همراه اول نخستین مقصد تماس‌های مشترکان تلفن‌ ثابت

همراه اول نخستین مقصد بخش عمده‌ای از مشترکان تلفن ثابت است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این اپراتور رکورد دار بیشترین حجم تماس از طرف مشترکان تلفن ثابت است. براساس آمار‌های منتشر شده همراه اول حجم عمده‌ای از تماس‌های مشترکان تلفن‌ ثابت را در مقایسه با اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل به خود اختصاص داده است.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – به گزارش موبنا، جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از حجم گسترده تماس مشترکان تلفن‌ ثابت با مشترکان اپراتور همراه اول است. براساس این گزارش بیش از ۷۵ درصد از تماس‌هایی که با خطوط سیار یا همان موبایل گرفته می‌شود، مقصدی جزء همراه اول ندارد!

همراه اول نخستین مقصد تماس‌های مشترکان تلفن‌ ثابت

به بیان دیگر در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۳.۵ میلیارد تماس از مبدا خطوط ثابت با مشترکان اپراتورهای تلفن‌همراه گرفته شده که از این تعداد همراه اول با دو میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۲۰۲ تماس از طرف مشترکان همراه اول با تلفن ثابت گرفته شده است.

رتبه دوم این گزارش مربوط به ام.تی.ان-ایرانسل است که با ۵۵۸ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۱۵ در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد و سهمی حدود ۲۳.۳ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

گفتنی است حدود ۰.۲ درصد از آمار مذکور نیز مربوط به اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه و اپراتور سیار کیش است که در مجموع کمتر از یک میلیون تماس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین لازم است بدانید همراه اول بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داد. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده است که به‌این‌ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل در مقام نخست قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از جمعیت کشور ایران به فناوری اینترنت همراه اپراتور اول دسترسی دارند؛ به‌طوری‌که ۸۷.۲ درصد از جمعیت کل کشور دسترسی به نسل دو، بیش از ۸۳ درصد نسل سه و ۶۱ درصد از کل مردم ایران نیز تحت پوشش آنتن‌های نسل چهارم همراه اول هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا