استفاده جالب و متفاوت «چینی‌ها» از کوهستان‌های این کشور! (+فیلم و عکس)

به گفته مقامات شهرستان شکسیان، این کوهستان های فناورانه نقش مهمی در کاهش انتشار دی اکسیدکربن دارند.

موبنا چین یکی از قدرت های اقتصادی برتر جهان و البته یکی از آلاینده‌ترین کشورها محسوب می شود. این کشور طی سالیان اخیر در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود توجه ویژه ای به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک داشته است.

 

 

یکی از پروژه های چین در این زمینه بهره برداری از مزرعه ای خورشیدی در شهرستان شکسیان، استان هبی است. پنل های فتوولتائیک در مقایس بزرگ روی کوهستان تای‌هانگ نصب شده تا مناطق کوهستانی بزرگ برای ترویج استفاده از انرژی پاک بکار گرفته شوند.

ظرفیت سامانه های فتوولتائیک نصب شده در این مجموعه که نور خورشید را به برق تبدیل می کنند به ۳۲۱ مگاوات در سال می رسد. حدود ۷۸ درصد از این سامانه به شبکه برق سراسری چین متصل شده است.

به گفته مقامات شهرستان شکسیان، این مزرعه خورشیدی کوهستانی سالانه به کاهش انتشار ۲۵۱ هزار متریک تن دی اکسید کربن کمک می کند.

یکی دیگر از مزارع خورشیدی کوهستان تای‌هانگ در شهرستان چویانگ، استان هبی قرار دارد. این نیروگاه خورشیدی برای تولید برق این شهرستان استفاده می شود.

مزرعه خورشیدی شهرستان چویانگ زمینی به مساحت ۱۱۳۳ هکتار را پوشش داده و ظرفیت نصب شده آن ۴۳۴ مگاوات است. این یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه های خورشیدی ساخته شده در مناطق کوهستانی چین محسوب می شود.

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا