خودروی جدید کره‌ای، حریفی جدی برای اس-کلاس مرسدس بنز! (+عکس)

در بخش هایی دیگر از کابین نیز از پلیمر تقویت شده با الیاف کربن نیز استفاده شده تا جذابیت های این فضا افزایش یابد.

موبنا؛ مازیار دانیالی جی۹۰ نام سدانی است که جنسیس با معرفی آن در سال ۲۰۲۰ ادعای رقابت با اس-کلاس مرسدس بنز را مطرح کرده که مدل مذکور را اینجا در گروه خودروی عصر ایران مورد بررسی قرار دادیم.

حدودا یکماه پیش بود که تصاویر مرتبط با مدل ۲۰۲۳ این سدان لوکس منتشر شد و باردیگر مورد توجه رسانه های خودرویی جهان قرار گرفت. مدل جدید به مراتب از نمونه قبلی جذاب تر و مرموزتر به نظر می رسد و به تغییرات اعمالی توسط تولیدکننده می توان بالاترین نمره قبولی را داد.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک کنید

رینگ های آلومینیومی در اندازه ۲۰ اینچی انتخاب شده اند.

اما اکنوت تصاویر رسمی فضای داخل کابین جی۹۰ جدید توسط جنسیس منتشر شده که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

چرم قهوه ای، چوب و جزئیات کرومی بازیگر اصلی این صحنه هستند. در ردیف عقب طراحی بسیار لوکسی ارائه شده که فضای قابل توجهی را برای سرنشین ایجاد می کند.

در بخش هایی دیگر از کابین نیز از پلیمر تقویت شده با الیاف کربن نیز استفاده شده تا جذابیت های این فضا افزایش یابد.

در رابطه با امکانات باید به: نورپردازی هوشمند، نمایشگرهای ۱۰.۲ اینچی لمسی برای ردیف عقب که مجهز به تنظیم زاویه خودکار مقابل سرنشین هستند، یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم تهویه، نور، تنظیم صندلی، ماساژ و … در کنسول میانی ردیف عقب، استراحتگاه ردیف عقب که با نور UV بطور خودکار استریل می شود، بهبود هوا با سیستم تهویه مجهز به فیلترهای ضد باکتری، سیستم خوشبوکننده اتوماتیک هوای داخل کابین، سیستم صوتی بنگ اند اولافسن با ۲۳ بلندگو و … اشاره کرد.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک کنید

از امکانات ایمنی نیز می توان به کلید دیجیتال با استفاده از تلفن هوشمند، سیستم ورود با استفاده از اثر انگشت، نمایشگر هداپ، پارک ریموت، سیستم نیمه خودران، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تعلیق تطبیقی، سنسورهای برخورد، تمامی دوربین های محیطی و … اشاره کرد.

جی۹۰ در نسخه استاندارد برابر با ۵۷۲۵ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها برابر با ۳۱۸۰ میلیمتر است. این نسخه در نمونه محور عقب  و همچنین تمام چرخ محرک قابل سفارش خواهد بود.

در رابطه با پیشرانه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما به احتمال زیاد نمونه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با ۳۷۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر در هماهنگی با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک گزینه اصلی خواهد بود.

جی۹۰ نمونه لانگ ویلبیس یا فاصله بین محورهای طولانی که بیشتر مناسب خدمات تشریفات است برابر با ۵۴۶۵ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۹۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای این تریم برابر با ۳۳۷۰ میلیمتر است.

جی۹۰ ال تنها در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک ارائه می شود و برای پیشرانه آن نیز از نمونه ۳.۵ لیتری مجهز به سوپرشارژر الکتریکی استفاده می شود که با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

این سوپرشارژ تنفس بهتر و در نتیجه عملکرد بهتر هنگام فشرده شدن پدال گاز را همراه دارد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا