با کاربردهای درگاه #۱۰۰* اپراتور اول آشنا شوید

سامانه جامع خدمات اینترنت همراه اول با استفاده از کدهای دستوری یا همان کدهای USSD خدمات گسترده‌ای را به مشترکین ارائه می‌دهد. این خدمات را هم می‌توانید از طریق اپلیکیشن همراه‌من و هم از راه‌کار ساده‌تری مثل کدهای دستوری دریافت کنید.

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان مزیت این کدها عدم نیاز به اینترنت و سهولت دسترسی آن برای خیلی از مشترکان است. در ادامه کاربردهای درگاه *۱۰۰# را برایتان تشریح می‌کنیم.

 

USSD چیست؟

قبل از معرفی کاربردهای درگاه #۱۰۰* همراه اول، بد نیست کمی با کارکرد کدهای USSD آشنا شوید. عبارت کدهای USSD‌برگرفته از Unstructured Supplementary Service Data  به معنای ارسال پیام از طریق کدهای دستوری ستاره مربعی، یک روش ارسال پیام در شبکه تلفن‌همراه است.

در این روش داده‌های ارسالی به سرور، بدون هیچ ذخیره‌‌سازی، پاسخ داده می‌شوند. این روش بر مبنای منو‌بندی (Menu Based)‌‌ است. مشتری با شماره‌گیری کدهای یو اس‌اس‌دی برای مثال (#۱۰۰*)‌، درخواست خود را به شبکه ارسال می‌کند و پس از آن گزینه‌های منوی تنظیم شده بر روی کدهای یو اس‌اس‌دی به مشتری نمایش داده خواهد شد.

درنهایت مشتری مجدداً با ارسال شماره منوی مورد نظر، درخواست خود به سرور ارسال‌ می‌کند. سرور با دریافت شماره منو و با استفاده از ناحیه کاری ایجاد شده مراحل درخواست مشتری را به سمت مربوطه هدایت می‌کند.

با کاربردهای درگاه #100* اپراتور اول آشنا شوید

درگاه #۱۰۰*

کدهای دستوری درگاه #۱۰۰* شما را به سامانه جامع اینترنت همراه اپراتور همراه اول هدایت می‌کند، خدمات اصلی این درگاه شامل مشاهده حساب، طرح یک ماهه، کوتاه‌مدت، بلندمدت و ویژه است. توسط این کد مشترکان می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای به‌تمامی سرویس و بسته‌های اینترنت همراه اول دسترسی داشته باشند.

 

حساب #۱*۱۰۰*

با ورود این کد می‌توانید از سرویس‌های «استعلام با کد #۱۰*۱۰۰*»، «سرویس اینترنت #۱۱*۱۰۰*»، «تنظیمات #۱۲*۱۰۰*»، «اینترنت دانش‌آموزی #۱۳*۱۰۰*»، «لغو تمدید #۱۸*۱۰۰*» و «راهنما #۱۹*۱۰۰*» استفاده کنید.

 

یک ماهه #۲*۱۰۰*

اینترنت ماهانه همراه اول تنوع بسیار بالایی در طرح‌ها شامل حجم، قیمت و زمان مصرف دارد. ارزان‌ترین اینترنت ماهانه همراه اول هشت هزار تومان قیمت دارد که تحت عنوان صبحانت از ۶ صبح تا ۱۲ ظهر با هشت گیگابایت حجم قابل استفاده است. گران‌ترین البته پرحجم‌ترین اینترنت ماهانه این اپراتور نیز مربوط به بسته‌ای است که ۱۵ گیگابایت حجم روزانه به‌همراه ۱.۵ گیگابایت اینترنت هدیه را ۳۶ هزار ۹۰۰ تومان ارائه می‌کند.

 

کوتاه‌مدت #۳*۱۰۰*

با استفاده از این کد سه بازه زمانی خرید اینترنت همراه پیش روی شما خواهد بود. مشترکان می‌توانند برای بهره‌مندی از اینترنت یک‌روزه کد #۳۱*۱۰۰* را وارد کرده و برای اینترنت هفت روزه #۳۲*۱۰۰* را بزنند. اگر هم به ساعات مشخصی علاقه‌مند هستید می‌توانید با استفاده از کد #۳۳*۱۰۰* و زیرکدهای «محدود #۳۳۱*۱۰۰*» و «نامحدود #۳۳۲*۱۰۰*» زمان مورد نظر خود را برای استفاده اینترنت تعیین کنید.

 

بلندمدت #۴*۱۰۰*

اگر به استفاده از اینترنت بلند‌مدت هم علاقه‌مند هستید، با استفاده از کدهای USSD به‌سادگی می‌توانید بسته مورد نظر خود را انتخاب کنید. همراه اول در این بخش پنج بسته شامل «دوماهه #۴۱*۱۰۰*»، «سه‌ماهه #۴۲*۱۰۰*»، «چهارماهه #۴۳*۱۰۰*»، «شش‌ماهه #۴۴*۱۰۰*» و «یکساله #۴۵*۱۰۰*» می‌شود.

 

بسته‌های ویژه با کد #۶*۱۰۰*

بسته‌های ویژه اینترنت همراه اول نیز با کدهای ussd در دسترس مشترکان این اپراتور است. مشترکانی که به‌تازگی از سرویس‌های اپراتور اول بهره‌مند می‌شوند می‌توانند با وارد کردن کد #۶۱*۱۰۰* پیشنهاد ویژه همراه‌اول را دریافت کنند. سایر بسته‌های ویژه با عناوین «همراهی #۶۲*۱۰۰*»، «دوشنبه‌ سوری #۶۴*۱۰۰*»، «کد هدیه #۶۵*۱۰۰*» و «انارستان #۶۶*۱۰۰*» ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا