ماسک بزنید و تا ۲۲۵ برابر بیشتر از فاصله اجتماعی در امان باشید

یک مطاله جدید نشان داد استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه صورت استفاده می‌شود، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می‌کند.

موبنا – به گزارش دیلی‌میل، داده‌های به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه صورت استفاده می‌شود، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می‌کند.

محققان دریافتند، پوشیدن یک پوشش می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا ۲۲۵ برابر کاهش دهد، در حالی که بسیاری صرفاً به قانون رعایت سه متر فاصله تکیه می‌کنند.

این مطالعه نشان داد در صورت تکیه بر قانون رعایت فاصله سه متری، ۹۰ درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. پژوهش‌ها نشان داد، اگر هر دو نفر از ماسک‌های درجه پزشکی FFP۲ استفاده کنند، خطر انتقال فقط ۰.۴ درصد است. کارشناسانی که این مطالعه را انجام دادند تاکید کردند، یافته‌های آنها «فاصله‌گذاری اجتماعی را کم‌اهمیت می‌کند».

استفاده از ماسک تقریباً در همه کشورهای جهان در مقطعی از همه‌گیری اجباری شده است، اما به دلیل شواهد ضد و نقیض هنوز در مورد اثربخشی آنها صحبت نمی‌شود. آخرین تحقیق، توسط تیمی از متخصصان آلمانی و آمریکایی، جدیدترین تحقیقی است که به این نتیجه رسیده، پوشیدن پوشش صورت محافظت بسیار بالایی را ارائه می‌دهد.

به گفته کارشناسان، اگر افراد به مدت ۵ دقیقه روبروی فرد آلوده بایستند و هیچ کدام از آنها ماسک نزنند، حتی با فاصله ۳ متری، ۹۰ درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. این بررسی پس از یک مطالعه بزرگ انجام شد که نشان داد استفاده گسترده از ماسک می‌تواند نرخ عفونت را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، یعنی دو برابر میزان فاصله گذاری صرفاً اجتماعی.

هفته گذشته در واکنش به نوع بسیار عفونی امیکرون، استفاده از ماسک در انگلیس در حمل و نقل عمومی و در مغازه‌ها اجباری شد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا