یک تمرین ورزشی عالی برای کالری سوزی و تقویت بدن(+فیلم)

در ادامه مردی را معرفی خواهیم کرد که توانسته با استفاده از تمرین ورزشی برپی به تغییرات موثر و قابل ملاحظه ای در فیزیک خود دست یابد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – آیا تاکنون واژه ای به نام برپی را شنیده اید و یا به صورت فعال آن را امتحان کرده اید؟ برپی یک تمرین ورزشی تمام بدنی محسوب می شود که در واقع از یک پلانک و در ادامه یک جامپ اسکات تشکیل شده است.

این تمرین در ابتدا به منظور آزمایش چابکی و قدرت میان اعضای ارتش و نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت و پس از آن با توجه به تاثیرات شگفت انگیزی که بر فرآیند کالری سوزی داشت، تبدیل به یکی از اصلی ترین و همچنین محبوب ترین برنامه تمرینات ورزشی شد.

امروزه برپی ورزشی بسیار ارزشمند به شمار می رود و فواید زیادی به همراه دارد. از جمله مهم ترین مزایای انجام مستمر آن می توان به افزایش ضربان قلب، ارتقا سطح متابولسیم و انتقال تمرینات ورزشی شما به سطوح بالاتر و پیشرفته تر اشاره کرد.

این موضوع بدین معنا است که مدتی طولانی پس از اتمام تمرین ورزشی خود کالری بیشتری نسبت به حالت عادی می سوزانید. برپی اغلب در تمرینات HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا) گنجانده می شود چرا که می تواند به سرعت سبب افزایش ضربان قلب و کمک به روند چربی سوزی شود.

یکی دیگر از دلایلی که برپی را تا این اندازه دوست داشتنی کرده است، چیزی نیست جز پتانسیل آن در درگیر ساختن تمام اجزای بدن: پشت، قفسه سینه، بازوها، مغز و پاهای شما تنها با همین حرکت ساده سرشار از انرژی و تحرک می شوند. در حالی که قسمت پلانک برپی را انجام می دهید، عضلات شکم، سینه و شانه را به کار می اندازید. حین پرش اسکات نیز روی عضلات چهار سر ران، همسترینگ و باسن خود تمرکز می کنید. البته با افزودن یک سری حرکات دیگر و ایجاد تغییرات می توان قسمت های خاصی از بدن را بیش از بخش های دیگر هدف گرفت.

شاگرد ژاپنی موفق!

در ادامه مردی را معرفی خواهیم کرد که توانسته با استفاده از تمرین ورزشی برپی به تغییرات موثر و قابل ملاحظه ای در فیزیک خود دست یابد. این مرد ژاپنی با انجام تنها ۴ دقیقه برپی در روز و به مدت ۵ ماه همه را شگفت زده کرده است. این کاربر فضای مجازی پس از آن که با انتشار عکسی در فضای کوچک خانه خود تغییرات خیره کننده بدنش را از تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوها تا هیکلی تراشیده و عضلانی به نمایش گذاشت، شهرت فراوانی یافته است. وی تمام این موفقیت را مدیون فقط و فقط ۴ دقیقه تمرین تناوبی با شدت بالا در روز می داند.

برپی؛ یک تمرین ورزشی کالری سوز عالی و تقویت کننده بدن

هیراگی توضیح می دهد که طی این ۵ ماه از رژیم تاباتا پیروی کرده است. این رژیم شامل تمرین تناوبی با شدت بالا به مدت ۲۰ ثانیه و به دنبال آن ۱۰ ثانیه استراحت می شود. لازم به ذکر است که کل این مجموع متشکل از ۸ ست است و نهایتا ظرف ۴ دقیقه تمرین تناوبی با شدت بالا می توان به قدرت و استقامت عضلانی ۱ ساعت تمرین عادی دست یافت.

او در ویدئویی که در تاریخ ۲ اوت در یوتیوب آپلود کرد، همین روتین را نشان داد. اجرای تکنیک برپی برای ۲۰ ثانیه، سپس ۱۰ ثانیه استراحت و تکرار این چرخه در ۸ ست با مجموعا ۶۴ برپی. هیراگی ادعا می کند که پس از ۵ ماه برپی با رژیم تاباتا توانسته ۱۳ کیلوگرم از وزن خود و همچنین ۱۸.۲ درصد از چربی بدنش را کاهش دهد. پس از آن که وی در روز یکشنبه ۲۵ اوت عکس های قبل و بعد خود را در توییتر به اشتراک گذاشت، تا به امروز ۲۹ هزار ریتوییت و ۱۰ هزار و ۵۰۰ لایک به دست آورده است. هیراگی در عین حال می گوید که هیچ تغییری در رژیم غذایی خود نداده است و این نتایج باور نکردنی تنها حاصل همان ۴ دقیقه برپی روزانه هستند.

 

 

متخصصین و مربیان ورزشی معتقد هستند که پیش از انجام چنین ورزش های شدیدی، فرد باید ابتدا روتین گرم کردن را انجام دهد و به منظور جلوگیری از آسیب های عضلانی مفاصل خود را شل کند. همچنین بهتر است این دسته از تمرینات با شدت بالا زیر نظر یک مربی حرفه ای تناسب اندام دنبال شوند تا عوارض احتمالی به حداقل برسد. برپی نیز درست مانند سایر تمرینات HIIT از توانایی قابل توجهی برای کالری سوزی برخوردار است اما به شرطی که اصولی انجام شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا