به نوع کارکرد خود کنترل و بهینه کرد.

 

مجموعه جدید مانیتورهای سامسونگ برای اولین بار در جریان نمایشگاه CES 2022 معرفی شدند و با کسب جوایز نوآوری در این رویداد رکورد جدیدی را ثبت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا