لندکروزر آمریکایی؛ محصول تویوتا برای بازارهای خاص! (+عکس)

در بخش ایمنی نیز آخرین نسخه دستیار ایمنی این کمپانی حاضر است که شامل ویژگی هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین عقب، سنسورهای هشدار برخورد و … می شود.

موبنا سکویا یکی از محصولا باسابقه تویوتا در بازار آمریکا است که شروع ارائه آن به سال ۲۰۰۱ میلادی باز می گردد. این شاسی بلند درشت اندام را لندکروزر آمریکایی تویوتا نیز لقب داده اند.

تا کنون ۳ نسل از سکویا معرفی شده که جدیدترین آن به سال ۲۰۲۲ مربوط می شود. در ادامه این مطلب نیز نگاهی به سکویا ۲۰۲۳ خواهیم داشت که در کلاس خود جذابیت های بالایی را همراه دارد.

طراحان تویوتا یک بدنه کاملا عضلانی برای این درشت اندام طراحی کرده اند. شکل خاص مسیر بدنه بالای گلگیرهای عقب و جلو نقطه اوج این طراحی محسوب می شود. به آنچه گفته شد باید درپوش موتور با برجستگی های کاملا مشخص، چراغ های اصلی جدید و همچنین جلوپنجره توسعه یافته در عرض و ارتفاع را نیز اضافه کنیم.

سکویا ۲۰۲۳ از پلتفرم مشترک تویوتا با خودروهایی مانند پیکاپ توندرا، لندکروزر و لکسس ال اکس ۶۰۰ استفاده می کند.

تریم کپستون

در بخش پیشرانه از تپنده ۳.۵ لیتری توربودوقلو ۶ سیلندر با ۴۳۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر استفاده شده است. دقیقا تنظیماتی مانند تویوتا توندرا که این پیکاپ نیز در آمریکا محبوبیت بالایی دارد.

مجموعه مذکور با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و سامانه تمام چرخ محرک نیز در حالت آپشن و با توجه به تریم ارائه می شود.

شاخص یدک کشی سکویا برابر با ۴۰۸۲ کیلوگرم است که این عدد ۲۲ درصد از نسل قبلی سکویا بیشتر است.

براساس اطلاعات ارائه شده، سکویا در ۵ تریم قابل سفارش است که شامل نمونه های: اس آر۵، لیمیتد، پلاتینوم، تی آر دی پرو و کپستون می شود. قطعا جذاب ترین تریم برای ماجراجویان، تریم تی آر دی پرو خواهد بود.

از امکانات کابین باید به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر، سقف مونوروف، گرم کن و تهویه صندلی، دوربین پانورامیک، نمایشگر ۸ تا ۱۴ اینچی سیستم سرگرمی(با توجه به تریم)، سوکت ۱۲۰ ولت، درب صندوق عقب بازشونده بدون دخالت دست، ردیف سوم صندلی ها تاشونده برقی، گرم کن فرمان، سیستم صوتی با ۱۴ اسپیکر، سنسور باران، نمایشگر هداپ، شارژر بی سیم و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز آخرین دستیار ایمنی این کمپانی حاضر است که شامل ویژگی هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین عقب، سنسورهای هشدار برخورد و … می شود.

رینگ های آلومینیومی در تریم استاندارد ۱۸ اینچی و در حالت آپشن به ۲۲ اینچ می رسند.

تریم تی آر دی پرو

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا