ماجراجویی در کوچکترین شهرهای جهان؛ از اوپاتوویس تا هوم (+عکس)

شهرهای بزرگ به واسطه تعداد زیاد ساکنین و جاذبه های شناخته شده هرچه بیشتر گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. اما در مقابل، شهرهای کوچک نیز می توانند جذاب و جالب توجه باشند.

موبنا – بخش قابل توجهی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند. اگرچه شهرهای متعددی با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر در جهان وجود دارند، اما شهرهای دیگری نیز وجود دارند که بسیار کوچک‌تر هستند.

شهرهای بزرگ به واسطه تعداد زیاد ساکنین و جاذبه های شناخته شده هرچه بیشتر گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. اما در مقابل، شهرهای کوچک نیز می توانند جذاب و جالب توجه باشند. چگونگی تعریف “کوچک‌ترین” و “شهر” به برخی پاسخ های غیرمعمول برای پرسش کوچک‌ترین شهرهای جهان منجر می شود. اما در ادامه قصد داریم با پنج کوچک‌ترین شهر جهان از نظر مساحت و جمعیت بیشتر آشنا شویم.

اوپاتوویس، لهستان

5 کوچک‌ترین شهر جهان که شما را شگفت‌زده می‌کند (بر اساس مساحت و جمعیت)

مساحت: ۶۸.۴۱ کیلومتر مربع

جمعیت: ۳۲۳۰ نفر (برآورد ۲۰۲۰)

اوپاتوویس در لهستان یکی از کوچک‌ترین شهرهای جهان با تاریخچه ای طولانیست. در سال ۲۰۰۶، جمعیت این شهر فقط ۳۳۸ نفر بود اما با گذشت زمان بر تعداد ساکنین این شهر افزوده شده و اکنون به حدود سه هزار نفر رسیده است.

اوپاتوویس دارای یک کلیسای قرن پانزدهمی است. این شهر طی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم تخریب شد اما هر دو بار بازسازی شده است.

سنت دیویدز، ولز

5 کوچک‌ترین شهر جهان که شما را شگفت‌زده می‌کند (بر اساس مساحت و جمعیت)

مساحت: ۴۶.۴ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱۸۴۱ نفر (سرشماری سال ۲۰۱۱) – ۱۷۷۲ (برآورد سال ۲۰۲۰)

سنت دیویدز در حدود سال ۵۰۰ پس از میلاد شکل گرفته است. این شهر در محوطه اطراف کلیسای جامع و صومعه ای که توسط سنت دیوید تاسیس شد، ساخته شده است. نام سنت دیویدز نیز به همین دلیل برای شهر انتخاب شد.

حدود ۱۸۰۰ نفر در شهر سنت دیویدز زندگی می کنند و این شهر دارای چند رستوران، کافه، گالری هنری و هتل است.

واتیکان سیتی، ایتالیا

5 کوچک‌ترین شهر جهان که شما را شگفت‌زده می‌کند (بر اساس مساحت و جمعیت)

مساحت: ۰.۴۴ کیلومتر مربع

جمعیت: ۸۰۱ نفر (برآورد ۲۰۲۰)

واتیکان سیتی یک شهر-کشور مستقل در ایتالیا است که از نظر مساحت و جمعیت بین کوچک‌ترین شهرهای جهان قرار می گیرد و کوچک‌ترین کشور جهان نیز است. حدود ۸۰۰ نفر در واتیکان سیتی ساکن هستند اما گردشگران بسیار زیادی از آن بازدید می کنند.

برخی از آثار هنری مطرح جهان در واتیکان سیتی قرار دارند. در کنار آن، جمعیتی از راهبه ها، کشیشان، کاردینال ها و شخصیت های مذهبی دیگر در واتیکان حضور دارند زیرا این شهر میزبان پاپ، رهبر کاتولیک های جهان، و کلیساهای کاتولیک است. چند باغ دیدنی نیز در واتیکان سیتی وجود دارند.

آدامزتاون، جزایر پیتکرن

5 کوچک‌ترین شهر جهان که شما را شگفت‌زده می‌کند (بر اساس مساحت و جمعیت)

مساحت: ۴.۶ کیلومتر مربع

جمعیت: ۵۰ نفر (برآورد ۲۰۱۹)

آدامزتاون یکی از خلوت‌ترین شهرهای جهان محسوب می شود. این شهر در جزایر پیت‌کرن تنها سکونتگاه منطقه و همچنین پایتخت جزیره نیز محسوب می شود. آدامزتاون دارای جاذبه های گردشگری مانند خلیج باونتی، موزه جزیره پیت‌کرن و موارد دیگر است.

گفته می شود که ساکنین این شهر از نوادگان خدمه یک کشتی انگلیسی هستند. خدمه کشتی اچ‌ام‌اس باونتی در سال ۱۷۹۰ وارد این جزیره شدند. آدامزتاون احتمالا تنها شهر جهان است که فقط یک فروشگاه عمومی دارد و این فروشگاه نیز فقط سه روز در هفته کار می کند.

هوم، کرواسی

5 کوچک‌ترین شهر جهان که شما را شگفت‌زده می‌کند (بر اساس مساحت و جمعیت)

مساحت: معین نشده

جمعیت: ۳۰ نفر (سرشماری ۲۰۱۱)

حدود ۳۰ نفر ساکن شهر هوم در شمال غربی کرواسی هستند که به عنوان کوچک‌ترین شهر جهان از نظر جمعیت در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

به رغم اندازه کوچک و جمعیت کم، هوم شهری جذاب برای بازدید است. کلیسایی که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد در این شهر قرار دارد و روستای زیبای کوتلی که به واسطه آسیاب های آبی و آبشارهایش معروف است در این منطقه قرار دارد. هوم و روستاهای اطراف آن مکانی عالی برای عاشقان طبیعت و دوستداران کاوش در تاریخ محسوب می شود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا