معرفی متفاوت‌ترین کتاب جهان توسط یک ناشر پیشرو! (+فیلم و عکس)

نخستین کتاب هنر واقعیت افزوده ان‌اف‌تی جهان به نام Prosthetic Reality V2 عرضه شد …

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – در دیزاینرکان ۲۰۲۱، گردهمایی سالانه هنر و طراحی، سوتو (Sutu) که یک طراح تعاملی، تهیه کننده واقعیت افزوده و هنرمند کتاب های مصور است، نخستین کتاب هنر واقعیت افزوده ان‌اف‌تی جهان به نام Prosthetic Reality V2 را عرضه کرد که برخی از آواتارهای آینده‌نگر وی از مجموعه “نیونز” (Neonz) نیز در آن ارائه شده اند.

 

 

سوتو پر کردن شکاف بین رسانه های سنتی و فناوری های جدید را برای بیان داستان ها و ایجاد انقلابی در هنر هدف قرار داده است. کتاب Prosthetic Reality V2 پروژه ای است که با همکاری آیجک (EyeJack)، اپلیکیشن و بستر واقعیت افزوده که در زمینه مدیریت و توزیع هنر افزوده تخصص دارد، شکل گرفته و با ارائه هنر افزوده از بیش از ۶۰ هنرمند، انیماتور و طراح صدا، استعدادهای فراوانی را در دنیای بلاک‌چین به تصویر می کشد.

سوتو با الهام از خلاقیت این جامعه هنرمندان قصد ایجاد پروژه ای برای به نمایش گذاشتن آثار هنری آنها را داشت.

سوتو از چند خالق که آثار هنری‌شان برای وی تحسین برانگیز و الهام بخش بود دعوت کرد و آثار ارسالی را در معرض دید عموم قرار داد تا هر کسی بتواند در پروژه شرکت کند. مجموعه نهایی هنر ان‌اف‌تی (توکن های غیرقابل تعویض) طیف گسترده ای از هنرمندان از سراسر جهان را نمایندگی می کند که سبک هایشان از انیمیشن های سنتی کشیده شده با دست تا هنر مولد هوش مصنوعی را شامل می شود که تنوع هنر و هنرمندانی که در فضای دیجیتال همگرا می شوند را به نمایش می گذارد.

معرفی نخستین کتاب هنر ان‌اف‌تی واقعیت افزوده جهان

در میان آثار هنری ان‌اف‌تی در کتاب Prosthetic Reality V2 منتخبی از مجموعه نیونز سوتو – پروژه ای جداگانه که شامل ۱۰ هزار آواتار منحصر به فرد طراحی شده با الهام از فرهنگ سایبری می شود – ارائه شده است. این مجموعه که در ماه اکتبر به طور کامل بفروش رسید نخستین پروژه پاک NFT 10k در بلاک‌چین تزوس (Tezos) است.

مجموعه نیونز نخستین گام در خلق “سوتوورس” (Sutuverse) – متاورس خود سوتو که برای باز کردن پتانسیل کامل این فناوری طراحی شده، در شرایطی که جامعه ای جذاب برای حامیان هنر و هنرمندان ایجاد می کند – است.

سوتو به عنوان مغز خلاق جنبش Conscious Crypto Creator که توسط Arts Help، ناشر پیشرو هنر دیجیتال در جهان، شکل گرفته است به ساختن آینده هنر روی بستری از پایداری باور دارد. از آنجایی که سوتو پروژه هایی مانند Prosthetic Reality V2 و سوتوورس را دنبال می کند، یکی از اهداف اصلی وی نشان دادن این است که نه تنها امکان داشتن زندگی ان‌اف‌تی روی یک بلاک‌چین جایگزین وجود دارد، بلکه می توان دنیای هنر دیجیتال را به فضایی در دسترس‌تر برای هر کسی که می خواهد در آن حضور داشته باشد، تبدیل کرد.

معرفی نخستین کتاب هنر ان‌اف‌تی واقعیت افزوده جهان

در شرایطی که فناوری بلاک‌چین که انرژی کمتری مصرف می کند و موانع مالی را از بین می برد، از قبل وجود دارد، مارکت‌پلیس ان‌اف‌تی همچنان تحت سلطه فناوری های ناپایدار است که به منبع عظیمی از انتشار دی اکسید کربن تبدیل شده اند.

به گفته سوتو، اگرچه آنها در مورد مهاجرت به فناوری های پایدارتر صحبت می کنند، اما سال هاست صحبت در این زمینه ادامه دارد و احساس می کنم دیگر نباید منتظر بمانیم.

با ذهن های خلاقی مانند سوتو و جنبش هایی با ذهینت پایداری مانند Conscious Crypto Creator دیگر لازم نیست منتظر بمانیم. آینده هنر می تواند این گونه شکل بگیرد و هنرمندان و مبتکران در سراسر جهان در کنار هم برای ساختن فضایی کار می کنند که هم برای هنرمندان و به همان اندازه برای سیاره زمین نیز خوب است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا