سقوط ۳۰ درصدی درآمد سالانه هواوی

هواوی به دلیل تحریمهای آمریکا انتظار دارد درآمدش در سال ۲۰۲۱ به میزان حدود ۳۰ درصد کاهش داشته باشد و چالشهای متوجه این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی در سال نوی میلادی همچنان ادامه پیدا می کند.

موبنا – گوئو پینگ، رییس هیات مدیره هواوی در نامه سال نو به کارمندان این شرکت اعلام کرد: انتظار می رود درآمد سال ۲۰۲۱ به ۶۳۴ میلیارد یوان (۹۹.۴۸ میلیارد دلار) برسد که ۲۸.۹ درصد کاهش در مقایسه با درآمد ۸۹۱.۴ میلیارد یوان در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

این مدیر هواوی گفت: سال آینده چالشهایی را به همراه خواهد داشت اما وی از عملکرد تجاری هواوی در سال ۲۰۲۱ رضایت داشته است.

در این نامه که در وب سایت هواوی منتشر شد، آمده است: فضای کسب و کار غیرقابل پیش بینی، سیاسی شدن فناوری و رشد جنبشهای ضد جهانی سازی، همگی چالشهای جدی محسوب می شوند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۹ با اشاره به نگرانیهای امنیتی ملی، هواوی را هدف تحریم تجاری قرار دارد که علاوه بر فناوریهای دیگر، دسترسی این شرکت به اندروید آلفابت را برای تلفنهای هوشمند جدید ممنوع کرد. تحریمهای آمریکا به همراه منصرف داخلی ضعیف‌تر به دلیل شیوع پاندمی بر کسب و کار هواوی تاثیر منفی گذاشتند.

رییس هیات مدیره هواوی گفت: ما باید به استراتژی خود ادامه دهیم و به عوامل خارجی که خارج از کنترل ما قرار دارند، به شکل منطقی پاسخ دهیم. هواوی همچنان به زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاههای هوشمند متمرکز خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، جدیدترین گزارش درآمد هواوی نشان داد درآمد سه ماهه سوم هواوی ۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. درآمد این شرکت در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ تقریبا یک سوم کاهش سال به سال داشت.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا