فروش سیم‌کارت‌های همراه اول در قالب توکن‌های NFT

شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند دو سیم‌کارت را به‌صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه بی‌تا ققنوس منتشر و اولین ثبت یک دارایی دیجیتال تلکامی در فضای بلاکچین را تجربه کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند، مراسم  رونمایی از سامانه «بی‌تا»، اولین پلتفرم صدور گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن‌های NFT صبح امروز دوشنبه ۱۱ بهمن در موزه ارتباطات تهران برگزار شد. در این مراسم شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند به‌عنوان بازوی دیجیتال همراه اول، دو سیم‌کارت را به‌صورت نمادین در قالب توکن NFT در سامانه بی‌تا منتشر کرد و گام بلندی در راستای توسعه خدمات در بستر بلاکچین برداشت.


نخستین تجربه ثبت یک دارایی دیجیتال تلکامی در بستر بلاکچین


شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند که در اکوسیستم فین‌تک و اپراتوری کشور با محصولاتی از قبیل اوانو و همراه من شناخته می‌شود، طی دو سال گذشته با بررسی دقیق فرصت‌های تجاری فناوری بلاکچین در حوزه مخابرات و فعالیت اپراتورها و با تشکیل تیم تخصصی، چند پروژه بلاکچینی را آغاز کرده است.

در یکی از این موارد صدور گواهی دیجیتال سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در قالب توکن NFT مبتنی بر بلاکچین در دستور کار قرار گرفت. به‌ این‌ ترتیب با انتشار نمادین دو سیم‌کارت از سوی شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند در سامانه بی‌تا که اولین تجربه ثبت یک دارایی دیجیتال تلکامی در فضای بلاکچین است، برای نخستین‌بار یک گواهی دیجیتال برای یک دارایی تلکامی صادر شد. این اقدام در گام اول، صدور گواهی دیجیتال برای یک دارایی اساساً دیجیتال و مخابراتی است که می‌تواند مقدمه ارائه سرویس‌های بعدی باشد.


فروش سیم‌کارت‌های همراه اول در قالب توکن‌های NFT


دریافت گواهی اصالت دیجیتال در قالب توکن‌های NFT برای سیم‌کارت‌های همراه اول در گام نخست دو ویژگی مهم دارد که نخستین ویژگی آن به برگزاری حراجی سیم‌کارت مربوط می‌شود.

به‌ این‌ ترتیب با صدور توکن NFT سیم‌کارت‌های همراه اول، امکان برگزاری حراجی برای مالک سیم‌کارت وجود خواهد داشت و زمینه کشف قیمت و فروش سیم‌کارت به بالاترین پیشنهاد در یک بستر شفاف و غیر قابل‌ انکار فراهم خواهد شد.

برای برگزاری حراجی سیم‌کارت، ‌کافی است کاربر مشخصات سیم‌کارت خود را در سامانه بی‌تا، متعلق به شرکت ققنوس ثبت کند، سپس شرکت همراه کسب‌وکار هوشمند، مالکیت و اصالت سیم‌کارت‌ را احراز می‌کند و امکان ایجاد حراجی برای کاربر فراهم خواهد شد.

در این مکانیسم مشکلات و تقلب‌های صورت‌گرفته در بازار فروش سنتی سیم‌کارت حذف خواهد شد و تمام تراکنش‌ها و آفرها به‌صورت شفاف قابل‌ رؤیت و نظارت خواهد بود. در واقع می‌توان این روش را یک مکانیسم کشف قیمت شفاف و عادلانه دانست که هر دو طرف مالک و خریدار سیم‌کارت در آن منتفع خواهند بود و واسطه‌گری حذف خواهد شد.


دریافت اعتبار بدون ارائه ضامن


ویژگی دوم صدور گواهی اصالت دیجیتال از سامانه بی‌تا دریافت اعتبار بدون ارائه ضامن برای دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول است. به‌ این‌ ترتیب توکن NFT سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول می‌تواند به‌عنوان کلاس جدیدی از دارایی‌های دیجیتال معرفی شود و در ازای وثیقه‌گذاری سیم‌کارت، اعتباری جهت خرید در اپلیکیشن اوانو به مالک سیم‌کارت اختصاص پیدا کند.

این در حالی است که مالک سیم‌کارت در زمان وثیقه‌گذاری حق بهره‌برداری سیم‌کارت خود را داراست و تنها حق فروش آن را از خود سلب کرده است.

به‌ این‌ ترتیب با عملیاتی‌شدن این طرح، سیم‌کارت افراد به‌عنوان یک دارایی دیجیتال تلکامی در فضای بلاکچین ثبت می‌شود و دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول می‌توانند با ارائه گواهی اصالت دیجیتال سیم‌کارت خود که در سامانه بی‌تا ثبت‌ شده است، بدون ارائه ضامن اعتبار دریافت کنند.

شرکت همراه کسب‌وکار هوشمند مصمم است با کشف مزیت‌های کاربردی و قابل تجاری‌سازی فناوری‌های نوین از قبیل بلاکچین، زمینه خلق ارزش در فصل مشترک اکوسیستم‌های ارتباطات و فین‌تک را فراهم کند و به کاربران خود تجربیات جدیدی از زندگی دیجیتال ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا