اقدامات سامسونگ برای سازگاری بیشتر لوازم خانگی با محیط زیست در سال ۲۰۲۲

شرکت سامسونگ الکترونیکس در جریان نمایشگاه CES 2022 اقدامات خود برای سازگاری بیشتر لوازم خانگی این شرکت با محیط زیست را اعلام کرد. با این اقدامات، سامسونگ از طریق محصولات و خدمات نوآورانه‌ای که می‌تواند در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد، به حفظ پایداری محیط زیست کمک می‌کند.

موبنا – هیسون یانگ، رئیس بخش تجربه مشتری لوازم دیجیتال سامسونگ گفت: «در نمایشگاه CES 2022 توضیح دادیم که سامسونگ چگونه در راه مقابله با برخی از مهم‌ترین تهدیدات محیط زیست و کمک به توسعه پایدار جهان مشارکت خواهد کرد. همکاری برای مبارزه با آلودگی میکروپلاستیک، کمک به مصرف‌کنندگان برای کاهش مصرف انرژی، کاهش ضایعات با استفاده از پلاستیک بازیافتی و تغییر بسته‌بندی‌ محصولات به بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست، برخی از فعالیت‌هایی هستند که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم تا راهکارهای اجرایی برای مشکلات زیست‌محیطی پیدا کرده و آینده‌ای پایدار ایجاد کنیم».

 

فناوری برای کاهش آلودگی

سامسونگ در همکاری جدید خود با شرکت آمریکایی پوشاک پاتاگونیا کار می‌کند. همانطور که در CES 2022 رونمایی شد، این همکاری با پرداختن به موضوع میکروپلاستیک‌ها و تاثیر آن بر محیط زیست اقیانوس‌ها، پایداری محیط زیست را ارتقا خواهد داد.

وینسنت استنلی، مدیر اجرایی ارشد پاتاگونیا، افکار خود را در طول سخنرانی اصلی سامسونگ در مورد اهمیت این همکاری و مسیری که در پیش خواهد گرفت، به اشتراک گذاشت و آن را نمونه‌ای دانست از این که چگونه شرکت‌ها می‌توانند به «تغییر روند تغییرات آب و هوا و بازگرداندن سلامتی به طبیعت» کمک کنند.

پاتاگونیا به دلیل تعهد خود به استفاده از مواد نوآورانه‌ای که آسیب‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد، مشهور است. این شرکت پوشاک از راهکارهای مختلفی مثل آزمایش محصول، اشتراک‌گذاری تحقیقات خود و تسهیل معرفی به سازمان غیردولتی Ocean Wise به سامسونگ کمک می‌کند. سامسونگ سعی دارد محصولات خود را با ویژگی‌های سازگار با محیط زیست که برای کمک به غلبه بر اثرات منفی میکروپلاستیک‌ها طراحی شده‌اند، بهبود ببخشد.

به تازگی دستگاه تصفیه آب Bespoke سامسونگ موفق به کسب تاییدیه‌های مربوط به فیلتر کردن ذرات با اندازه ۰.۵ تا ۱ میکرومتر از موسسه NSF International در ایالات متحده شد. این ذرات فوق‌العاده ریز شامل میکروپلاستیک‌ها می‌شود. سامسونگ یکی از اولین تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه آب است که این گواهینامه را دریافت کرده است.

 

صرفه جویی بیشتر در انرژی و تشویق به استفاده بیشتر از انرژی سازگار با محیط زیست

برای کمک به مصرف بهتر انرژی و حمایت از زندگی پایدار، سامسونگ همچنین با Q CELLS همکاری کرده است تا ویژگی جدید یکپارچه سازی خانه با انرژی صفر (مصرف حداقلی انرژی) را برای SmartThings Energy ایجاد کند. این ویژگی داده‌های تولید و ذخیره‌سازی را از پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های ذخیره انرژی فراهم می‌کند تا به کاربران در ایجاد خودکفایی انرژی کمک کند.

SmartThings Energy به مصرف برق دستگاه‌های متصل مصرف‌کنندگان نظارت می‌کند و راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی را بر اساس الگوهای مصرف آن‌ها توصیه می‌کند. SmartThings Energy با شراکت Wattbuy در ایالات متحده و Uswitch در بریتانیا، به کاربران اجازه می‌دهد تا از مقرون به صرفه‌ترین ارائه‌دهنده انرژی در منطقه خود استفاده کنند.

افزایش استفاده از پلاستیک بازیافتی

سامسونگ همچنین میزان پلاستیک بازیافتی استفاده شده در لوازم خانگی خود را افزایش خواهد داد. برای این منظور، استفاده از پلاستیک بازیافتی را علاوه بر اجزای داخلی وسایل خود به عناصر بیرونی نیز گسترش خواهد داد.

سامسونگ قصد دارد مقدار تعیین شده استفاده از پلاستیک بازیافتی در لوازم خانگی خود را از پنج درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. میزان این افزایش از ۲۵ هزار تن پلاستیک بازیافتی در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۸ هزار تن در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

علاوه بر این، سامسونگ همچنین نوع جدیدی از پلاستیک بازیافتی پلی پروپیلن را برای لوله‌های ماشین لباسشویی خود توسعه داده است. این شرکت با استفاده از پلی پروپیلن و پلی اتیلن دور ریخته شده از اقلامی مانند جعبه‌های غذا و بندهای ماسک صورت، نوع جدیدی از رزین بازیافتی را ایجاد کرده است که در برابر ضربه‌های خارجی مقاوم‌تر است.

 

بسته‌بندی پایدارتر

سامسونگ همچنین در حال گسترش استفاده از بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست است تا مجموعه بزرگ‌تری از محصولات، از جمله لوازم خانگی مانند جاروبرقی، اجاق‌های مایکروویو، تصفیه‌کننده هوا و غیره را شامل شود. این به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا جعبه‌هایی را که محصولاتشان در آن قرار دارد تغییر کاربری دهند.

این اقدامات برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد اقدامات ابتکاری سازگار با محیط زیست سامسونگ، لطفاً به Samsung.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا