هاوال و تلاش برای ارائه یک محصول متفاوت! (+عکس)

دیفیوزر عقب یک قطعه پلاستیکی است که کیفیت آن چندان جذاب نیست و محل خروجی اگزوز آن نیز نمایشی است که مجموعا باید آنرا یک قاب پلاستیکی بدانیم تا دیفیوزر واقعی!

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – مدتی قبل شاسی بلند H6 از برند چینی هاوال را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. اکنون هاوال مدل H6S را در کاتالوگ فروش خود قرار داده که مدل ۲۰۲۱ آن در بازار چین از ۲۱۸۱۰ تا ۲۵۱۰۰ دلار قیمت دارد.

طراحی

این خودرو ویژگی های اسپرت جذابی را همراه خود دارد که آنرا به شاسی بلندی متفاوت میان سایر محصولات چینی تبدیل می کند. طرح فیبرکربن در قسمت های مختلف بدنه مانند قسمت پایین سپر جلو و فاصله بین چراغ های اصلی عقب جلب نظر می کند و از همین طرح برای بخش هایی از کنسول اصلی جلو داخل کابین نیز استفاده شده است.

دیفیوزر عقب یک قطعه پلاستیکی است که کیفیت آن چندان جذاب نیست و محل خروجی اگزوز آن نیز نمایشی است که مجموعا باید آنرا یک قاب پلاستیکی بدانیم تا دیفیوزر واقعی!

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۲۷ میلیمتر در طول، ۱۹۴۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۷۳۸ میلیمتر است.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از تپنده ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۱۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر استفاده شده است.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو برای تریم پایه و مجهز به سامانه تمام چرخ محرک در تریم بالاتر استفاده شده است

ظرفیت باک بنزین ۶۱ لیتر است و شاخص مصرف سوخت برای تریم مجهز به سامانه تمام چرخ محرک برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۹.۴ لیتر، در بزرگراه ۶.۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۳ لیتر است. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۶.۸ ثانیه محاسبه شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۹ اینچی روی خودرو نصب شده اند.

کابین و ایمنی

از امکانات کابین باید به نمایشگرهای دیجیتال برای اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نمایشگر هداپ، نورپردازی داخلی تک رنگ، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، پورت یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی های ردیف جلو با حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز هر دو ردیف، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه ها با قابلیت گرم کن، حافظه، تاشونده خودکار و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز امکانات روز مانند: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ضد سرقت، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، مه شکن، هدلایت اتوماتیک، ایربگ و ایزوفیکس قابل اشاره هستند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا