اعطای پروانه اپراتور هوشمند پایش حریق به مبین‌نت

مبین‌نت اولین سامانه پایش حریق را طبق امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فناوری شهرداری تهران راه‌اندازی خواهد کرد

موبنا – به موجب این تفاهم‌نامه مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور هوشمند پایش حریق انتخاب شد تا در مدت ۶ ماه سامانه‌ای را راه‌اندازی می‌کند تا در فاز اول سیستم اعلام حریق ۵۰هزار ساختمان در شهر تهران به آن متصل شود.

حسین طهرانی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت در نشست خبری این اتفاق اعلام کرد پروژه در نهایت بعد از یک سال تلاش و برنامه‌ریزی در کنار شهرداری و آتش‌نشانی به نتیجه رسیده است.

وی این پروژه را به دلیل اینکه تکنولوژی اینترنت اشیا را در گستره وسیع بزرگ‌ترین شهر کشور پیاده‌سازی می‌کند برای مبین‌نت بسیار با اهمیت توصیف کرد

طهرانی بیان کرد: با این پروژه، مبین نت از لایه ارتباطات وارد لایه سرویس شده است و در حوزه شهر هوشمند آغاز به فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل مبین‌نت با اشاره به اینکه این تواقف دارای پروژه‌ای چندوجهی است، خاطر نشان کرد: باید گستره ارتباطی یک شبکه در تمام شهر در خدمت آن باشد و همچنین نیازمند یک سرویس از اپراتوری باسابقه و توانمند دارای SLA مناسب است.

وی تأکید کرد: به‌علاوه از لحاظ فنی نیز، پروژه سامانه پایش حریق یکی از گسترده‌ترین پیاده‌سازی‌ها در حوزه اینترنت اشیا محسوب می‌شود.

طهرانی در ادامه پیشنهاد کرد که شهرداری تهران برای پیشرفت سریع‌تر کار، ارتباط سیستم‌های اعلام و تشخیص حریق به اپراتور پایش را در الزامات ایمنی ساختمان‌های شهرداری به‌عنوان الزام اعلام کند.

مدیر گروه محصولات اینترنت اشیا مبین نت در ادامه اعلام کرد که این شرکت به‌عنوان پیشرو در ارائه خدمات هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کشور توانسته است اجزای اکوسیستم این فناوری‌ها را به‌صورت بومی و در سطح استانداردهای بین‌المللی فراهم کرده تا قدم‌های بلندی در پیشرفت این حوزه در کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: در این پروژه ساختمان‌های شهر تهران به‌صورت یکپارچه با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا مبین نت مورد پایش هوشمند قرار گرفته و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص زودهنگام حریق کمک گرفته خواهد شد تا شهروندان دغدغه کمتری نسبت به خسارت‌های مالی و جانی خود در این زمینه داشته باشند.

درادامه مهدی داوری دولت‌آبادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد تحقق این پروژه از حدود ۱۰ سال پیش درنظر گرفته شد بود و درنهایت تلاش‌ها در این حوزه طی دو سال به نتیجه رسید.

داوری گفت این پروژه که سال‌ها است در دنیا رقم خورده، یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر تهران در زمینه آتش‌سوزی‌ها را حل می‌کند. به‌گفته او، این مشکل کشف دیرهنگام حریق است که البته موضوعی متفاوت از تمهیدات ساختمان‌ها برای رعایت ایمنی‌سازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آماری مربوط به سال گذشته گفت کشف حریق حدودا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و اتصال سیستم‌های اعلام حریق به آتش‌نشانی باعث کشف سریع‌تر حریق‌ها خواهد شد.

داوری پیشنهاد کرد که سازمان فاوا شهرداری به‌عنوان اولین ساختمان به این سامانه متصل شود تا الگویی برای اتصال دیگر ساختمان‌های شهرداری تهران باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا