۴۳۰ گیگابایت پهنای باند بین‌الملل به اینترنت ایران بازگشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد.

موبنا – چندی پیش شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده بود که به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است که با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پستی اینستاگرامی از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد و گفت: حدود دو ماه پیش یکی از کابل‌های فیبرنوری دریایی به سمت قطر قطع شد و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد و این اختلال پهنای باند مصرفی کشور را هفت درصد کاهش داد. با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت. در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا