«بنز» و «ب ام و» در یک رقابت کاملا آلمانی و از نوع نابرابر! (+فیلم)

هرچند تناسب دقیق میان پیشرانه دو خودرو وجود ندارد اما بنز ۱۷۶ کیلوگرم وزن کمتری در مقایسه با ب ام و دارد.

موبنا – یک مسابقه جذاب درگ بین بنز و ب ام و به سوژه رسانه های خودرویی طی هفته اخیر مبدل شده است. مسابقه ای که آنرا جنگ شهری از نوع آلمانی تیتر زده اند تا ۲ سدان پرفورمنس وارد رقابتی نزدیک شوند.

در خط آغاز، مرسدس آ ام گ آ۳۵ قرار دارد که مقداری از نظر ابعاد کوچکتر از رقیب باواریایی خود به نظر می رسد. البته این کوچکی با توجه به وزن کمتر یک امتیاز مهم نیز محسوب می شود. سدان لوکس مرسدس برابر با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد و در قسمت پیشرانه آن از نمونه ۲ لیتری توربو با ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر استفاده شده است.

این مجموعه با جعبه دنده ۷  سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است و سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

کمی آنطرف تر در خط آغاز، نماینده ب ام و با مدل ام۳۴۰آی اکس درایو با ۱۷۴۶ کیلوگرم وزن قرار دارد که در بخش پیشرانه آن از تپنده ۶ یلندر ۳۸۲ اسب بخاری با گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. ب ام و ۸۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور نسب به رقیب خود برتری دارد. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعل قرار دارد.

هرچند تناسب دقیق میان پیشرانه دو خودرو وجود ندارد اما بنز ۱۷۶ کیلوگرم وزن کمتری در مقایسه با ب ام و دارد. در مقابل ب ام و با ۸۰ اسب بخار بیشتر و ۱۰۰ نیوتن برتری در گشتاور قرار دارد تا این بحث میان مخاطبان شکل بگیرد که آیا وزن کمتر می تواند این نابرابری اعداد را جبران کند یا خیر؟

در ادامه می توانید نتیجه را مشاهده کنید:

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا