تلویزیون قابل چشیدن ساخته شد! (+عکس)

پروفسور ژاپنی نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن ساخته که با کمک یک فناوری نوین طعم غذاهای مختلف را روی یک ورقه بهداشتی روی نمایشگر عرضه می کند تا تماشاچی آن را بچشد.

موبنا – به گزارش رویترز، یک پروفسور ژاپنی نمونه اولیه نمایشگر تلویزیونی قابل لیسیدن ابداع کرده که می تواند طعم غذاهای مختلف را تقلید کند.

تلویزیون قابل چشیدن ساخته شد !

دستگاه مذکور « Taste the TV» نام دارد و با کمک چرخ و فلکی از ۱۰ ظرف حاوی طعم های مختلف کار می کند که به طور ترکیبی اسپری می شوند تا طعم غذای خاصی را بسازند.

در مرحله بعد نمونه طعم ها روی یک ورقه بهداشتی روی نمایشگر مسطح تلویزیون عرضه می شوند تا تماشاچی آن را آزمایش کند.

تلویزیون قابل چشیدن ساخته شد !

هومی مایاشیتا استاد دانشگاه میجی در این باره می گوید: در دوره شیوع ویروس کرونا، این نوع فناوری می تواند راه های ارتباط افراد با دنیای خارج را ارتقا داد. هدف اصلی آن است که افراد بتوانند حتی هنگامیکه در خانه هستند، چیزی شبیه غذا خوردن در رستوران در گوشه ای دیگر از جهان را تجربه کنند.

تلویزیون قابل چشیدن ساخته شد !

مایاشیتا با گروهی شامل ۳۰ دانشجو همکاری می کند تا طیفی از دستگاه های مرتبط با طعم بسازند، از جمله یک چنگال که سبب می شود طعم غذا بهتر شود. البته او نمونه اولیه Taste the TV را خودش طی سال گذشته ساخته است. هزینه ساخت نمونه تجاری آن حدود ۸۷۵ دلار است.

کاربردهای احتمالی این وسیله شامل آموزش از راه دور برای دوره های آشپزی و غیره است.

همچنین مایاشیتا نیز مشغول مذاکره با شرکت ها برای استفاده از فناوری اسپری جهت به کارگیری در قابلیت هایی مانند دستگاهی است که می تواند طعم پیتزا یا شکلات را به یک تکه نان تست شده اضافه کند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا