نگاهی به خط تولید نسخه فناورانه پرفروش‌ترین وانت آمریکا (+عکس و فیلم)

در شرایطی که مدیران فورد از خاص بودن وانت اف-۱۵۰ لایتنیگ آگاه بودند، اما علاقه مردم به این محصول و میزان تقاضا برای آن فراتر از انتظار آنها بوده است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – یک سال پس از تایید ساخت مرکز خودرو الکتریکی روژ (Rouge Electric Vehicle Center) توسط شرکت فورد در دیربورن، میشیگان، نخستین واحدهای پیش تولید فورد اف-۱۵۰ لایتنینگ از خط تولید خارج شده اند. وانت تمام الکتریکی اف-۱۵۰ لایتنینگ قرار است از بهار سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

 

 

با توجه به تقاضای قابل توجه، فورد یک سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری اضافی و افزودن ۴۵۰ فرصت شغلی دیگر در سه تاسیسات تولیدی خود در جنوب شرقی میشیگان برای افزایش تولید وانت اف-۱۵۰ لایتنینگ انجام داده است. این سرمایه گذاری و افزایش فرصت های شغلی به افزایش ظرفیت تولید به ۸۰ هزار وانت در سال کمک خواهد کرد.

فورد از سال ۲۰۱۶ سرمایه گذاری ۷.۷ میلیارد دلاری در تاسیسات میشیگان داشته و ۷ هزار فرصت شغلی در این ایالت ایجاد و حفظ کرده است.

در شرایطی که مدیران فورد از خاص بودن وانت اف-۱۵۰ لایتنیگ آگاه بودند، اما علاقه مردم به این محصول و میزان تقاضا برای آن فراتر از انتظار آنها بوده است. این امر موجب شده تا مدیران فورد توجه ویژه ای به بخش خودروهای الکتریکی داشته باشند.

سری اف برای ۴۴ سال است که پرفروش‌ترین وانت آمریکا محسوب می شود و الکتریکی کردن این سری نشان دهنده گامی مهم در مسیر پذیرش انبوه خودروهای الکتریکی در آمریکاست.

فورد ساخت مرکز خودرو الکتریکی روژ را به عنوان بخشی از یک سرمایه گذاری اولیه ۷۰۰ میلیون دلاری در مرکز تاریخی روژ فورد آغاز کرد و اکنون خانه ای برای تولید اف-۱۵۰ لایتنیگ ایجاد شده است. نمونه های پیش تولید این وانت برای آزمایش در دنیای واقعی از خط تولید کارخانه خارج شده اند.

در مرکز خودرو الکتریکی روژ مونتاژ وانت اف-۱۵۰ لایتنینگ صورت می گیرد. مونتاژ باتری ها در کارخانه قطعات راسونویل صورت می گیرد و مرکز نیروی محرکه الکتریکی ون دایک به افزایش ظرفیت تامین موتورهای الکتریکی و ترانس اکسل های الکتریکی برای اف-۱۵۰ لایتنینگ کمک خواهد کرد.

مرکز خودرو الکتریکی روژ پشتیبان دیدگاه فورد در زمینه تولید پایدار است.

تمام مدل های وانت اف-۱۵۰ لایتنینگ به صورت استاندارد دارای دو موتور الکتریکی و سامانه چهار چرخ محرک خواهند بود. با بسته باتری برد استاندارد، این موتورهای الکتریکی در مجموع ۴۲۶ اسب بخار نیرو تولید می کنند، در شرایطی که با بسته باتری برد گسترده، قدرت خروجی به ۵۶۳ اسب بخار می رسد. میزان گشتاور اف-۱۵۰ لایتنینگ نیز برابر با ۷۷۵ پوند-فوت عنوان شده است.

با بسته باتری کوچک‌تر ۹۸ کیلووات ساعتی، فورد مدعی است که اف-۱۵۰ لایتنینگ با یک بار شارژ کامل می تواند ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) را طی کند. در مدل های مجهز به بسته باتری بزرگ‌تر‌ ۱۳۱ کیلووات ساعتی، برد حرکتی خودرو برابر با ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) عنوان شده است.

خریداران اف-۱۵۰ لایتنینگ با استفاده از پریزهای برق۱۱۰ و ۲۲۰ ولت می توانند خودرو خود را در خانه شارژ کنند و همچنین امکان شارژ خودرو با استفاده از ایستگاه های شارژ سریع فراهم شده است که به گفته فورد زمان لازم برای شارژ باتری از ۱۵ درصد تا ۸۰ درصد برابر با ۴۴ دقیقه است.

اف-۱۵۰ لایتنینگ به گونه ای مهندسی شده است تا به عنوان یک ژنراتور پشتیبان نیز عمل کند و به گفته فورد زمانی که خودرو به طور کامل شارژ شده باشد می تواند برای سه روز برق یک خانه متوسط را تامین کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا