دستگاه جالبی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند! (+عکس و فیلم)

دستگاه کارا پیور با در نظر گرفتن آینده ای اجتناب ناپذیر که در آن دسترسی به آب آشامیدنی سالم هرچه بیشتر دشوار می شود، طراحی شده است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – پیشرفت، موضوعی جالب توجه و البته عجیب و بسیار لایه لایه‌تر از آن چیزیست که فکر می کنیم. احتمالا طی ۳۰ سال آینده ما در فرستادن سفینه های سرنشین‌دار به سیاره مریخ موفق شده ایم اما در عین حال، شهرهای بسیاری در سیاره زمین با تغییرات آب و هوایی شدید، آلودگی هوا و کمبود منابع مانند آب شیرین مواجه خواهند شد. زمانی که به تصویر کلی نگاه می کنیم عجیب به نظر می رسد، این گونه نیست؟

 

 

کارا پیور (Kara Pure) یک دستگاه تولید آب است که این کار را با کمک هوا انجام می دهد. این دستگاه توسط کودی سودین (Cody Soodeen) طراحی شده است. وی در شهری بزرگ شد که آب آشامیدنی آن با سویه ای از باکتری آلوده شده بود و تاثیر منفی بر سلامت افرادی داشت که از این آب مصرف می کردند.

عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم امروز نیز مساله ای نادر نیست و حتی آب های زیرزمینی نیز دچار آلودگی شده یا به واسطه مصرف بیش از حد و عدم توجه به تغییرات آب و هوایی به طور کامل تخلیه شده اند. دستگاه کارا پیور با در نظر گرفتن آینده ای اجتناب ناپذیر که در آن دسترسی به آب آشامیدنی سالم هرچه بیشتر دشوار می شود، طراحی شده است.

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

کارا پیور آب را از رطوبت اتمسفر خارج کرده و به آب آشامیدنی قلیایی سرشار از مواد معدنی تبدیل می کند که به هیدراته نگه داشتن بدن و از بین بردن سموم آن کمک می کند. این دستگاه شبیه به یک برج نقره ای یکپارچه بنظر می رسد و توانایی تولید ۱۰ لیتر آب در روز را دارد.

این در شرایطی است که هفت ماده معدنی طبیعی به آب افزوده شده و میزان pH آن را به ۹.۲+ می رساند. همچنین، این دستگاه هوا را رطوبت‌زدایی و پالایش می کند، از این رو در کنار تولید آب آشامیدنی سالم به تولید هوای پاک و تازه نیز کمک می کند.

فناوری مورد استفاده در کارا پیور شاید بزرگ‌ترین نوآوری آن باشد. کودی سودین به این نکته اشاره داشته است که دستگاه های جذب آب دیگر در این دسته از سردکن برای متراکم کردن رطوبت اتمسفری و تبدیل بخار آب به قطره های آب استفاده می کنند که روندی با مصرف انرژی زیاد، پر سر و صدا، و بد برای محیط زیست است.

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

در مقابل، کارا پیور از یک خشک‌کننده که آب را از هوا جذب می کند (چیزی شبیه به سنگ های آتشفشانی یا ژل سیلیکا) استفاده می کند. هوا از این خشک‌کننده عبور کرده و آب استخراج می شود که در مخزن کارا پیور ذخیره می شود.

سپس، آب از یک سامانه پالایش چند مرحله ای عبور می کند که طی آن با استفاده از نور فرابنفش ضدعفونی شده و با کلسیم، منیزیم، روی، لیتیوم، سلنیوم، استرانتیوم، و اسید متاسیلیسیک معدنی می شود، پیش از آن که از یک یونیزر که آب را قلیایی کرده و یک فیلتر کربن که هر گونه ناخالصی را پیش از ارائه آب آشامیدنی پاک حذف می کند، عبور کند.

روند جذب آب از هوا توسط کارا پیور، برخلاف دستگاه های رطوبت‌گیر و جذب آب عادی، از سردکن ها یا مواد شیمیایی که برای محیط زیست مضر هستند، استفاده نمی کند. همچنین این دستگاه بی صدا کار می کند و طی یک روز می تواند ۱۰ لیتر آب تولید کند.

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

ظاهر دستگاه کارا پیور مهندسی پیشرفته را با طراحی مینیمال و زیبا ترکیب کرده است. رابط کاربری این دستگاه نیز بسیار ساده است. کارا پیور دارای یک دکمه است که امکان ریختن آب در حفره ای که می توان یک لیوان، بطری یا ماگ را در آن قرار داد، فراهم می کند.

همه آنچه کارا پیور نیاز دارد یک منبع نیرو است و امکان جابجایی راحت آن در اتاق ها نیز وجود دارد بدون این که نگرانی درباره سر و صدا، ورودی های آب، خروجی های برق یا هر مساله دیگری که محصولات مشابه امروزی با آن مواجه هستند، وجود داشته باشد.

کارا پیور به معنای واقعی کلمه هوا را به آب تبدیل می کند و همچنین به تولید هوای پاک کمک می کند. به گفته سودین، کارا پیور گزینه ای ایده آل برای مناطقی است که دسترسی به آب آشامیدنی سالم در آنها وجود ندارد. این حقیقت که کارا پیور بدون وابستگی به آب های زیرزمینی کار می کند به این معنیست که می تواند عملا در هر نقطه از سیاره زمین بکار گرفته شود و تنها به جایگزینی دوره ای یک فیلتر ۱۰۰ دلاری در هر سال نیاز دارد.

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

کارا پیور؛ دستگاهی که هوا را به آب معدنی تبدیل می‌کند!

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا