مشارکت یک اپراتور تلفن همراه در توسعه مرکز مشاوره تلفنی انجمن اتیسم ایران

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران از تهیه و تجهیز مرکز مشاوره تلفنی و تشکیل پرونده الکترونیکی برای کودکان مبتلا به اوتیسم با حمایت خیرین و یکی از اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.

موبنا – سعیده صالح غفاری، با بیان اینکه انجمن خیریه اوتیسم ایران یک موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۹۲ با هدف ارتقای کیفیت زندگی افراد مبتلا به اوتیسم و ​​خانواده‌های آنها تأسیس شد، اظهار داشت: ما خدمات اصلی شامل آگاهی بخشی است، آموزش، سلامت خانواده و مطالبه گری، اما به زبان ساده‌تر، ما به دنبال بالا بردن سطح آگاهی و دانش افراد در مورد اوتیسم هستیم تا بتوانند به‌راحتی افراد مبتلا به این بیماری را در خود جای دهند.

وی افزود: متأسفانه طی دو سه سال اخیر اپیدمی کرونا محدودیت‌هایی را در روند کاری ما ایجاد کرده و خانواده‌ها نمی‌توانند به‌راحتی به کلینیک‌ها، برخی خدمات مانند توانبخشی رفتاری، گفتار و … مراجعه کنند. به‌منظور تعیین سطح مداخلات توانبخشی.” راحت باش.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ اجرای دو طرح ملی را به دلیل همین محدودیت‌ها در دستور کار قرار دادیم، گفت: یکی راه‌اندازی مشاوره تلفنی در سطح کشور و دیگری ایجاد یک سیستم اطلاعاتی حامیان خوبی بودند که برای تکمیل این پروژه‌ها به ما پیوستند.

صالح غفاری بیان کرد: یکی از این همراهان و حامیان شرکت همراه اول بود که در تجهیز این پروژه‌ها از منظر بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدم پیش گذاشت. این شرکت پیش از این سامانه پیامکی با ظرفیت مناسب در اختیار انجمن قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه مشاوره تلفنی انجمن اوتیسم مبتنی بر فناوری VoIP است و در فصل زمستان همزمان با قطع برق دچار اختلالات و قطعی‌های زیادی می‌شد، شرکت ارتباطات سیار ایران یک دستگاه یو پی اس به مجموعه اهدا کرد.. سیستم‌ها را به آن وصل کنید و به مشکلات خانگی در زمان قطع برق پاسخ دهید.

مشارکت یک اپراتور تلفن همراه در توسعه مرکز مشاوره تلفنی انجمن اتیسم ایران

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران همچنین حمایت مالی از اپراتور تلفن همراه اول در کشور را راهکاری برای توسعه ظرفیت فیزیکی مرکز مشاوره تلفنی و همچنین تقویت بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مجموعه دانست و گفت: بتواند به بهترین شکل نیازهای مخاطبان و خانواده‌ها را برآورده کند. در شرایط فعلی بسیاری از خانواده‌ها نیازمند مشاوره بسیار فوری بر اساس اطلاعات تخصصی و در اسرع وقت هستند.

وی گفت: بیشتر این نیازها جنسی است و ما نمی‌توانستیم برای رفع آنها به سراغ برندهای غذایی برویم، زیرا درک مشترک و تمایلی از سوی برندها برای ورود به این مسائل وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: اما همراه اول اپراتور ارتباطی است که بیشترین سهم بازار را در حوزه موبایل کشور به خود اختصاص داده و بیشترین پوشش تلفنی را در کشور ایجاد کرده است. از طرفی دامنه فعالیت مسئولیت اجتماعی آنها گسترده است و معتقدند در کنار رشد کسب‌وکار اصلی باید به فکر توسعه ارکان جامعه نیز بود.

صالح غفاری با بیان اینکه به دنبال افزایش نیروی انسانی و مشاوران تخصصی تلفنی هستیم، گفت: با منابع به دست آمده دامنه ارائه خدمات مشاوره تلفنی روزانه را گسترش خواهیم داد و ضمن فراهم کردن فضای مناسب برای کارشناسان جدید اغلب با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد. درجه.” آنها مددکار یا متخصص توانبخشی هستند، ما سعی می‌کنیم نیازهای خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم را به‌صورت غیرحضوری برآورده کنیم.

وی در پایان یادآور شد: نکته ارزشمند و قابل‌تقدیر از جانب ما این است که مؤسسات و خیریه‌هایی که در جهت رفع نیازهای انجمن وارد رابطه همکاری و یا مشارکت می‌شوند، نگاهی پایدار دارند و رفتار آنها مقطعی نیست به‌طوری‌که ما می‌توانیم مدل همکاری را توضیح داده و حل کنیم.” به مشکلات این حوزه در کشور کمک کنید.

 

 

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا