مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های گلکسی سامسونگ

گوشی‌های هوشمند با تجهیز به قابلیت‌های پیشرفته، انجام کارهای روزمره را آسان‌تر کرده‌اند و دیگر به عنوان عضو جدا نشدنی زندگی انسان‌ها به شمار می‌روند.

موبنا – مثل تمامی دستگاه‌های دیجیتال، گوشی‌ هوشمند هم بعضی اوقات دچار مشکلات نرم‌افزاری می‌شود و چالش‌هایی را برای کاربران خود به‌ وجود می‌آورد. این چالش‌ها اما راهکارهای مختلفی دارد که به کاربران کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان و بدون انجام هزینه‌ خاصی تمامی مشکلات نرم‌افزاری گوشی خود را برطرف کنند.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ که به سیستم عامل اندروید مجهز است در بسیاری از بازارهای جهانی از جمله ایران به عنوان محبوب‌ترین گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود. به همین دلیل در این مطلب، مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند سامسونگ را معرفی کرده‌ایم.

 

افزایش سرعت و ظرفیت حافظه گوشی

سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده و عملکرد کلی گوشی علاوه بر عواملی مثل قدرت پردازنده، به میزان حافظه RAM هم برمی‌گردد. این حافظه ظرفیت محدودی دارد و پر شدن آن می‌تواند باعث کندی و بروز مشکلاتی در اجرای برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها شود. یکی از کارهایی که به منظور جلوگیری از این اتفاق می‌توانید انجام دهید، بستن برنامه‌های غیرفعال در پس زمینه گوشی است. برای این کار در گوشی‌های سامسونگ باید این اقدامات را انجام دهید:

  • با لمس کلید Recent فهرست برنامه‌های فعال را باز کنید
  • گزینه Close All را انتخاب کنید و تمامی برنامه‌های فعال گوشی را ببندید

پس از بستن برنامه‌های غیر فعال پس زمینه گوشی می‌توانید از طریق ابزار Device Care، فایل‌های غیرضروری گوشی را حذف کنید. همچنین حذف اپلیکیشن‌های غیرضروری گوشی، می‌تواند به افزایش میزان حافظه گوشی کمک کند.

 

رفع مشکلات شارژ و تقویت عمر باتری

گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجه‌ای در بخش باتری داشته‌اند و سری‌های متنوع گلکسی، مدل‌هایی دارد که از باتری پرظرفیت بهره می‌برد. با وجود این اما رعایت نکردن یکسری از نکات می‌تواند باعث آسیب و صدمه به باتری گوشی شود. مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به حفظ باتری گوشی کمک کند، عبارتند از :

  • استفاده از کابل و شارژر اصلی گوشی : شارژ کردن گوشی با لوازم جانبی متفرقه‌ و غیرایمن می‌تواند به باتری دستگاه آسیب وارد کند.
  • استفاده از شارژر با مشخصات نامناسب : استفاده از شارژر نامناسب باعث طولانی شدن زمان شارژ یا قطع و وصل شدن زیاد جریان آن می‌شود. به همین منظور توصیه می‌شود تا فقط از شارژرهای استاندارد استفاده شود.

شناخت راهکارهای کاهش مصرف باتری و استفاده از آنها کمک می‌کند تا ساعات بیشتری در طول شبانه‌روز، گوشی خود را در اختیار داشته باشید و کمتر آن را شارژ کنید. این راهکارها همچنین به افزایش عمر باتری گوشی نیز منجر می‌شود.

  • نظارت بر مصرف باتری برنامه‌ها : از طریق برنامه‌هایی مثل Device Maintenance امکان کنترل و نظارت بر مقدار مصرف باتری تمامی اپلیکیشن‌ها را خواهید داشت. برای این کار پس از باز کردن برنامه، وارد بخش Battery شوید. با انتخاب گزینه Battery Usage می‌توانید برنامه‌هایی که بیشترین میزان مصرف باتری را دارند، مشاهده کنید و در صورت عدم نیاز به این برنامه‌ها، آنها را غیرفعال یا حذف کنید.
  • خاموش کردن دیتا، وای‌فای و بلوتوث : روشن بودن قابلیت‌های وای‌فای، دیتا و بلوتوث گوشی باعث تمام شدن زودتر از موعد شارژ باتری می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق در صورت عدم نیاز به این گزینه‌ها، آنها را خاموش کنید.
  • استفاده از گوشی در مناطق با پوشش شبکه ضعیف : زمانی که در نقاط جغرافیایی با پوشش شبکه مخابراتی ضعیف قرار دارید، گوشی شما دائم به دنبال شبکه مخابراتی مناسب می‌گردد. این کار باعث افزایش سرعت مصرف باتری می‌شود.

 

بازگشت به تنظیمات اولیه

برای نصب برنامه و بازی‌های مورد علاقه توصیه می‌شود تا تنها از اپ‌استورهای معتبر مثل پلی‌‌استور گوگل یا گلکسی اپ سامسونگ استفاده کنید. نصب برنامه‌های غیر استاندارد می‌تواند به نرم‌افزار و سیستم عامل گوشی آسیب بزند و باعث خاموش و روشن شدن پیاپی گوشی شود. در چنین مواقعی، ریست یا بازگرداندن گوشی به حالت تنظیمات اولیه راهکاری سریع و مطئمن برای حل مشکلات است.

  • از منوی تنظیمات گوشی وارد بخش General Management شوید
  • در این بخش گزینه Reset را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که پس از انجام این کارها اطلاعات گوشی حذف می‌شود، به همین جهت قبل از بازگرداندن گوشی به حالت تنظیمات اولیه، از اطلاعات ضروری خود Backup (پشتیبان) بگیرید.

 

نصب برنامه‌های اختصاصی سامسونگ

سامسونگ برای کاربران گوشی‌های گلکسی خود برنامه‌های اختصاصی طراحی کرده تا کارهای مدیریت گوشی‌شان را به راحت‌ترین و ساده‌ترین شکل انجام دهند.

مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های گلکسی سامسونگ

  • Smart Tutor

این برنامه یک سرویس کنترل از راه دور است که به کارشناسان مرکز تماس سامسونگ این امکان را می‌دهد تا از راه دور به گوشی کاربر وصل شده و با اجازه و تایید کاربر به شناسایی مشکلات احتمالی و رفع نواقص بپردازند.

در این سرویس کاربران با نصب اپلیکیشن Smart Tutor و از طریق امکانات این برنامه می‌توانند در ظرف چند ثانیه با کارشناسان مجرب و کارآزموده مرکز تماس موبایل سامسونگ ارتباط برقرار کنند.

خدمات غیرحضوری ارائه شده توسط کارشناسان و مراکز خدماتی سامسونگ مواردی همچون کمک به راه اندازی حساب گوگل و سامسونگ، بروزرسانی نرم‌افزار و برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی، راهنمایی جهت راه‌اندازی حساب‌های ایمیل، رفع نواقص نرم‌افزاری و… را شامل می‌شود.

مهم‌ترین راهکارهای حل مشکلات نرم‌افزاری گوشی‌های گلکسی سامسونگ

  • Samsung Members

کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ روی دستگاه‌ خود به طور پیش‌فرض برنامه‌ای دارند که به کمک آ‌ن می‌توانند بسیاری از سوالات و چالش‌های خود را حل کنند.

اپلیکیشن Samsung Members با رابط کاربری آسان و روان خود مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی، توصیه‌ها و قابلیت‌ها را ارائه می‌دهد. بخش سوالات متداول این برنامه فهرستی از پرسش و پاسخ‌هایی را آماده کرده تا کاربران با مراجعه به آن راه‌حل چالش‌های احتمالی که با آن سروکار دارند، پیدا کنند. پرسیدن سوالات از کارشناسان، گزارش خطاها و نقص پیش آمده گوشی و ارائه پیشنهادات از دیگر قابلیت‌هایی است که Samsung Members در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

در بخشی از این برنامه کاربران جدیدترین توصیه‌ها و ترفندهای لازم را برای مدیریت بهتر دستگاه خود دریافت می‌کنند تا از تمامی قابلیت‌های پیدا و پنهان گوشی‌ هوشمند خود مطلع شوند. در بخش phone Care مواردی مثل بهینه‌سازی تنظیمات گوشی، بررسی‌ خودکار، پاک‌کردن حافظه گوشی و… در اختیار کاربران گذاشته شده تا از طریق این برنامه گوشی خود را مدیریت کنند.

 

مجموعه این راهکارها به شما کمک می‌کند تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان مشکلات نرم‌افزاری گوشی خود را رفع و رجوع کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا