تحفه‌ای کمیاب برای طرفداران ب ام و (+عکس)

ایی۳۶ در کلاس لوکس کامپکت(سگمنت D) و در کلاس های بدنه ۲ درب کوپه، ۲ درب کانورتیبل، ۳ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۴ درب کانورتیبل و ۵ درب واگن تولید شد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – بسیاری از کارشناسان، هنوز هم سری۳ ب ام و را پرطرفدارترین و به عبارتی جذاب ترین محصولات تولیدی کمپانی آلمانی می دانند. خانواده ای که از سال ۱۹۷۵ شکل گرفت و همچنان روی خط تولید قرار دارند.

اما در میان خودروهایی که تا کنون با نام سری۳ روانه بازار شده اند، نسل E36(۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰) جایگاه و محبوبیت متفاوتی دارد، دقیقا حالتی شبیه به عضلانی های دهه ۷۰ آمریکا که هیچگاه بازنشسته نمی شوند.

ایی۳۶ در کلاس لوکس کامپکت(سگمنت D) و در کلاس های بدنه ۲ درب کوپه، ۲ درب کانورتیبل، ۳ درب هاچ بک، ۴ درب سدان، ۴ درب کانورتیبل و ۵ درب واگن تولید شد.

باتوجه به آنچه که بالا مطرح شد، هر گونه خبری مرتبط با نسل ایی۳۶ برای مخاطبان حرفه ایی دنیای خودرو یک رویداد جذاب و قابل پیگیری محسوب می شود.

در همین راستا و به تازگی، یک دستگاه ایی۳۶ ام مدل ۱۹۹۴ برای ورود به حراج معرفی شده که البته این خودرو یک ویژگی خاص دارد زیرا موتور ۶ سیلندر استاندارد آن با یک موتور ۵.۶ لیتری ۱۲ سیلندر از ب ام و ۸۵۰ سی اس آی جایگزین شده است!

میزان خروجی پیشرانه حدود ۴۰۰ اسب بخار است که در ترکیب با وزن کم خودرو، ترکیب ایده الی را شکل می دهد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این کوپه زیبا طراحی بدنه فوق العاده ای دارد که برخی آنرا ب ام و خرگوشی نیز نام می دهند.

کیلومترشمار عدد واقعی ۱۰۴ هزار کیلومتر را نشان می دهد و خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی حفظ و نگهداری شده است.

ب ام و ایی۳۶ مورد نظر هم اکنون در کشور نروژ قرار دارد و قیمت پیشنهادی برای آن معادل ۳۳ هزار دلار است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا