جایگاه برتر همراه اول در تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن‌همراه

همراه اول رکوردار تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن‌همراه در سه نسل دوم، سوم و چهارم شد. بر این اساس اپراتور اول در مقایسه با سایر اپراتورهای فعال کشورمان، گسترده‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی را به‌خود اختصاص داده است.

موبنا؛ نگین شاکری – جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد همراه اول گسترده‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی را در سراسر کشور توسعه داده است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون ۲۸ هزار و ۵۵۱ سایت ۲G و ۱۹ هزار و ۲۹۳ سایت نسل ۳G و ۱۷ هزار و ۲۲۰ سایت نسل ۴G دارد؛ به‌این ترتیب مشترکان اپراتور اول از کیفیت اینترنت و تماس به مراتب بهتری نسبت به دو اپراتور ام.اتی.ان-ایرانسل و رایتل برخوردارند.

جایگاه برتر همراه اول در تعداد سایت‌های فعال شبکه تلفن‌همراه

بررسی گزارش سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد در مجموع ۳۴ هزار و ۱۸۷ سایت نسل چهارم از هر سه اپراتور در سراسر کشور وجود دارد که در این میان همراه اول بیش از ۵۰ درصد از کل آنتن‌های ارتباطی نسل چهارم را به‌خود اختصاص داده و نیمی‌ دیگر نیز به‌طور مشترک مربوط به دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل است.

در خصوص آمار نسل سوم نیز برگ برنده با اپراتور اول است؛ به‌طوری‌که باز هم نیمی از آنتن‌های این نسل نیز در اختیار همراه اول است و دو اپراتور یعنی ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به‌خود اختصاص می‌دهند.

در خصوص نسل دوم هم آمارها نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد از سایت نسل دو متعلق به اپراتور اول و الباقی مربوط به ام.تی.ان-ایرانسل است و در این بخش رایتل نیز هیچ سایت فعالی ندارد.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که همراه اول با ثبت رکورد بیش از ۷۰ میلیون سیمکارت فعال، بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران است. این اپراتور در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد از بازار تلفن‌همراه کشور را در اختیار دارد. همچنین این اپراتور بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داده است. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده که به‌این‌ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل در مقام نخست قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا