توسعه بخش ثابت نیاز به حمایت های زیرساختی حاکمیت دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در روز اول بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تلکام در نشست خبری با خبرنگاران حوزه ICT با تاکید بر نیاز بخش ارتباطات ثابت به حمایت های حاکمیتی گفت: تصویب طرح منطقی شدن تعرفه ها و تغییر مدل تعرفه گذاری، موجب پیشرفت حوزه ارتباطات در سراسر کشور خواهد شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از ستاد خبری مخابرات در نمایشگاه تلکام، وی گفت: در سال های گذشته در این بخش ها به مخابرات کم توجهی شده است که این مساله با هم افزایی ها در حال حل شدن است.

وی افزود:در بخش ارتباطات تعادل بین درآمد و هزینه بسیار مهم است،و در تمام کشورهای توسعه با حمایت دولت این بخش به به ویژه ثابت به تعالی و پیشرفت می رسد.

مهندس سلطانی با بیان اینکه شرکت‌های مادر مخابراتی در تمام دنیا قدمت و اهمیت زیادی دارند وسرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است، اظهار داشت: در کشور ما، برخلاف این روند، در دولت های گذشته بابت سیاست های مختلف اعم از حق السهم و اخذ پروانه، درآمد قابل توجهی از شرکت مخابرات به سمت دولت سرازیر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن بررسی و تشریح راهبردهای فناوری در کلان روندهای بین المللی تصریح کرد: جایگاه کشورمان در جهان از نظر شاخص های توسعه ICT مناسب نیست و به حرکت درآمدن ریل فعالیت مخابرات و حمایت از آن نقش زیادی در بهبود رتبه کشورمان در سطح فراملی خواهد داشت.

سلطانی گفت: دولت ها با توجه به اهمیت بخش ثابت، خط اعتباری ویژه را برای شرکت مادر تخصصی خود باز می کنند چون بخش ثابت دیربازده و در عین حال بسیار استراتژیک است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تغییر تعرفه ها در هزینه های نگهداری در شورای رقابت تصویب شده و در حال حاضر در مرحله کارشناسی برای تصویب در سازمان تنظیم مقررات است.
.
وی افزود: با این مصوبه حداقل هزینه نگداری تلفن ثابت برای جلوگیری از زیان دهی مخابرات میسر خواهد شد.

سلطانی گفت: شرکت مخابرات ایران بر اساس نقشه راه خود، یک سند راهبردی دارد که علی رغم مشکلات اقتصادی آن را پیاده سازی می کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد: با هم افزایی های ایجاد شده در دولت سیزدهم و حمایت از شرکت مخابرات، عقب ماندگی های نقشه راه مخابرات از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ به صورت کامل جبران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا