شاسی بلند چینی با جدیدترین امکانات روز به‌ارزش ۴۰ هزار دلار! (+عکس)

این خودرو در بازار چین ۳۵۵۰۰ تا ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. مارول آر در تست تصادف موسسه یورو ان کپ نیز موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است.

موبنا – شرکت صنایع خودروسازی شانگ های یا سایک موتور  باتوجه به فعالیت های تجاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا مانند جنرال موتورز، ایوکو، فولکس واگن، اشکودا و … به سرعت در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد. از این رو کمپانی مذکور همواره میان ۵ خودروساز برتر کشور چین یک جایگاه را به خود اختصاص داده است.

یکی از برندهای متعلق به سایک موتور “رووی” است که خط تولید محصولات لوکس این گروه را تشکیل داده است.

رووی مارول آر میان دیگر محصولات رووی یک شاخص محسوب می شود زیرا در رده الکتریکی ها قرار می گیرد و به عنوان یک کراس اوور طراحی جذاب و زیبایی را نیز همراه خود دارد.

این خودرو در بازار چین ۳۵۵۰۰ تا ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. مارول آر در تست تصادف موسسه یورو ان کپ نیز موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است.

ابعاد

مارول آر از منظر ابعاد برابر با ۴۶۷۴ میلیمتر در طول، ۱۹۱۹ میلیمتر در عرض و ۱۶۱۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۸۰۰ میلیمتر است.

رینگ های آلومینیومی در حالت استاندارد ۱۹ اینچی هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه و برای تریم پایه از دو موتور ۱۳۷ کیلوواتی(۱۸۴ اسب بخار) روی محور عقب استفاده شده است. در تریم پرچمدار از مجموعه موتورهای الکتریکی قویتر(۳ موتور: ۲ موتور روی محور عقب+۱ موتور در محور جلو) استفاده شده که مجموع خروجی آنها برابر با ۲۲۲ کیلوواتی(۲۹۸ اسب بخار) است و جذابیت های این کراس اوور را به میزان چشمگیری ارتقا می دهد.

در تریم پایه خودرو طی ۷.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که این آمار برای تریم پرچمدار برابر با ۴.۸ ثانیه محاسبه شده است.

تمامی تریم ها با جعبه دنده تک سرعته هماهنگ شده اند و در نمونه پرچمدار سامانه تمام چرخ محرک الکتریک در وضعیت فعال قرار دارد.

در تمامی تریم ها باتری ۶۹.۹ کیلووات ساعت لیتیمی نصب شده که برای تریم پرچمدار برد حرکتی ۴۶۰ کیلومتر و برای دیگر تریم ها ۵۰۵ کیلومتر را امکان پذیر می کند.

زمان لازم برای شارژ باتری با سوکت استاندارد برابر با ۱۲ ساعت است.

سیستم ترمز در همه چرخ ها دیسکی است.

کابین و ایمنی

فضای داخل کابین از طراحی مینیمال بهره می برد و و البته استفاده از مواد باکیفیت موجب شده تا حس سادگی را به بهترین شکل ممکن انتقال دهد. از امکانات کابین می توان به: سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی تنظیمی مجزا برای هر ردیف، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، درب صندوق الکتریکی بازشونده بدون دخالت دست، سنسور نور، نورپردازی داخلی، جی پی اس، پشتیبانی از فرمان های صوتی برای سیستم سرگرمی، نمایشگر دیجیتال بزرگ برای تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، بلوتوث، پورت یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاورویندوز، سانروف پانورامیک الکتریکی، آینه ها مجهز به حافظه، گرم کن، تاشونده خودکار و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل کروز کنترل ریسپانسیو، رادار پارک جلو و عقب، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، دوربین ۳۶۰ درجه، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، ترمز اضطراری، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک خودکار، ایربگ کامل، ایزوفیکس صندلی کودک و … قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا