با تعرفه فعلی، مخابرات حتی در حوزه نگهداری هم مشکلات اساسی دارد

مشاور سامانتل و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ایران در سال های ۸۲ تا ۸۵، با حضور در رسانه تی وی ما نمایشگاه تلکام ۲۰۲۱، با بیان اینکه با تعرفه های فعلی، مخابرات در نگهداری هم مشکلات اساسی دارد؛ گفت: به موازات ای اصلاحات باید وارد سطوح جدید فناوری مانند اینترنت اشیا و هوشمند سازی فرایندها شویم.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از ستاد خبری مخابرات در نمایشگاه تلکام تهران ۲۰۲۱، مهندس رضا رشیدی، ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: اپراتورهای ثابت وسیار باید به صورت متوازن رشد کنند. چون ورود فناوری های ۵G و هوشمند سازی که امروز مطرح است، به جز با توسعه شبکه ثابت و سیار ممکن نیست.

وی افزود: در ورود به حوزه اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، عقب هستیم و راهکار اصلی برای خروج از این عقب ماندگی، توجه به مخابرات به عنوان اپراتورزیرساختی حوزه ارتباطات کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت مخابرات به عنوان پیشران توسعه در تمام بخش ها گفت: هیچ راهی نیست جز اینکه کارآفرین ها و بخض خصوصی به دور از شعارزدگی وارد حوزه ارتباطات شوند.

مدیرعامل وقت شرکت فناوری اطلاعات گفت: استارتاپ ها نیاز به حمایت اساسی دارند و تمام شرکت های خصوصی این حوزه توانمندی های موفقی دارند که در صورت توجه به آن ها دگرگونی اساسی در حوزه ارتباطی کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: کارآفرینی های صنعت مخابرات برای هوشمند سازی شهرها باید مورد استفاده قرار بگیرد به عنوان مثال ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت بهترین پتانسیل برای ارایه آخرین فناوری های حوزه ارتباطات ثابت در سطح جهانی است.

این پیشکسوت حوزه ارتباطات و مخابرات اظهار داشت: از تمام علاقه مندان دعوت می کنم از نمایشگاه تلکام بازدید کنند و با آینده ارتباطات در بخش های مختلف آشنا شوند.

وی افزود: اکنون ثروت سازی در دنیا در دست صنعت آی سی تی است وامیدواریم که در کشور ما نیز یک حرکت اساسی در بخش ارتباطات وفناوری های مخابراتی برای دستیابی به لبه تکنولوژی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا