شینگتو؛ ترجمه‌ای بر کامیون با لهجه ایتالیایی! (+عکس و فیلم)

پینین فارینا دی‌ان‌ای طراحی ایتالیایی منحصر به فرد خود را در طراحی این کامیون آینده‌نگر وارد کرده و با خطوط ظریف و زیبا و تمرکز روی آیرودینامیک، آن را تکمیل کرده است.

موبنا پینین فارینا طی یکی از جدیدترین پروژه های خود کامیون سنگین هوشمند و خودران شینگتو (Xingtu) را برای شرکت دیپوی (DeepWay) طراحی کرده است.

 

 

دیپ‌وی شرکتی است که توسط شرکت بایدو، غول اینترنتی چین، پشتیبانی می شود . کامیون شینگتو به ۱۱ دوربین آنبورد، یک آشکارساز فروسرخ، رادارهای موج میلیمتری و یک حسگر لیدار مجهز شده است که امکان رانندگی خودران و قدرت تشخیص مسافت فوق طولانی بیش از یک کیلومتری را برای آن فراهم می کنند.

شینگتو توسط پنین فارینا شانگهای برای سناریوهای عملیاتی و با هدف برآورده کردن نیازهای رانندگی هوشمند طراحی شده است.

سامانه هوش بزرگراهی دیپ‌وی بر اساس فناوری رانندگی خودران بایدو شکل گرفته و امکان رانندگی خودران از سنجش تا ارائه واکنش در ۱۰۰ میلی ثانیه و همچنین سنجش فوق طولانی مسیر پیش رو را فراهم می کند.

در مورد عملکرد، ضریب مقاومت در برابر باد شینگتو در آزمایش ها برابر با ۰.۳۵ نشان داده شده که به طور موثر مصرف انرژی کلی را کاهش می دهد. با بارگیری کامل، بسته باتری ۴۵۰ کیلووات ساعتی کامیون شینگتو می تواند با یک بار شارژ کامل مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند و تنها در یک ساعت شارژ شود. همچنین، امکان جایگزینی آن طی فقط شش دقیقه وجود دارد.

باتری یکپارچه شده سبک وزن و طراحی شاسی شینگتو به گونه ای صورت گرفته تا نسبت به کاهش مقاومت باد اطمینان حاصل شده و همچنین پایداری در حرکت و کارکرد آسان حاصل شود. پینین فارینا دی‌ان‌ای طراحی ایتالیایی منحصر به فرد خود را در طراحی این کامیون آینده‌نگر وارد کرده و با خطوط ظریف و زیبا و تمرکز روی آیرودینامیک، آن را تکمیل کرده است. تجربیاتی که طی ۵۰ سال در زمینه آیرودینامیک از آزمایش های مختلف در تونل باد شرکت حاصل شده در این زمینه موثر بوده اند.

پینین فارینا به طراحی داخلی کامیون شینگتو نیز توجه ویژه ای داشته است. در واقع، با کابینی هوشمند مواجه هستیم که به عنوان خانه دوم برای رانندگانی که باید سفرهایی طولانی را انجام دهند، عمل کند. مجهز به دستیار صوتی هوشمند، سامانه اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی بزرگ و صندلی ها و تختخوابی بسیار راحت، راننده کامیون شینگتو هنگام حرکت در جاده ها با یک محیط کار و زندگی بسیار راحت مواجه خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا